پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به وضعیت طرح پایش بروسلوز در استان گفت: این طرح به دلیل عدم تأمین اعتبار در خراسان شمالی شکست خورد و باعث ایجاد بدهی به دامپروران شده است.

شعارسال: مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به وضعیت طرح پایش بروسلوز در استان گفت: این طرح به دلیل عدم تأمین اعتبار در خراسان شمالی شکست خورد و باعث ایجاد بدهی به دامپروران شده است.

 «دکتر سید محمدمهدی احمدی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دامپزشکی شرح وظایف زیادی دارد و هر وظیفه برای این اداره تبعات کاری دارد، و با توجه به اینکه در به‌جای آوردن مراسمات مذهبی نباید مزاحمتی برای کسی ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: وظیفه اصلی دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که برای اجرای این وظیفه بزرگ نیازمند کمک و همیاری است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت رسانه‌ها بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه همانند چشم و بازوهای ما هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی هر کاری انجام شود و نشود را به‌صورت شفاف اعلام می‌کند و افزود: در عید قربان امسال ۶۱ اکیپ بازرسی در استان فعالیت داشته‌اند که از این تعداد ۳۰ اکیپ به‌صورت سیار و ۳۱ اکیپ به‌صورت ثابت در استان خدمات ارائه داده‌اند.

احمدی در ادامه افزود: در عید قربان امسال ۱۷ نفر از ناظرین ذبح شرعی در استان حضورداشته‌اند که روز عید ۳ هزار و ۹۳۱ رأس دام مورد بازرسی بهداشتی قبل از کشتار و تعداد یک هزار و ۴۳۰ رأس دام مورد بازرسی حین و بعد از کشتار قرار گفته است.

وی در ادامه افزود: در بازرسی‌های انجام‌شده ۴ لاشه ضبط و ۱۳۴ لاشه اصلاح‌شده است که وزن لاشه‌های ضبط‌شده قریب به ۱۱۷ کیلوگرم رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه افزود: در سال گذشته بازرسی لاشه قبل از ذبح ۳۹ درصد کاهش و بازرسی در حین ذبح نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانها صداوسیما بیان کرد: جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها یکی از اتفاقات خوب برای استان است اگر به معرفی پتانسیل‌های استان بپردازد؛ با توجه به اینکه خراسان شمالی توان بالایی در بخش دامپروی دارد و ۳ درصد جمعیت دامی کشور در خراسان شمالی است.

احمدی در ادامه با اشاره به طرح پایش بروسلوز در استان خراسان شمالی بیان کرد: طرح پایش بیماری بروسلوز به‌صورت پایلوت در شهرستان فاروج اجرایی شده که به دلیل عدم پرداخت اعتبار با شکست روبرو شده و باعث بدهکاری ۱۱۰ میلیونی اداره دامپزشکی به دامپروران شد و برای اجرای این طرح نیازمند اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی است.

وی در ادامه افزود: تعاونی گاوداران در استان ما فعالیت ندارد و تعطیل است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در انتها بیان کرد: برای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در استان نیازمند خرید سم است که اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد نیازمند است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ، تاریخ انتشار 22 مرداد 98، کد خبر:51240 ،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین