پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
یگان‌های ارتش سوریه کنترل روستاهایی در حومه جنوبی ادلب را بازپس‌ گرفته‌اند و با این موفقیت، فاصله خود با شهر راهبردی خان شیخون را کمتر کرده‌اند.

شعار سال: نیروهای ارتش سوریه روستاهای «کفر عین»، «خربه مرشد»، «المنطار» و «تل عاس» در حومه ادلب را از اشغال گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کرده و آخرین مراکز تجمع تروریست‌ها را در این مناطق منهدم کردند.

یک منبع نظامی سوریه در این‌باره گفت: «نیروهای مسلح مستقر در استان حماه کنترل کفر عین، خربه مرشد، المنطار و تل عاس را در دست گرفتند. این عملیات خسارات جانی و مادی زیادی به گروه‌های تروریستی مستقر در این مناطق وارد کرد

پیشروی‌های ارتش سوریه پس از آزادسازی شهرک مهم و راهبردی «الهبیط» در روز یکشنبه گذشته صورت گرفت. این شهرک بزرگترین شهرک جنوب ادلب محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از فعالان اعلام کرد، نیروهای سوریه از سه روز پیش پیشروی میدانی به سمت شهر راهبردی خان شیخون را شدت بخشیده و در فاصله 3 کیلومتری این شهر از محور شمال غربی هستند.

خان شیخون با توجه به اینکه مشرف بر مسیرهای اصلی و حیاتی است، اهمیت زیادی دارد. این مسیرها باعث شده که خان شیخون، حلقه وصل بین حومه شرقی، غربی و شمالی بر ادلب باشد. از سوی دیگر، تسلط بر خان شیخون گام نخست برای بازگشایی مسیر بین پایتخت اقتصادی سوریه یعنی حلب با دمشق است.

افزون بر این مسئله، ارتش سوریه با تسلط بر خان شیخون کنترل منطقه‌ای به وسعت صدها کیلومتر مربع از حومه شمالی حماه از جمله منطقه موسوم به «مثلث مرگ» را به دست می‌گیرد؛ مثلثی که شهرک‌های «الزکاة»، «اللطامنة» و «کفرزیتا» را به هم وصل می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 25 مرداد 98، کد خبر: 2076445، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین