پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۶۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تخصیص 14 میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی گفت: وقتی این کار نمود خاصی در سفره قشر ضعیف جامعه ندارد یعنی فساد و رانت در توزیع.
شعار سال: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تخصیص 14 میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی گفت: وقتی این کار نمود خاصی در سفره قشر ضعیف جامعه ندارد یعنی فساد و رانت در توزیع.

نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مشکلات معیشتی مردم و ایرادات جدی و وجود رانت در توزیع کالاهای اساسی گفت: 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با نرخ 4200 تومانی به دولت داده شد تا بتواند بخشی از مشکلات و دغدغه‌های معشیتی مردم را حل کند.

وی افزود:‌متاسفانه با وجود واردات کالاهای اساسی به کشورمان نمود خاصی را در بازار به منظور کاهش قیمت‌ها و دسترسی سهل‌تر مردم به آن و پر شدن سفره‌های مردم وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  تصریح کرد: قیمت‌های گزاف و عدم نظارت بر بازار کالاهای اساسی بخشی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس و سؤال آنان از دولت است.

افضلی گفت: به نظر می‌رسد دولت فقط  اقدامات خود را متمرکز به قیمت مرغ و نهادها‌های دامی کرده است.

وی افزود: باید بررسی همه جانبه و بازرسی و نظارت ویژه بر واردات کالاهای اساسی و توزیع آن صورت گیرد ضمن اینکه در این مسیر می‌توانیم از ابزار نظارتی تحقیق و تفحص هم استفاده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  تصریح کرد:‌ نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت‌های وارد کننده کالاهای اساسی و همچنین واردات آنها و چگونگی توزیع آن در جامعه از موضوعاتی است که باید درباره آن تحقیقات مفصلی انجام گیرد.

افضلی  با اشاره به نحوه واردات گوشت قرمز و توزیع آن در جامعه که چالش‌های زیادی را به وجود آورده و منجر به رانت خواری تعدادی از سودجویان شد، گفت: برپایی دادگاه‌های متعدد گوشت نشان‌دهنده وجود منفعت طلبی برخی افراد است که رانت‌هایی خارج از روند توزیع واقعی شکل داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: 5 ماه از سال جاری گذشته است و بخش زیادی از 14 میلیارد دلار تخصیص یافته برای واردات کالاهای اساسی به دولت داده شده است و می‌طلبد دولت در این باره ضمن شفاف سازی لازم گزارشی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد:‌ اگر دولت گزارشی در این باره به مجلس ارائه نکند قطعا قوه مجریه شخصا وارد شده و درباره قوه مجریه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.

نماینده مردم نهبندان در مجلس گفت: به هیچ وجه برای مجلس پذیرفتنی است که نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت‌های وارد کننده کالاهای اساسی همراه با رانت بوده و در نحوه توزیع آن هم سودجویی دلالان مانع از حلاوت این اقدام نمایندگان برای مردم شود.

افضلی افزود وقتی دولت و مجلس تصمیم گرفتند کالاهای اساسی بر اساس شبکه خاص توزیع شود فروش حتی نیم کیلو از این کالا خارج از این شبکه نشان دهنده فساد است.

وی در پایان گفت:‌ سازمان بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان با استفاده از ابزار نظارتی تحقیق و تفحص باید به این موضوع ورود کرده و مانع از حیف و میل بیت‌المال شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19 مرداد 1398، کدخبر: 13980517000291 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین