پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمک به ارتقای سلامت در مناطق محروم و دورافتاده از دیگر مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت است به گونه ای که اجرای این طرح، ماندگاری کادر پزشکی در مناطق محروم را به طور محسوسی افزایش داد.

شعار سال : سعید نمکی روز چهارشنبه با موفق ارزیابی کردن دولت دوازدهم در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت، افزود: طرح تحول نظام سلامت یکی از دستاوردهای مثبت دولت تدبیر و امید بود و هزینه پرداختی بیماران را کاهش داد.

وی اضافه کرد: تقدم پیشگیری بر درمان در گام دوم طرح نظام سلامت دنبال می شود.

وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در کشور شد و به بهبود وضعیت بیماران خاص و صعب العلاج کمک بسیاری کرد.

**تقدم درمان سرپایی بر بستری:

نمکی درباره برنامه‌های آینده وزارت بهداشت در حوزه اجرای طرح تحول سلامت نیز گفت: آنچه ما در گام دوم اجرای طرح تحول نظام سلامت دنبال می کنیم، موضوع تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری است.

وزیر بهداشت درباره اهمیت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در کشور نیز گفت: از ۳۸۰ هزار مرگ و میر سالانه، ۳۱۳ هزار مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر هستند و فقط ۲۵ هزار مورد مرگ و میر به بیماری های واگیر مربوط می شود و پرفشاری خون به تنهایی عامل حدود ۱۰۰ هزار مرگ و میر است.

نمکی، پرفشاری خون را سردمدار بیماری های غیرواگیر عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین پروژه کنترل فشار خون جهان را برگزار کردیم. فشار خون بیش از ۳۰ میلیون نفر در طرح کنترل پرفشاری خون کنترل شد و ۷۵ درصد جمعیت هدف، غربالگری فشار خون شدند.

وی درباره نتایج اجرای طرح پایش فشار خون نیز افزود: ۲میلیون و ۷۰۰ هزار فرد دارای فشار خون بالا و ۱۰ میلیون نفر که در مرز فشار خون هستند، شناسایی شدند که این اقدام گامی بزرگ در بهبود وضعیت سلامت مردم است.

وزیر بهداشت گفت: از طریق پرونده سلامت الکترونیک، قصد داریم افراد دارای فشار خون بالا یا در مرز فشار را به تغییر سبک زندگی و مصرف کمتر نمک ترغیب کنیم.

وزیر بهداشت درباره دیگر اقداماتی که در حوزه پایش و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در دستور کار است، گفت: مبتلایان به بیماری‌های واگیر و غیر واگیر با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، تحت نظر قرار می گیرند و وضعیت آنها به طور مرتب رصد و پایش می شود تا بهبودی کامل را به دست آورند.

وی، ارتقای نظام ارجاع و پزشک خانواده را در دستور کار وزارت بهداشت دانست و گفت: مشابه طرح پایش فشار خون، اجرای طرح‌هایی برای پایش قند خون و بهداشت روان مردم را دنبال می کنیم.

طرح تحول نظام سلامت ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در دولت یازدهم اجرا شد. کاهش هزینه‌های بیماران بویژه بیماران بستری، افزایش عدالت در دسترسی همه مردم به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات از اهداف اجرای طرح تحول است.

حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌ها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌ها و کیفیت هتلینگ آن‌ها، کاهش هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند و ترویج زایمان طبیعی نیز از دیگر اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:23  مرداد 1398 ، کدخبر: 83435059،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
هنوز هم مناطق محروم از پزشک و امکانات محرومن و مردم این مناطق باید به شهرهای بزرگ بیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین