پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
نماز عید سعید قربان، همزمان با تهران، صبح امروز در سراسر کشور با حضور پرشور و باشکوه مردم و مسئولین اقامه شد.
شعارسال: نماز عید سعید قربان، همزمان با تهران، صبح امروز در سراسر کشور با حضور پرشور و باشکوه مردم و مسئولین اقامه شد.

اقامه نماز عید سعید قربان در بوشهر

نمازگزاران بوشهری صبح امروز همزمان با سایر نقاط کشور در جایگاه‌های نماز حاضر شده و نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.

گفتنی است آیین نماز عید قربان در سطح استان بوشهر در ۲۵ مصلی و جایگاه نماز جمعه ویژه شیعیان و ۱۳۰ مسجد جامع اهل سنت، برگزار شد.

اقامه نماز عید قربان در چهارمحال و بختیاری

نماز عید سعید قربان امروز ساعت ۸ صبح به امامت حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد اقامه شد.

به گزارش ایسنا، نماز عید سعید قربان در شهرکرد مرکز استان در مصلی امام خمینی(ره) اقامه شد.

درب‌های مصلی از ساعت6:30 صبح باز و مراسم از ساعت ۷ صبح آغاز شد.

در نقاط دیگر استان نیز نماز روز عید سعید قربان در میعادگاه‌های نماز جمعه به امامت ائمه جمعه برگزار شد.

پیروزی جامعه منوط بر کسب معرفت الهی است

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی 21 مردادماه در خطبه‌های نماز عید قربان، ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: پیامبر فرمودند" مردم بر حسب قلب‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند، افرادی که تنها به دنیا توجه می‌کنند، افرادی که عاشق آخرت هستند و افرادی که از معرفت بالاتری برخوردار هستند و معرفت خدا را بدست آورده‌اند".

وی ادامه داد: در برنامه‌های زندگی این حدیث راهگشا است به طوری که اگر در زندگی دنیوی رویکرد تنها رسیدن به دنیا باشد جز سختی و گرفتاری چیزی نخواهد بود، اگر هدف رسیدن به آخرت باشد و تمام برنامه‌های مملکتی، اجتماعی و تربیتی اختصاصا برای آخرت باشد دنیا معطل می‌ماند و پیشرفتی نمی‌کند، برنده و پیروز بودن یک فرد، جامعه و خانواده در این است که انسان‌ها معرفت الهی را کسب کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: برنامه‌های معرفت به خدا در مکان‌هایی که حساسیت بالاست از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ باید افزایش یابد، در اصل پیشرفت و برنده بودن واقعی همراهی با خداوند است.

اقامه نماز عید قربان در ۱۴۰ نقطه خراسان جنوبی

نماز عید قربان، در 140 نقطه خراسان جنوبی اقامه شد.

به گزارش ایسنا، امروز ۲۱ مرداد، نماز عید قربان در ۱۴۰ نقطه خراسان جنوبی اقامه شد.

این نماز در بیرجند، مرکز استان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند مسجد امام حسین(ع) بیرجند اقامه شد.

در حاشیه این آئین باشکوه، رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ۱۶۲ پایگاه ثابت، ۱۲۱ پایگاه سیار، ۱۵۴ پایگاه امداد و ۱۲۹ پایگاه مرکز نیکوکاری به مناسبت عید قربان در استان برپا شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد پایگاه با همکاری ۳۷۸ نیروی انسانی برپا شده است، افزود: در سال گذشته یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان کمک در روز عید قربان جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود امسال با مشارکت خیران، این مقدار حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: جمع آوری ۱۵ هزار کیلوگرم گوشت، ۱۰۷۹ راس دام و برپایی ۱۹۵ پایگاه از اقدامات عید قربان سال گذشته بوده است.

سلم آبادی تصریح کرد: امسال از دستگاه‌های اجرایی درخواست شده در راستای هدفمند کردن نذورات قربانی با اجرای هر دستگاه یک گوسفند قربانی مشارکت کنند.

وی افزود: کمک‌های جمع آوری شده برای نیازمندان واقعی به ویژه بیماران صعب العلاج، سالمندان، ایتام و محسنین هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری، بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای اجرای طرح هر مسجد یک گوسفند قربانی نیز انجام شده است.

سلم آبادی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت خیران خارج و داخل استان، تصریح کرد: ارتباط گیری با موسسات خیریه خارج و داخل استان و رایزنی با حامیان طرح اکرام، ایتام و محسنین از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به ارسال شیوه نامه عید قربان به ادارات تابعه، یادآور شد: خیران می‌توانند با مراجعه به سایت امداد، مراکز نیکوکاری، دفاتر امداد و یا با شماره گیری کد #۰۵۶*۱*۸۸۷۷* در کمک به نیازمندان یاری‌گر ما باشند.

اقامه نماز عید سعید قربان در خوزستان

به گزارش ایسنا، نماز عید سعید قربان ساعت 8 صبح امروز (21 مردادماه) به امامت آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز اقامه شد.

پیش از برپایی نماز نیز مراسم دعای ندبه برگزار شد.

همزمان با اهواز و سراسر کشور، نماز عید قربان در سایر شهرستان‌های استان خوزستان نیز اقامه شد.

آیت‌الله موسوی جزایری: با وجود اینکه مستکبران بر ضد کشور ما هستند، به راه خود ادامه می‌دهیم

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه نماز عید سعید قربان که امروز (۲۱ مردادماه) در مصلی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سنت قربانی از مستحبات موکده است و مومنین در روز عید قربان، گوسفند، گاو و یا شتری را قربانی می‌کنند.

وی افزود: اگر یک نفر به تنهایی توانایی قربانی ندارد،‌ می‌تواند با کمک چند نفر این عمل را انجام دهند و روز قیامت همه این افراد از قربانی منتفع می‌شوند. امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد سنن خاتم‌الانبیا محمد مصطفی(ص) را احیا کنیم. بیشتر گوشت قربانی باید سهم فقرا شود البته می‌توان از آن به افرادی به عنوان هدیه داد.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در ادامه گفت: همه مستکبران از روز نخست علیه انقلاب دست به دست هم دادند زیرا انقلاب اسلامی طرفدار مستضعفان است و هیچ زمانی انسان مستکبر از اینکه کاری به نفع مستضعف انجام شود، رضایت ندارد.

موسوی جزایری با بیان اینکه طبیعت انقلاب به طبقه ضعیف و عدالت اجتماعی به نفع ضعفا گرایش دارد، گفت: بنابراین کسانی که روحیه متکبری دارند از چنین انقلابی خوششان نمی‌آید. قبل از انقلاب در سال ۵۷ در انگلیس بودیم و زمانی که از انقلاب و قیام برای عدالت صحبت می‌کردیم چهره آنها عبوس می‌شد و از کلماتی مانند عدالت خوششان نمی‌آمد که این همان روحیه استکباری است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه همه مستکبران عالم بر ضد کشور ما بودند و هستند اما ما به راه خود ادامه می‌دهیم و مشکلات را تحمل می‌کنیم و در حال پیشرفت هستیم و دلیل این موفقیت‌ها، توکل به خدا و توسل به محمد و آل محمد(ص) است.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: پشتوانه بزرگ انقلاب، عنایت امام زمان(عج)، وجود مقدس امام رضا(ع)، ولایت علی بن ابیطالب(ع) و محبت حضرت فاطمه‌(س) است که در دل‌های مردم ما موج می‌زند. همچنین ریخته شدن خون‌های پاک شهدا درخت انقلاب را آبیاری کرد.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: هر چه بخواهند انقلاب ما را تضعیف کنند یا بشکنند، نمی‌توانند و نخواهند توانست و باید قدر انقلاب را بدانیم.

امام جمعه تبریز: عید قربان، عید قرب مسلمانان است

به گزارش ‌ایسنا حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز در خطبه های نماز عید قربان تبریز اظهار کرد: روز گذشته مسجدالاقصی با برپایی نماز عید قربان به صحنه رویایی نمازگزاران فلسطینی با نظامیان اشغالگر بدل شده بود و نظامیان اشغالگر برای متفرق کردن نمازگزاران از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کردند؛ در این رابطه شماری از نمازگزارن بازداشت و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

وی با بیان این‌که همزمان با حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی برای اقامه نماز عید قربان، گروه‌های فعال صهیونیستی برای یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی فراخوان داده بودند، افزود: حتی گروه شهرک‌نشین افراطی نیز از طرفداران خود برای حمله به نمازگراران دعوت کرده بود و ده‌ها شهرک‌نشین نیز به هنگام برگزاری نماز عید قربان، در ورودی مسجد الاقصی به رقص و هتک حرمت مشغول بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که پیام مقام معظم رهبری برای حجاج بیت الله الحرام، بسیار مهم است، گفت: وعده‌ها و ارزیابی‌های مقام معظم رهبری همواره با واقعیت‌ها همخوانی داشته است و ایشان تحلیلی بلندمدت و واقع بینانه از مسائل ارایه می‌کنند. چنانچه پیش بینی‌های ایشان در مورد سوریه، جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و... محقق شده است.

نماینده ولی فقیه استان در ادامه تاکید کرد: گذشتن از تمامی داشته‌ها، ابراهیم را خلیل‌الله کرد و همچنین تسلیم فرمان الهی شدن نیز اسماعیل را ذبیح الله کرد.

وی با تاکید بر این‌که عید قربان، عید قرب مسلمانان در سایه عبودیت به درگاه خداوند است، بیان کرد: عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و یادآور زیباترین تعبد انسان در برابر خداوند است.

به صف شدن مردم قزوین در نماز عید سعید قربان

نماز عید سعید قربان هم‌زمان با دهم ذی‌الحجه‌الحرام به امامت آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در مسجدالنبی (ص) اقامه شد.

درب‌های مسجدالنبی (ص) قزوین از ساعت شش و نیم صبح به روی نمازگزاران باز شد و وسایل حمل و نقل عمومی از ساعت شش صبح از میدان‌های اصلی شهر برای انتقال نمازگزاران به محل برگزاری نماز عید سعید قربان خدمت ارائه دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین: تقوا و ذکر از مشترکات نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که خدای متعال جایزه یک ماه روزه‌داری، عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان را در نماز عید فطر قرار داده است، جایزه مناسک حج را نیز در نماز عید قربان قرار داده است.

وی با بیان اینکه تقوا و ذکر از مشترکات نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است، بیان کرد: سفارش شده است که پس از مناسک حج، زیاد به یاد خدا باشید و این به یاد خدا بودن و تقوای الهی عناصر مشترک نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در سال گذشته، یادآور شد: در سالی که گذشت در عرصه علمی دانشمندان ما قله‌های بسیاری را فتح کردند، در عرصه ورزشی جوانان ما پرچم جمهوری اسلامی را بارها به اهتزاز درآوردند و در عرصه نظامی، دفاعی و موشکی شاهد نوآوری‌های بسیاری بودیم که کشور را از گزند دشمنان مصون داشته است.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: در اتحاد و انسجام، برادری و محبت قدم‌های جدی در کشور برداشته شده است و از خدای متعال محبت، دوستی و یگانگی را در این مراسم معنوی درخواست می‌کنیم.

اقامه نماز عید سعید قربان در سمنان

همزمان با فرارسیدن عید قربان، نماز عید سعید قربان، در مصلی بزرگ سمنان و سایر نقاط استان سمنان با حضور پرشور مردم اقامه شد.

اقامه نماز عید قربان در ۱۸۰ مسجد لرستان

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی معاون تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نماز عید قربان صبح روز امروز دوشنبه، بیست و یکم مرداد در بیش‌ از 180 نقطه استان اقامه شد.

وی بیان کرد: در شهرستان خرم‌آباد این نماز در محل مصلای الغدیر این شهر اقامه شد.

غلامی افزود: همچنین نماز عید قربان در سایر شهرستان‌های لرستان به امامت ائمه جمعه شهرستان‌های استان در مصلاهای نمازجمعه اقامه شد.

این مسئول اضافه کرد: در بعضی شهرهای استان نیز نماز عید سعید قربان در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص اقامه شد.

نماز عید قربان در استان مرکزی اقامه شد

به گزارش ایسنا، مردم استان مرکزی صبح امروز در نقاط مختلف این استان با حضور در صفوف نماز عید قربان این فریضه ارزشمند را به جای آوردند.

مردم اراک نماز عید سعید قربان را در مصلی بیت المقدس و مساجد این شهر اقامه کردند.

مردم استان مرکزی عصر روز گذشته نیز در مراسم دعای عرفه شرکت کرده و این آئین بزرگ دینی را برگزار کردند.

امام جمعه موقت اراک: امروز نظام اسلامی مقتدرانه در عرصه عالم ایستاده است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسینی‌پور امام جمعه موقت اراک، در خطبه‌های نماز عید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از اعیاد رسمی اسلام است و دعای ندبه عمل مشترک بین همه اعیاد است به این معنا که باید در این اعیاد منتظر بزرگترین شخصیت عالم وجود "مهدی موعود(عج)" باشیم.

وی افزود: همچنین پس از انتظار باید تدارکات لازم را جهت این ظهور بیندیشیم که مردم ایران و محبان اهل بیت و ولایتمداران به خوبی در طول ۴۰سال گذشته کمر همت را بسته و برای فراهم کردن این بستر تلاش می‌کنند.

حسینی پور با بیان اینکه اسلام ظرفیت های بزرگی برای نشاط معنوی دارد، بیان کرد: یکی از مواردی که زیاد مورد بحث قرار نگرفته نشاط و شادی در اسلام است که متاسفانه حق آن ادا نشده است. برای بسیاری از مردم تعریف نشاط و شادی مشخص نشده و دچار انحراف شده‌اند.

امام جمعه موقت اراک با استناد به فرموده حضرت علی(ع) در این باره که می‌فرمایند هرروز برای کسانی که گناه نکنند عید است، بیان کرد: هر روز برای جامعه ای که گناه نکند عید اجتماع است. انسان باید در تمام ابعاد اجتماعی، فردی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و ...اهل تقوا بوده و اعتماد کامل به دستورات اسلام داشته باشد.

وی در ادامه گفت: قدر نظام اسلامی ناشناخته مانده و کمتر به ابعاد آن پی برده‌اند و باید سال‌ها بگذرد تا مردم به این مهم پی‌ ببرند. امروز نظام اسلامی در تمام عالم مقتدر ایستاده و هیچ قدرتی نیست که در مقابل این نظام زانو نزده باشد.

حسینی پور اضافه کرد: دشمنان تمام قدرت خود را برای منزوی کردن نظام اسلامی بکار گرفته اند تا کشورهای ضعیف با اسرائیل و سایر دشمنان همراه شوند، اما ملت ایران همواره نقشه های دشمنان را در منزوی کردن نظام اسلامی خنثی کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری آئین حج تمتع با بیان اینکه عربستان در سال ۶۶ تعداد زیادی از حجاج را به شهادت رساند گفت: تجمع حجاج در عرفات کم اما پیام آن بسبار بزرگ بوده است.

نماز عید سعید قربان در اصفهان اقامه شد

به گزارش ایسنا، نماز عید سعید قربان صبح امروز دوشنبه (۲۱ مرداد ماه) به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان و با حضور پرشور مردم و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

درهای مصلی اصفهان از ساعت 6:30 صبح به روی نمازگزاران باز شد.

میردامادی: آمریکا، همچون حیوان چوب خورده است

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه نماز عید قربان، اظهار کرد: قدرت های کافر در تمام ابعاد علیه امت اسلام برنامه ریزی می‌کنند، اما ملت، کوه مقاوم برابر دشمن است و این رمز پیروزی است.

وی ادامه داد: شما از آدم‌های بی ایمان انتظاری نداشته باشید. چنین افرادی می‌گویند همه چیز آزاد شود حتی اگر ما دشمن حلقه به گوش آمریکا باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: آنچه خدا بگوید تغییری در آن نیست. در تمام ادیان روزی با مراسمی به نام عید وجود دارد و قومی را پیدا نمی‌کنید که عید نداشته باشد.

وی گفت: در اسلام دو روز عید فطر و عید قربان شکوه خاصی دارد و عید نباید برای عده‌ای خاص باشد. نماز عید فطر و قربان با عظمت در تمام نقاط جهان برگزار می‌شود.

میردامادی تصریح کرد: قربان، به معنای سر بریدن یک حیوان نیست بلکه به معنای تقرب و نزدیکی به خدا است و امروز روز ایثار است.

وی اظهار کرد: سختی در معیشت مردم زیاد است. خدا لعنت کند کسانی که وضعیت اقتصادی کشور را از بیرون با طرح‌های استکباری آمریکا و یا از داخل دچار مشکل کرده اند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: زمانی که می‌شنویم چند صد نفر از وابستگان و مسئولان اکنون در زندان و تحت محاکمه هستند، نمی‌دانیم به حال آن‌ها یا به حال خودمان گریه کنیم.

وی افزود: افرادی که ارز دولتی جهت واردات دارو دریافت می‌کنند، اما در نهایت سیگار وارد کشور می‌کنند خیانت به کشور کرده اند چرا که میلیاردها تومان پول به جیب خود می ریزند.

میردامادی گفت: از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی می‌خواهیم این بی عدالتی‌ها از بین برود. کاخ، باغ و زندگی مرفه از زندگی مسئولان باید حذف شود.

وی اظهار کرد: آمریکا امروز از ما می‌ترسد و تمام تلاش های او از ترس است. یک روز حرف از مذاکره و صلح می‌زند و روز دیگر تحریم می‌کند. این کار آمریکا مثل حیوانی می ماند که چوب در مغز آن خورده است و نمی‌داند چه کند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: مسلمان باید معرفت داشته باشد و دوست و دشمن خود را بشناسد. شیطان بزرگ امروز آمریکا است و شعار مرگ بر آمریکا نشانه مبارزه با شیطان استو

وی گفت: امام گفتند اگر آمریکا با تمام قدرتش با دین ما وارد جنگ بشود ما با تمام توان‌مان دنیای آن‌ها را له خواهیم کرد.

اعیاد اسلامی درس بندگی به انسان‌ها می‌دهد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی خطیب موقت نمازجمعه زنجان صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این عید و در پیش بودن عید غدیر خم، از اعیاد اسلامی به‌عنوان منشایی برای درس دادن به همه انسان‌ها از سوی خداوند یاد کرد و افزود: بندگی مخلصانه خداوند به معنای گذشتن از همه مال و اموال است.

وی با یادآوری اینکه عید سعید قربان از اعیاد مهم مسلمانان بوده و در کل همه اعیاد اسلامی بیانگر آن است که انسان‌ها باید در بندگی کردن خداوند از یکدگیر سبقت بگیرند، تصریح کرد: در خصوص معرفی هر چه بهتر نماز عید سعید قربان می‌توان به خطبه‌های مولای متقیان در این نماز اشاره کرد که آن امام بزرگوار همواره مردم را به دو موضوع مهم تقوی و نیز به یاد مرگ بودن، متذکر می‌شدند.

خطیب موقت نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه عید سعید قربان بهانه ارزشمندی است تا در این روز خداوند متعال را بیش از هر زمان دیگری یاد کرده و بندگی باری‌تعالی را به جای آوریم، ادامه داد: خداوند نیز در این‌باره فرموده‌اند که در این عید بندگی خدا را به جای آورده و در حد توان قربانی کنید و این قربانی‌ها را برای مردم به‌ویژه مستمندان نیز خیرات کنید.

موسوی در ادامه از امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از نیازهای امروز جامعه دانست و اظهار کرد: مصداق این عبارت، ایستادگی مسلمانان در برابر ظالمان و زورگویان است و نمونه بارز این مهم را می‌توان در ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا و سایر وابستگانش دانست و بی‌تردید این ایستادگی با وجود همه سختی‌هایی که ملت ایران متحمل می‌شوند، تداوم خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اعیاد اسلامی برای همه مسلمانان به‌عنوان روزی که انسان می‌تواند بیش از پیش بندگی خالصانه خود را نثار خداوند کند، محسوب می‌شود، بیان کرد: یکی از این اعیاد، عید سعید قربان است؛ چرا که خداوند بنده خود یعنی حضرت ابراهیم (ع) را بارها در بوته آزمایش قرار داد و آن حضرت از این امتحانات سخت و دشوار سربلند بیرون آمد.

موسوی همچنین یکی از ضروریات جامعه امروز را ماندگاری عید بزرگی چون عید سعید غدیر خم دانست و فراموشی آن را دلیلی بر وقوع واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که باید غدیر زنده بماند این است که به واسطه زنده ماندن غدیر، دشمنان و مستکیران قادر نخواهند بود بر ما مسلط شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: حج بدون برائت از مشرکین حج آمریکایی است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های نماز عید قربان در ارومیه اظهار کرد: برخی کشورهای اسلامی متاسفانه توجهی به براعت از مشرکان نداشته و باعث سلطه مستکبران در جوامع اسلامی می‌شوند.

وی بر اهمیت مسئله برائت از مشرکین اشاره کرد و گفت: چنانچه در حج این فریضه رعایت نشود، این فریضه به حج آمریکایی تبدیل خواهد شد.

امام جمعه ارومیه بر لزوم مقاومت در برابر ظالمان زمان تاکید کرد و یکی از نمادهای مقاومت را برائت در حج عنوان کرد و گفت: وظیفه همه مسلمانان مقاومت است و همه باید در مقابل زورگویان ایستادگی کنند.

حجت الاسلام قریشی ضمن تبریک عید سعید قربان، برگزاری مراسم دعای عرفه در سطح جامعه را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: راز و نیاز با خداوند در روز عرفه باعث دفع بلا و نزول نعمات الهی برای کشورمان خواهد شد.

امام جمعه قم: اعیاد قربان و غدیر، میعادگاه وحدت مسلمین و مومنین است

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: از مصادیق مهم تقوای الهی، گوش سپردن به فرامین خدای متعال و خودسازی است.

امام جمعه قم افزود: مومنین در روز عید قربان در راه خدا، قربانی می کنند در حالی که گوشت و خون آن قربانی، به خدا نمی رسد و در اختیار مردم قرار می گیرد اما آن چه از قربانی به سوی آسمان می رود، تقوای مومنین است.

وی اظهار کرد: امروز عید مسلمانان است و مومنان این روز را عید می گیرند و گرامی می دارند، چرا که به فطرت الهی خودشان باز می‌گردند. حضرت ابراهیم خلیل الله وقتی در خواب دید که باید فرزند را در راه خداوند قربانی کند آن را پذیرفت و فرزند ایشان نیز با کمال میل مساله را قبول کرد زیرا هر دو مطیع فرمان الهی بودند.

وی گفت: بسیاری از شهیدان همچون شهید حججی ها و شهدای مدافعین حرم همگی گوش به فرمان الهی بودند و در مسیر الهی قدم گذاشتند و از همه چیز گذشتند تا به سعادت و قرب الهی رسیدند.

امام جمعه قم بیان کرد: ما در نماز عید قربان، سخن از تزکیه نفس می گوئیم تا به رستگاری و سعادت برسیم، بهترین عاملی که انسان را به تقوای الهی می رساند، تزکیه نفس است. علاوه بر تزکیه نفس که یکی از جلوه های مهم در نماز عید قربان است، مساله وحدت میان مسلمین نیز از جلوه های مهم در این عید به شمار می رود.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: اعیاد قربان و غدیر، میعادگاه وحدت مسلمین و مومنین است و باید به خوبی این اعیاد را گرامی بداریم و بدانیم که حل مشکلات دنیای اسلام در گرو وحدت میان مسلمین است و شرط همه این اتحادها، ولایت امام علی(ع) است.

نماز عید قربان در مناطق مختلف گلستان اقامه شد

همزمان با سراسر کشور، نماز عید سعید قربان با حضور پر شور مردم مومن در شهرستان های مختلف استان گلستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با دهم ذی ‌الحجه و عید قربان، نماز عید سعید قربان صبح امروز همزمان با سایر شهرهای ایران اسلامی در گلستان اقامه شد و مردم متدین با حضور گسترده، عمق ارادت دینی و مذهبی خویش را نشان دادند.

مراسم اقامه نماز عید سعید قربان در گرگان مرکز استان، در مصلای وحدت این شهر و به امامت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد.

علاوه بر مرکز استان نماز عید سعید قربان در مصلی ها، عیدگاه ها، مساجد جامع و امامزادگان شاخص سراسر استان برگزار شد.

امام جمعه موقت ورامین: فریاد شعار مرگ بر اسراییل تا روز نابودی رژیم صهیونیستی توسط مسلمانان

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه های نماز عیدسعید قربان شهرستان ورامین طی سخنانی، پیام مقام معظم رهبری در مراسم برائت از مشرکین را حاوی نکات مهم جهان اسلام دانست و گفت: بیزاری جستن و ایستادگی در برابر زورگویی و باج گیری دشمنان اسلام در این پیام محور قرار گرفت.

وی افزود: امروز در کشمیر، نیجریه، فلسطین، افغانستان و سایر بلاد اسلامی خون مسلمانان بر زمین ریخته می شود و مراسم برائت از مشرکین بهترین موقعیت برای سر دادن شعار مرگ بر آمریکا به صورت شعار محوری توسط مسلمانان جهان است.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: امروز وضع فلسطین بسیار دردآور است و کجا باید این جنایات افشا شود که مقام معظم رهبری در پیام برائت از مشرکین، فلسطین را موضوع محوری جهان اسلام مطرح کردند و شعار مرگ بر اسراییل تا روز نابودی رژیم صهیونیستی توسط مسلمانان سر داده می شود.

وی ادامه داد: از عید قربان تا غدیر به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است و باید در جهت پیام رسانی غدیر تلاش کرد، امروز دشمن به دنبال فراموشی فرهنگ غدیر است و باید از همه ظرفیت ها برای بزرگداشت غدیر استفاده کرد.

محمودی گفت: اطعام روز غدیر ثواب فراوانی دارد و هیئت ها و فامیل به مناسبت غدیر اطعام دهند کتاب آیین کار خود فرهنگ قدیری را در جامعه ترویج بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: احیای تمدن بزرگ اسلامی با وحدت و همدلی میسر می‌شود

به گزارش ایسنا، نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع بندرعباس اقامه شد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده با تبریک عید قربان گفت: برگزاری کنگره حج مایه عزت و سربلندی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه توجه به نیازمندان در روز عید قربان یک امر ضروری است، اضافه کرد: در کنگره حج تشکیل امت اسلامی بدون توجه به قومیت، نژاد و هر رنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی عید قربان را روز تقرب به خداوند متعال دانست و عنوان کرد: عید قربان روز دوری از نفس اماره و تعلقات دنیوی است و هر روز که گناهی در آن نباشد عید است.

حجت عبادی زاده با اشاره به اینکه برای تشکیل امت اسلامی باید همه کشورهای اسلامی اقدام کنند، تصریح کرد: حج محور همه توجهات اسلام است ودر سایه همین موضوع امت واحده شکل می‌گیرد

خطیب نماز عید قربان در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: احیای تمدن بزرگ اسلامی با وحدت و همدلی میسر می‌شود.

عبادی زاده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر دو اصل اساسی، انسجام امت اسلامی و توجه به آرمان ملت فلسطین و مقاومت اسلامی تاکید دارند.

وی بابیان اینکه بیش از پیش نیاز به مقاومت داریم، گفت: مظهر مقاومت ما قدس شریف است و تا لحظه آخر برای آزادی آن مقاومت می‌کنیم.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: ترجیح بند فرمایشات رهبر انقلاب دو نکته بود؛ انسجام ملت اسلامی و آرمان ملت فلسطین و ما امروز بیش از همیشه نیاز به مقاومت داریم و محور این مقاومت قدس شریف است که به یک آرمان مشترک برای کل مسلمانان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ما امرور بیش از هر روز نیاز به وحدت همدلی و هماهنگی امت اسلامی داریم و بیش از همیشه باید به سمت ایجاد یک امت برویم که در آن نژاد، قومیت، مذهب و جریانات سیاسی رنگ می‌بازند.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی جز در سایه ایجاد یک امت تشکیل نخواهد شد و کنگره عظیم حج باید به جایی برای امت سازی تبدیل شود.

اقامه نماز عید سعید قربان در مازندران

مردم در ساعات ابتدایی صبح امروز در مکان های اعلام شده برای اقامه نماز عید سعید قربان حضور داشتند .

صندوق و ماشین‌های جمع‌آوری دام و کمک های مردمی بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی نیز در بیرون از محل برگزاری نماز عید سعید قربان تعبیه شده بود .

حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری در خطبه های نماز عید قربان ساری با بیان اینکه تا پای جان نسبت به انزجار از رژیم کودک‌کش استکبار جهانی ایستاده‌ایم، اظهار کرد: امروز، بسیاری از کشورهای مخالف و دشمن با جمهوری اسلامی ایران به دنبال مذاکره با ما هستند و این به معنی اقتدار است.

وی به فرموده‌های رهبری خطاب به حجاج، اشاره و خاطرنشان کرد: اقتدار، عظمت و سربلندی امروزه ایران اسلامی در گرو رهنمود های رهبری و اطاعت مردم از ایشان است .

به گزارش ایسنا، نماز عید سعید قربان در تمامی شهرستان‌های مازندران اقامه شد .

نماز عید قربان در کرمانشاه اقامه شد

به گزارش ایسنا، نماز عید قربان همزمان با روز عیدسعید قربان در شهرها و بخش های مختلف استان کرمانشاه، همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در شهر کرمانشاه نیز نماز عید قربان به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اقامه شد.

آیت الله علما در خطبه های نماز عید قربان کرمانشاه افزود: خداوندتبارک و تعالی برای همه انسان ها یک نسخه عمومی تجویز کرده که با استفاده از این نسخه روح و جان آدمی آرام می شود و این نسخه همان ذکر، بندگی و اطاعت خداوند به هر شیوه ای است.

وی ادامه داد: آرامش انسان ها در ذکر و یاد خداست، لذا همه عبادت های انسان از جمله آنها مناسک حج برگشت به ذکر خدا است‌.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ذکر و یاد خدا و اطاعت و بندگی باریتعالی هیچ منافاتی با زندگی روزمره انسان ها ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان: عید قربان ایام‌الله است

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تبریک این روز به تمام مسلمانان، اظهار کرد: عید قربان از جمله اعیاد بزرگ و پر برکت مسلمانان محسوب می شود و نیایش در این ایام مورد توجه پروردگار متعال است.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر اسلام(ص) می فرماید که مردم را به ایام الله توجه دهد و عید قربان از ایام الله ها است ضمن اینکه هر کسی امید دارد خدای متعال در این روز او را بیآمرزد.

امام جمعه رشت با اشاره به دستور امیر مومنان علی(ع) در مورد عید قربان، بیان کرد: خدا را بسیار یاد کنید، در این روز استغفار بسیار کنید ضمن اینکه توبه زیاد کنید زیرا خدای متعال توبه کنندگان را می پذیرد و می آمرزد.

فلاحتی با قدردانی از تمام ملت ایران، جوانان و نوجوانان، مردم گیلان به ویژه مردم رشت برای شرکت در مراسم دعای عرفه، تصریح کرد: امر مذکور نشان می دهد مردم ما به معنویت و دین توجه دارند و همچنین شاهد توجه خداوند به ملت ایران هستیم.

وی، حضور در مکان های مذهبی و دعا را سبب توجه خداوند به مردم دانست و گفت: حضور مردم در مراسم دعا موجب می شود آنها که سر در لاک دین ندارند نیز خدا به آنها توجه کند.

علم‌الهدی: انگیزه دشمن در تهاجم اقتصادی استیصال دو قشر «قانع» و «معتر» است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز 21 مرداد در خطبه‌های نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی بیان کرد: قربان به معنای نزدیکی است و عید قربان عید لقا الله است و روز عرفه یک تسویه حساب کامل با خدا بود نسبت به آنچه در گذشته انجام داده بودیم.

وی با اشاره به آیه 36 سوره حج گفت: شتران فربه را برای شما از شعائر خدا (و احکام حج) مقرر داشتیم که در آن قربانی شما را خیر و صلاح است، پس هنگام ذبح آنها تا برپا ایستاده‌اند نام خدا را یاد کنید و چون پهلوشان به زمین افتد (و نحر کامل شوند) از گوشت آنها تناول نموده و به قانع و معتر را هم اطعام کنید. ما این چنین این بهائم را مسخر و مطیع شما ساختیم تا شکر (نعمتهای ما را) به جای آورید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: قانع به کسی می گویند که قدرت تامین معیشت خودش را دارد و با کمبودها و نقص ها می سازد و دربرابر نارسایی ها مقاومت می کند ولی زندگیش به وسیله قناعت در سال تامین می شود.

علم الهدی ادامه داد: معتر نیز به کسی گفته می شود که چشم به دست شما دارد چشم به دست قدرت‌ها، احسان‌ها و بخشش ما دارد تا به این وسیله زندگی خود را بگذراند یعنی به قدرت دیگران چشم دارد و از عهده خودش تامین معیشت بر نمی آید.

امام جمعه مشهد گفت: این آیه شریفه قرآن نیز یک راهبرد عظیم اقتصادی برای ما است یعنی ذات مقدس پروردگار در این آیه راهبرد می‌دهد برای برنامه‌های اقتصادی، جریان اقتصاد در جامعه ما عناصر اقتصاد را باید برخوردار کند، علاوه برآن نیز قشر آسیب پذیر اما قانع را که می تواند با مقاومت در برابر کمبودها زندگی کند نیز معیشت آنان را تامین کند، علاوه بر آن انسان‌های معتر که توانایی تامین معیشت ندارند را نیز تامین کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: جریان اقتصادی با این هدفمندی که برخوردارشدن عناصر فعال اقتصادی در این گردش و چرخش اقتصادی و پیشگیری از استیصال قشر آسیب پذیر که قشر قانع و معتر است به عنوان راهبرد اقتصادی قرآنی است که در این آیه شریفه آمده است.

وی ادامه داد: اگر این امر به عنوان یک راهبرد اقتصادی امروز ما که دشمن سفره و اقتصاد ما را مورد هجمه قرار داده است در برنامه ریزی جامعه و کشور ما اخذ شود، آنگاه می توانیم در برابر این تهاجم اقتصادی مقاومت کنیم و مشکلات خود را حل کنیم.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: دشمن می‌خواهد ما را با تحریم اقتصادی شکست داده و به زانو دربیاورد، لذا تمام توجهش به دو قشر قانع و معتر است که اگر قشر قانع و معتر مستاصل شد دشمن به هدف خود خواهد رسید، این تمام انگیزه دشمن در تهاجم اقتصادی و تحریم‌هاست.

علم الهدی بیان کرد: برنامه رهبری این است که جریان اقتصادی درون را راه اندازید تا این دو قشر مستاصل نشوند و ما با راه اندازی چرخه‌های درونی می‌توانیم طی برنامه‌ای که رهبری راهکار آن را مشخص کردند و مولفههای آن را معین نموده‌اند می‌توانیم مسئله معیشتی مردم را تامین کرده و عناصر فعال هم در این چرخه اقتصادی فعال شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 21 مرداد 1398 ، کدخبر: 98052110172 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین