پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
با رایزنی‌های انجام شده با اتاق تعاونی استان هرمزگان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قشم اتاق تعاونی این شهرستان ایجاد می شود.مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تاکسیرانی قشم افزود: همچنین هم اکنون تعاونی‌ها برای انجام امور خود به صورت مستقل باید به اداره‌ها و سازمان‌ها مراجعه کنند که با بازگشایی اتاق تعاون، نماینده آن از قدرت چانه زنی بیشتری در رایزنی با سایر نهادها برخوردار می‌شود.

شعار سالمدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تاکسیرانی قشم روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: جلسه ای با حضور ۱۷ رئیس و نماینده از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مختلف قشم و مسوولان مذکور در قشم برگزار شد و با بررسی شرایط موجود مصوب شد تا نمایندگی اتاق تعاونی قشم دایر شود.

نصراله جمالی معزآبادی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت سیاست تفویض اختیارات به بخش خصوصی را در پیش گرفته است، لزوم ایجاد این اتاق بیش از پیش ضرورت پیدا کرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در کمسیون‌های اداره مالیات و دارایی باید یک نفر از اتاق تعاونی نیز حضور داشته باشد که تا کنون به دلیل نبود اتاق مذکور، این امر میسر نبوده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تاکسیرانی قشم افزود: همچنین هم اکنون تعاونی‌ها برای انجام امور خود به صورت مستقل باید به اداره‌ها و سازمان‌ها مراجعه کنند که با بازگشایی اتاق تعاون، نماینده آن از قدرت چانه زنی بیشتری در رایزنی با سایر نهادها برخوردار می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است با طی روند اداری در هفته تعاون این اتاق بازگشایی شود.

جمالی معزآبادی خاطرنشان کرد: پیش از این اتاق تعاون در قشم وجود داشت که به دلیل برخی اختلافات داخلی منحل شد.

افزایش ۴۰ درصدی نرخنامه پس از سه سال

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تاکسیرانی قشم تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخنامه کرایه تاکسی در جزیره قشم بیش از سه سال ثابت مانده بود، در سال جاری بین ۳۵ تا ۴۰ درصد به نرخ کرایه ها افزوده شد.

وی افزود: در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیاز به ورود سرمایه گذار است تا برای خرید خودرو داخلی و یا واردات خودرو اقدام شود.

جمالی معزآبادی افزود: با رایزنی های انجام شده با سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خودروهای تولید سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد از پنج سال به ۱۰ سال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در جلسات مختلف بحث خرید خودروی داخلی و نیز واردات خورو مطرح شده‌است که هر ۲ گزینه در حال بررسی است و در صورت ورود سرمایه گذار روند آن سرعت می‌گیرد.

مسافرکش‌های شخصی باید ساماندهی شوند

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تاکسیرانی قشم گفت: کسانی که نیازمند کار هستند و به مسافرکشی روی می آورند باید در قالب تعاونی ها ساماندهی شوند.

وی افزود: تاکسیرانی شرایطی دارد که مسافرکش ها ملزم به رعایت آن نیستند و از این امر باعث گلایه رانندگان تاکسی می شود.

جمالی معزآبادی ادامه داد: هم اکنون برچسب نرخنامه تهیه شده و بر روی شیشه تاکسی ها نصب شده است.

وی ادامه داد: برچسب دیگری برای تعیین محدوده فعالیت تاکسی های درون شهری و برون شهری مشخص می شود تا مسافران در صورت ارائه نشدن سرویس بتوانند اعتراض خود را اعلام کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تاکسیرانی قشم اظهار کرد: تعدد نرخ در یک مسیر از جمله مسیر فرودگاه به قشم به دلیل راه های مختلف قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی آسیب ها در ناوگان حمل و نقل اظهار کرد: این آسیب ها به صورت موردی است و در صورت مشاهده یا گزارش برخوردهای لازم صورت می گیرد.

جمالی معزآبادی با گلایه از دعوت نشدن رئیس و یا نمانده اتحادیه حمل و نقل به نشست های مربوط، خاطرنشان کرد: حضور نماینده اتحادیه در نهادهایی که درباره آسیب های مذکور بحث و تصمیم گیری می شود موجب هم افزایی می شود.

حدود یک هزار و ۲۰۰ راننده تاکسی در قالب ۱۵ تعاونی تاکسیرانی در قشم فعالیت می کنند که هشت تعاونی زیر نظر اتحادیه حمل و نقل قشم قرار دارند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 20مرداد 98، کد خبر: 83433276، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین