پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
چالدران با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار، ازلحاظ جذب گردشگر ظرفیت‌های متعددی دارد و توجه به زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان می‌تواند در رونق اقتصادی این منطقه نقش بسزایی را ایفا کند ولی متأسفانه این شهر در آتش بی‌توجهی‌ها می‌سوزد.

شعار سال: یکیاز مرتفع‌ترین شهرستان‌های کشور در شمال آذربایجان غربی واقع شده است چالدران دارای آب‌وهوای سرد و کوهستانی، جاذبه‌های طبیعی، مراکز مهم تاریخی نظیر قره کلیسا که به ثبت جهانی رسیده و مقبره سید صدرالدین، گمرک صوفعلی و 104 اثر ثبت‌شده ملی، آبگرم معدنی،تالاب‌های متنوع، شرشر عرب دیزج، شرشر قرنقو و طبیعت مستعد جهت توسعه صنعت گردشگری است.


آذربایجان غربی با داشتن46آب گرم معدنی رتبه نخست را در کشور دارد وچشمه‌های آبگرم«محالبار اندوز»، «ایستی سو» و «زنبیل» در ارومیه،آبگرم«احمدآباد» واقع در حاشیه اثر جهانی تخت سلیمان تکاب،آب‌معدنی«زندان سلیمان» در میاندوآب، چشمه «صدقیان» در سلماس، چشمه «قرهشعبان» در خوی،آبگرم«باش کندی» در ماکو،آبگرم«گرا و» در مهاباد،آبگرم چالدران ازجمله چشمه‌های جوشان این استان است از همین رو توانسته توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کند.

چالدران آب و هوایی بسیار سرد دارد حتی دراواسط تابستان هم آب و هوایی مطبوع دارد و از همین رو لقب تنها شهر بی کولر ایران را به خود اختصاص داده است وجاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاریدر این شهرستان وجود دارد وازلحاظگردشگری می‌توان شهرستان چالدران را شهری با پتانسیل بالا در جذب گردشگر به شمار آوردبه‌طوری‌که رونق اقتصادی این شهرستان درگروت وسعه صنعت گردشگری است.

قره کلیسا اولین کلیسا جهان در جامعه مسیحیان محسوب می شود و به دلیلی اهمیت و ارزش تاریخی و معنوی نام این کلیسا در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و در طول تاریخ قره کلیسا بارها مورد هجوم قدرت ها و حکومت ها قرار گرفته است این کلیسا از دوبخش سیاهرنگ و بخش جدید سفید رنگ تشکیل شده است.


هزینههفتمیلیاردریال اعتبار برای تهیه و نصب تابلوهای معرفی شهرستان چالدران

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی می‌گوید: مابر اساس مصوبات، کتابی با عنوان راهنمای جامع گردشگری تهیه وجمع‌آوری کردیم شهرستان چالدران که در آن علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بافرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری تشریح نموده و تقدیم بنیاد کردیم.

جلیل جباری با اشاره به نصب تابلوهای معرفی آثارمی‌گوید: برای تهیه و نصب تابلوهای معرفی و حتی روستاهای هدف گردشگری در سطح استان مبلغی معادلهفت میلیاردریال هزینه شده است که بنیاد علویمی‌توانددر این زمینه ما را بیشتر همراهی نماید.

ویمی‌افزاید: مابر اساسمصوبات جلسه قبلیطرح‌هایمحتوایی برای راه‌اندازیموزهباستان‌شناسیدر چالدران وهم‌چنینموزه باز جنگ چالدران در دشت چالدران و در کنار مقبره سید صدرالدینوزیر اعظمشاه اسماعیل صفوی را آماده کرده و منتظرتأمیناعتبار از سوی بنیاد علوی هستیم تا پس از انجام مطالعات لازم اقدام بهراه‌اندازیایندوموزه کنیم.


توسعه صنعت گردشگری چالدران نیازمند توجه جدی مسئولان

نماینده مردم شهرستان‌های شوط، ماکو، پلدشت و چالدران با اشاره به توسعه صنعت گردشگری این شهرستان می‌گوید: گردشگری در اولویت اصلی توسعه ما در شهرستان چالدران بوده و بایستی شکل متوازن و متعادل برنامه‌های توسعه رابه‌پیش ببریم.

عین‌الله شریف پور تصریح می‌کند: برای توسعه گردشگری باید بسترهای لازم را فراهم کنیم و یکی ازاصلی‌ترین بسترهای توسعه گردشگری ایجاد وگسترش راه‌های مواصلاتی به‌ویژه راه‌های منتهی به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است.

ویمی‌افزاید: چالدران علاوه بر آثار بسیار مهم وباارزشیهمچون مجموعه جهانی قره کلیسا، مقبره سید صدرالدین و صدها جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر دارد که نیازمند معرفی بیشتر هستند.

شریف پور تصریحمی‌کند: در سال‌های اخیر بودجه عمرانی این اداره کل بیش از10برابر رشد داشته و به نسبتبودجه‌هایاختصاص‌یافته؛پروژه‌هایفراوانی مرمت واحیاشدهاست.

نماینده مردم شهرستان‌های شوط، ماکو، پلدشت و چالدران می‌گوید: حفظ و صیانت آثار تاریخی و تلاش برای رشد صنعت گردشگری دو وظیفه اصلی این اداره کل است که باید برای آنهابرنامه‌ریزی کرده و تلاش مضاعفک رد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 21 مرداد 98، کد مطلب: 2073338: www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین