پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، گفت: وجوهی در اختیار رؤسای سه قوه، یعنی قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه، قرار دارد که هرچه این وجوه نظارت‌پذیرتر باشد، بهتر است.
شعارسال:حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، گفت: وجوهی در اختیار رؤسای سه قوه، یعنی قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه، قرار دارد که هرچه این وجوه نظارت‌پذیرتر باشد، بهتر است.

حمیدرضا فولادگر، نماینده شاهین‌شهر و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، با تاکید بر لزوم اصلاح بودجه،‌ گفت: مجلس و دولت به‌ ضرورت اصلاح بودجه رسیده‌اند و رهبر انقلاب هم چند ماه پیش در این‌باره تکلیف کردند. بنابراین شرایط اصلاح بودجه فراهم است و اصلاح بودجه قابلیت اجرا پیدا کرده، اما صحبت‌ها و جلساتی که گذاشته می‌شود باید زودتر به مرحله تصمیم‌گیری برسد.

او ادامه داد: بخشی از اصلاح بودجه در اختیار دولت است، از جمله تدوین لایحه بودجه و ارسال بودجه به مجلس؛ در مجلس هم مراحل بررسی بودجه انجام می‌شود، لایحه به‌ صورت قانون درمی‌آید و دولت باید آن را اجرا کند. بخشی از بودجه را هم می‌خواهند به شورای هماهنگی سه قوه ببرند و از اختیارات موقت آن شورا استفاده کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اصلاحاتی که قرار است در لایحه بودجه انجام شود، عنوان کرد: بخشی از اصلاحات بودجه هم احتمالاً با قانون اساسی مغایرت دارد؛ مثلاً 2 ساله کردن یا اینکه بودجه شرکت‌های دولتی را از کل بودجه جدا کنند، این موارد با قانون اساسی مغایرت‌های ظاهری دارد که باید بررسی شود.

فولادگر اضافه کرد: به دلیل ساختار پرایراد بودجه‌ای به‌ ضرورت لزوم اصلاح بودجه رسیده‌ایم. دوسوم بودجه مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی است که خیلی بررسی نمی‌شود.

او به ایرادات بودجه اشاره کرد و گفت: بودجه همچنان دولت‌محور و نفت‌محور است. بودجه عملیاتی و انعطاف‌پذیر نیست و از ابتدای تدوین بودجه، کسری آن قابل پیش‌بینی است، اما در ساختار بودجه پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس درباره احتمال تغییر تنخواه‌های رؤسای قوا در فرایند اصلاح بودجه، گفت: وجوهی در اختیار رؤسای سه قوه، یعنی قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه، قرار دارد که هرچه این وجوه نظارت‌پذیرتر باشد، بهتر است.

فولادگر گفت: در جلسه‌ای که با رئیس قوه قضاییه داشتیم ایشان گفتند اصلاح حساب‌هایی را که در اختیار رئیس قوه بوده، شروع کرده‌اند. هرچه حساب‌ها شفاف‌تر و روشن‌تر باشد، بهتر است. در تمام دنیا تا یک حدی به مسئولان اختیاراتی داده می‌شود، اما این حد هم باید قانونی داشته باشد.

او در پایان گفت: البته اصلاح وجوه در اختیار سران قوا جزو مفاد اصلاح بودجه نیست، اما اگر این موارد هم دیده شود، موجب انضباط‌پذیری بودجه می‌شود. هرچه بودجه شفاف‌تر باشد، انضباط‌پذیرتر است.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اعتماد آنلاین،تاریخ انتشار:19مرداد1398،کدخبر:327550،etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین