پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا چک سفیدامضایی است که تاکنون در اختیار هیچ رئیس‌جمهوری غیر از روحانی قرار نگرفته است.
شعار سال: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا چک سفیدامضایی است که تاکنون در اختیار هیچ رئیس‌جمهوری غیر از روحانی قرار نگرفته است.

ابوالفضل ابوترابی، درباره محدود بودن اختیارات رئیس‌جمهور اظهار کرد: با توجه به شرایط روز کشور و رعایت اصول قانون اساسی، قوانین عادی و رأی مردم رهبر معظم انقلاب تدبیری بسیار عالی اندیشیدند که جلسه سران قوا برگزار شود و تمام ارکان نظام اعم از نیروهای مسلح، قوه قضائیه و مجلس در جلسه‌ای تحت اختیار دولت قرار بگیرند.

وی با تشریح اینکه جلسه‌ای با حضور سران قوا و به ریاست روحانی برگزار می‌شود که وی حتی اختیارات مجلس را هم داراست و می‌تواند قوانینی برای مدت دو سال وضع کند افزود: هیچ رئیس‌جمهوری در طول چهل سال انقلاب اسلامی این اختیارات را نداشته و چون شرایط ویژه است تدبیر مقام معظم رهبری بر این قرار گرفت که فرماندهی واحد در جنگ اقتصادی وجود داشته باشد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های روحانی درباره محدودیت اختیاراتش گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمام قوای نظام در اختیار رئیس‌جمهور باشد، بهانه‌های رئیس‌جمهور و افراد همسو با وی گرفته و در عین حال قانون اساسی هم رعایت شده است و به رئیس‌جمهور این امکان را می‌دهد که بدون هیچ بهانه‌ای در قبال شعارهای خود به مردم پاسخگو باشد که نمی‌گذارند و اختیاراتم کم است!

ابوترابی تأکید کرد: وقتی چنین فضایی در اختیار دولت است که حتی می‌تواند کار مجلس و قوه قضائیه را هم انجام دهد و هرآنچه می‌خواهد را در جلسه بیاورد و تصویب کند، چگونه می‌تواند از محدودیت اختیارات سخن بگوید.

وی با بیان اینکه در جلسه سران قوا حتی مشکلات قوه قضائیه هم قابل طرح نیست و طرح همه مسائل منوط به تأیید و نظر رئیس‌جمهور است، اضافه کرد: این جلسه در شرایط جنگ اقتصادی فقط برای حل  مشکلات معیشتی مردم طراحی شده و با اختیارات بسیار عالی در اختیار دولت است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در زمان تشکیل  این جلسه مقرر فرمودند حتی اگر نیاز به تصمیم فوری در این جلسه داشتید بگیرید، اجرا کنید و بعد بیاورید رهبری امضا کند. لذا یک چنین چک سفیدامضایی که در طول چهل سال انقلاب اسلامی بی‌سابقه است که برای تدبیر شرایط  جنگ اقتصادی، امروز در دست آقای روحانی است.

ابوترابی با تصریح اینکه بهانه‌های روحانی پذیرفتنی نیست و باید به‌جای فرافکنی‌ها برای مردم کار کند، گفت: طرح محدود بودن اختیارات رئیس‌جمهور نوعی فرار رو به جلوست که برای پوشاندن ضعف‌ها و کم‌کاری‌های درون دولت به آن دامن زده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398، کدخبر: 410033 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
رئیس جمهور از زمانی که ما یادمون میاد تدارکات چی بوده حالا کی روحانی اختیاراتش نامحدود شد ما نفهمیدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین