پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۶۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۷
شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول) قصد دارد با تغییراتی در ساختار مالی خود ، بدهی هایش به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را تسویه کند و این در حالی است که این مجموعه در سال مالی گذشته دستاوردهای مطلوبی از فعالیت های خود کسب کرده است.

شعارسال: درمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان اعلام شد که پترول در سوددهی رکورد زده است.

بر اساس این گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با حضور ۹۴درصد از سهامداران شرکت و به ریاست سرکانیان و با نظارت رحیمیان سرای ، قهاری ، دبیری و رسول اشرف زاده مدیر عامل شرکت پترول برگزار شد.

بر این اساس رسول اشرف زاده مدیر عامل این شرکت از سود دهی مطلوب و رکورد زنی های بی سابقه در این مجموعه خبر داد.

برپایه اظهارات اشرف زاده سرمایه گذاری اولیه شرکت گروه سرمایه گذاری ایرانیان(پترول)مبلغ ۱۰۰میلیون ریال بوده که پس از افزایش سرمایه طی دو مرحله به مبلغ ۲۰،۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود:در حال حاضر با تغییرات ابجاد شده در مبلغ سرمایه و ترکیب سهامداران ،شرکت پتروشیمی خلیج فارس به همراه شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد ،پتروشیمی مبین و مدیربت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانیان با مالکیت ۷۷.۵۶ درصد از سهام این شرکت سهامدار اصلی شرکت است.

براساس گفته های اشرف زاده این شرکت طی سال ۹۷در سوددهی به رکوردهای مطلوبی دست یافته است. این درحالی است که اجرای برخی طرح های پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به پیشرفت فیزیکی ۹۸درصد رسیده است.

مدیرعامل گروه شرکت سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) همچنین اظهار کرد:

در سال مالی جاری دو واحد الفین و SRU پتروشیمی ایلام، کود شیمیایی اوره لردگان و واحد سولفات پتاسیم ارومیه به بهره‌برداری می‌رسند که به دلیل جامعیت این دو پروژه، سودآوری قابل‌توجهی عاید پترول خواهد شد.

یکی از اتفاقات قابل توجه در این مجموعه صنعت پتروشیمی رشد ۱۱۵درصدی در سال مالی گذشته است که به دلیل سود آوری این شرکت محقق شده که در نوع خود یک رکورد شکنی محسوب می شود.

شایان ذکر است در مجمع عنوان شد که‌سهام دو‌ شرکت پتروشیمی ایلام و ارومیه نیز قرار است تا پایان سال ۹۸در بورس اوراق بهادار عرضه شود.

یکی دیگر از اقدامات مدنظر پترول بهینه‌سازی پرتفو با واگذاری سهام شرکت‌های کم‌بازده و پُرریسک است.

همچنین گفتنی است که واگذاری بخشی از سهام پتروشیمی های دهدشت ،گچساران و بروجن در رویکرد جدید شرکت پتروشیمی پترول به دلیل تسویه بدهی هایی است که این شرکت به هلدینگ خلیج فارس دارد.

بر این اساس این مجموعه صنعت پتروشیمی در نظر دارد تا با انتشار اوراق مشارکت، اوراق صکوک و سلف به تامین مالی پروژه‌های در دست اجرا شتاب بیشتری بخشد.

این گزارش حاکی است در این مجمع سهامداران، تقسیم ۶۰ درصدی سود به میزان ۱۵۰ ریال را تصویب کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:21مرداد1398 ، کدخبر: 883800: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین