پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۷۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی معتقدند؛ زیرساخت‌های مورد نیاز را برایشان فراهم نکرده‌ایم.وی افزود: در سال ۹۸ برخی از دانشگاه‌ها معتقد بودند که زیرساخت‌های مورد نیاز را برایشان فراهم نکرده‌ایم.

شعار سال: طاهر موهبتی (مدیرعامل بیمه سلامت) در ارتباط با اجازه صادر شده برای دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه می‌توانند بالاتر از سقف بودجه خود هزینه‌ کنند، گفت: به عنوان یک سازمان بیمه‌ای از قوانین بودجه‌ای کشور تبعیت می‌کنیم. طبق این قوانین سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید طبق بودجه‌ مشخص شده خود هزینه کنند و اگر بیش از بودجه خود هزینه کنند، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است و اعمال مجازات قانون ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی در دستور کار است.

وی افزود: در سال ۹۸ برخی از دانشگاه‌ها معتقد بودند که زیرساخت‌های مورد نیاز را برایشان فراهم نکرده‌ایم. وقتی ما می‌گوییم، ۱۲ میلیارد تومان به فرض بودجه یک بیمارستان باشد، این هزینه‌کرد بیمارستان ماهانه کنترل می‌شود تا بودجه از سقف معین تجاوز نکند. دانشگاه‌ها درخواست کردند تا یک فرصتی فراهم شود تا بتوانند زیرساخت‌های خود را فراهم کنند، اما باید در طول سال بودجه را رعایت کنند.

او ضمن تاکید براینکه ما مجابیم در انتهای سال سقف بودجه را متعادل کنیم، گفت: وزیر بهداشت در نشست اخیر که داشتیم، گفت شرایطی فراهم شود که طی دو ماه آینده بدون محدودیت سقف بودجه، دانشگاه‌ها بتوانند خدماتشان را ارائه کنند. این طرح در دانشگاه‌های دولتی و مراکز دانشگاه‌های دولتی اجرا می‌شود، مشروط براین که سقف بودجه رعایت بشود.

موهبتی گفت: در این مدت دانشگاه‌‌ها موظفند، در ارتباط با اجرای راهکارهای بالینی، اجرای پروتکل‌ها، نظام ارجاع و پزشک خانواده کار کنند، چرا که اگر این طرح‌ها اجرا بشود، خود به خود از بودجه مصوب هزینه‌ای تجاوز نخواهد کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در شرح اقداماتی که دانشگاه‌ها موظفند طی این فرصت انجام دهند، افزود: دراین طرح‌ها دانشگاه‌ها مکلف هستند تا به سرعت زیرساخت‌های آماده نشده را فراهم کنند. البته خوشبختانه ۶۰ درصد دانشگاه‌ها کارشان را انجام داده‌اند و آن ۴۰ درصد هم تحت لوای این مصوبه می‌توانند خودشان را به شرایط مساعد برسانند. ما این ریسک را کردیم تا در این فرصت باقی مانده دانشگاه‌هایی که از تشکیل زیرساخت‌های اهداف آینده جا مانده‌اند، بتوانند خودشان را برسانند.

ظاهر موهبتی در واکنش به اینکه گفته می‌شود؛ برخی دانشگاه‌ها در گذشته «بودجه تامین دارو» را صرف خرید زمین و تجهیز ساختمان‌هایشان کردند، گفت: این حرف‌ها نمی‌تواند صحت داشته باشد که دانشگاه پول دارو را به خریدن زمین تعلق داده باشد. باید در دانشگاه‌ها بررسی کرد تا علت آن را حاصل کنیم. ممکن است دانشگاه ببیند که انبار کافی از دارو دارد ولی تجهیزاتش ناقص است و بودجه را به آن طرف تعلق بدهد. به اینهائی که می‌گویند پول دارو را خرج زمین کرده‌اند بگویید مصداق بیاورید.

وی اظافه کرد: پول داروخانه‌ها را که دانشگاه‌ نمی‌دهد. پول داروخانه‌ها را من به عنوان سازمان بیمه سلامت می‌دهم. ما هم در سازمان بیمه سلامت پول‌ها را پرداخت کرده‌ایم و تنها دو و نیم یا سه ماه بدهی داریم. چرا سه ماه بدهی دارم چون چهار ماه تخصیص بودجه من به تعویق افتاده است. طبق قوانین موجود من تا سه ماه مجاز هستم رسیدگی کنم. ما در سال ۹۸ خرداد را هم پرداخت کردیم.

مدیر عامل بیمه سلامت در رابطه با تغییر شرایط داروئی در کشور اذعان کرد: البته باید توجه کرد که سه ماه در گذشته اهمیت نداشت ولی امروز مهم است. چون قبلا داروخانه‌ها می‌توانستند با چک دارو بخرند ولی الان دیگر با چک به آنها دارو نمی‌دهند. به هر حال شرایط اقتصادی تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: بیمه سلامت جزو بهترین بیمه‌ها در پرداخت بوده است و همین ما که جزو بهترین پرداخت کننده‌ها بودیم هم تا الان سه ماه تاخیر در پرداخت داریم. به هرحال نسبت به وضعیت اقتصادی گذشته که داروخانه با چک شش ماهه می‌رفت و دارو دریافت می‌کرد، الان چک روز از شما می‌خواهند. به هر حال شرایط بدی را تجربه می‌کنیم و این یعنی با سه ماه بدهی نمی‌توانیم خرید روز کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 24مرداد 98، کد خبر: 792097، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
این حرف‌ها نمی‌تواند صحت داشته باشد که دانشگاه پول دارو را به خریدن زمین تعلق داده باشد. باید در دانشگاه‌ها بررسی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین