پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی گفت: در شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی، ۴۰۰ نفر زباله‌گرد شناسایی شده اند که این تعداد، بدون احتساب افرادی است که در میان زباله های انباشته و دپو شده در کوه «باباموسی» نسبت به برداشت طلای کثیف اقدام می‌کنند.

شعارسال :روح الله عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زباله گردها، به معضل برای شهر بدل شده اند اظهار داشت:رشد جمعیت، صنعتی شدن جامعه و تغییر الگوهای مصرف سبب شده است تا در دهه‌های اخیر میزان تولید پسماند افزایش چشمگیری یافته و به یک معضل جدی برای بشر تبدیل شود.

وی افزود:درشهر بجنورد، حدود ۱۷۰ دستگاه سه چرخ، ۵۵ گاری دستی و حدود۱۰۰ دستگاه پیکان، وانت، نیسان، کول بر، خودروهای شخصی هرگونه وسیله نقلیه اقدام به برهم زدن زباله می‌کنند که تاکنونبرای ۸۸ دستگاهسه چرخ، ۱۷ گاری و۹ وانت کارت صادر شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس قانون پسماند، هرگونه برهم زدن زباله ها جرم است خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، تمام زباله ها متعلق به شهرداری است و فعالیت زباله گردها و برداشت این طلای کثیف، استفاده ازاموال شهرداری است.

وی در باره مضرات حضور زباله گردها در سطح شهر گفت: این افراد، با تردد زباله گردها و پراکندگی زباله، تصویر نازیبایی از سطح جامعه با مشاهده آنها به بیرون ارائه می شود علاوه بر آن، حضور زباله گردها، امکان حضور سرمایه گذار در دفنگاه و بهره برداری از آن را محدود می کند.

عظیمی با بیان اینکه زباله گردهابخشی از دارایی شهرداری را به تاراج می برندگفت: سرمایه گذاران زیادی برای حضور در این استان و سرمایه گذاری برای مدیریت پسماند اعلام آمادگی کرده اند اما حضور زباله گردها، عرصه را برای این سرمایه گذاری تنگ کرده است زیرا صرفه اقتصادی را از سرمایه گذار می گیرد.

وی گفت: زباله گردها، سبب به هم زدن نظم و پراکندگی زباله می شوند و سببترافیک می شوند، زحمت کارگران زباله برداری و رفتگران را افزایش می دهند علاوه بر آن، احتمال آسیب جسمی کارگران شهرداری، بریده شدن دستاز طریق جمع آوری زباله های پراکنده شده افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی خاطرنشان کرد: زباله گردها، در جامعه، سبب ایجاد ناامنی می شوند و بعضا استفاده از بلندگو توسط این افراد، آسایش شهروندان را سلب می کند همچنین خسارترساندن به گاری های زباله از دیگرآسیب فعالیت زلباله گردها است.

وی افزود: برای ساماندهی زباله گردها، پیشنهادمی شودبهای صدور کارت تردد افزایش چشمگیر یابد همچنین تلاش داریم تاتعداد کارت تردد هایی که شهرداری می تواند صادر کند، محدود شود.

ابتر ماندن اجرای زون آزمایشی بدون زباله گرد

عظیمی گفت: یکی دیگر از برنامه ها و پیشنهادها، محدود شدن زمان فعالیت زباله گردها است و باید هرگونه تردد زباله گرد از ساعت ۲۰ در زمستان و ۲۱ در تابستان در سطح شهر ممنوع اعلام شودالبته این امر نیاز به همراهی اجرائیات شهرداری دارد.

وی در باره اجرای زون بدون زباله در شهر بجنورد گفت:با توجه به وسعت شهر بجنورد، شهر را به چهارمنطقه تقسیم و تعداد گاری هر منطقه و خیابان های آن مشخص شد، برایانجام زون بدون زباله گرد بصورت آزمایشی قسمتی از محدودهرا انتخاب که از میدان کارگر شروع شده تا میدان خرمشهر و از مسیر کمربندی مدرس تا چهارراه خوشی مسیر مشخص شد.

مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی با بیان اینکه  این زون ۱۱۶ هکتار وسعت داشته و قرار بود زباله ها با قرار دادن۳۶ گاری، جمع آوری شود گفت:متاسفانه بعضا برخی از ملاحظه کاری ها سبب ابتر ماندن طرح ها می شود، به طور مثال، طرح زون بدون زباله گرد بجنورد به علت نبود همراهی اجرائیات شهرداری به نتیجه نرسید و اجرایی نشد.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار19 مرداد 98، کدخبر: 83431190،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین