پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز در بیانیه ای از سفر «یون بیونگ سه» رییس دستگاه دیپلماسی این کشور به تهران خبر داد.

شعارسال: در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی هدف از انجام این سفر تقویت مناسبات دوجانبه، توسعه همکاریها و گفت وگو در خصوص مسائل مورد علاقه دو طرف عنوان شده است.

براین اساس، اعلام شده که این سفر روز شنبه آینده شانزدهم آبان ماه جاری ( 7 نوامبر) صورت می گیرد و قرار است وی در این دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار و گفت وگو کند.

بررسی مسائل مختلف و مورد علاقه دو کشور از جمله راههای گسترش مناسبات دوجانبه و بررسی اوضاع سیاسی منطقه و بین المللی، محورهای گفت وگوی این دو مقام سیاسی عنوان شده است.

دستگاه دیپلماسی کره جنوبی همچنین با اعلام اینکه سفر وزیر خارجه این کشور به تهران پاسخی به حسن نیت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران است، اعلام کرد: در پی حل و فصل موضوع هسته ای ایران با مدیریت رئیس جمهور این کشور با شش قدرت بزرگ جهانی، سئول انتظار دارد روند تلاش های بین المللی برای مهار برنامه تسلیحاتی اتمی کره شمالی نیز شتاب بیشتری به خود بگیرد.

بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی، سفر «یونگ بیونگ سه» به تهران را اولین سفر وزیر خارجه این کشور به ایران پس از 14 سال عنوان کرده است.

در همین حال خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) نیز با اشاره به برنامه سفر چند روز آینده وزیر خارجه این کشور به تهران نوشت: کره جنوبی پیش از این تمایل خویش به بهره گیری از فرصت های تجاری موجود در ایران به عنوان یکی از کشورهای نفت خیر جهان در فضای رفع تحریم های بین المللی را ابراز کرده و در این خصوص برنامه های مختلفی دارد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه کره جنوبی پیش از سفر به تهران برای حضور در نشست وزرای خارجه آسیا و اروپا عازم لوگزامبورگ می شود.

«یون بیونگ سه» پیشتر نیز با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و تاکید کرده بود که سئول علاقمند به توسعه هر چه بیشتر مناسبات با ایران است.

ابراز تمایل شدید کره جنوبی برای حضور در بازار ایران در فضای پساتحریم و تاکید سئول بر تعمیق مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با تهران در حالی صورت می گیرد که وزیر خارجه ژاپن نیز در جریان حضور اخیرش در ایران گفت: با مهیا شدن شرایط و مقدمات اجرای برجام، شرکت های ژاپنی می توانند فعالیت های خود را به صورت گسترده و چشمگیر در ایران آغاز کنند.

در پی توافق ایران با کشورهای 1 +5 و آغاز روند رفع تحریم های بین المللی علیه کشورمان، نوعی رقابت آشکار میان کشورهای غربی و شرقی برای حضور در بازار ایران و برقراری مناسبات تجاری با تهران آغاز شده است که در این میان به نظر می رسد کشورهای آسیایی به ویژه چین، کره جنوبی و ژاپن برنامه های ویژه ای برای تعامل با تهران مدنظر دارند.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاريخ انتشار سه‌شنبه 12 آبان 1394، كدمطلب: 81823331 (4965706) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
اون روزهارو واقعاباد برد..برجام چی به سر ما اورد
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
یادش بخیر این حرف ها
امروز شاهد اثبات دروغگویی های ان زمان هستیم
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
این ها همه باز جامعه جهانی برای شکستن اقتدار ایران بود
ای کاش مردم انقلاب را یاری دهند
م.ص76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
چقد دلم برای این خبر ها برای ایران عزیز تنگشده من هر از چندگاهی سری به اخبار قدیمی میزنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین