پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.شهیدی، دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف با اشاره به پذیرش دانشجویان پولی در پردیس دانشگاه شریف گفت: امسال برخلاف دو سال قبل که پذیرش دانشگاه شریف در پردیس این دانشگاه لغو شده بود دوباره از سر گرفته شد هدف این کار تامین مخارج دانشگاه است و تامین کسری بودجه دانشگاه است.

شعار سالهفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

شهیدی، دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف با اشاره به پذیرش دانشجویان پولی در پردیس دانشگاه شریف گفت: امسال برخلاف دو سال قبل که پذیرش دانشگاه شریف در پردیس این دانشگاه لغو شده بود دوباره از سر گرفته شد هدف این کار تامین مخارج دانشگاه است و تامین کسری بودجه دانشگاه است.

وی افزود: این اقدام دانشگاه در راستای پولی کردن آموزش و کالایی کردن مدرک تحصیلی است و در انتها باعث پایین آمدن ارزش و اعتبار برند دانشگاه شریف می‌شود و اعتبار دانشجویان پس از مدتی خدشه دار شود.

این دانشجو اضافه کرد: جدا از اطلاعاتی که شورای صنفی به دست آورده است و هزینه‌هایی که از دانشجویان پردیس دریافت می‌شود در سال کمتر از دو درصد بودجه دانشگاه هاست و به نظر می‌رسد این دو درصد ارزشی ندارد که به سبب آن برند شریف در بلند مدت نابود شود.

/

وی یادآور شد: پردیس دانشگاه شریف در نزدیکی ساختمان اصلی دانشگاه است و زمزمه‌های آن است که کلاس‌های این دانشجویان در دانشگاه برگزار خواهد شد و کلاس‌ها به صورت ادغام با دانشجویان روزانه خواهد بود.

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در اطلاعیه‌ای از افزایش قیمت کاروان‌های عتبات از اول شهریور ماه خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع زائرین عتبات دانشگاهیان می‌رساند، باتوجه به اعلام سازمان حج و زیارت مبنی بر افزایش هزینه بلیط پرواز، هزینه کاروان‌های هوایی از اول شهریورماه افزایش می‌یابد.

بر اساس دستور العمل صادره، نرخ جدید سفر به عتبات عالیات از اول شهریور ماه جاری اجرایی می‌شود و حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. بر این اساس، هزینه تعیین شده از ایستگاه پروازی تهران ۳۸۹۰۰۰۰ تومان می‌باشد.

دانشگاه علم وصنعت اعلام کرد: دانشجویان متقاضی میهمانی که با درخواست میهمانی آن‌ها در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ موافقت شده است، جهت تحویل مدارک از تاریخ ۵ الی ۹ شهریور به اداره پذیرش و ثبت‌نام مراجعه فرمایید.


مرکزمطالعات و هدایت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی از فعالیت ۱۲ هزار گروه جهادی در ایام تابستان در مناطق محروم سراسر کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، این گروه‌ها شامل گروه‌های جهادی، دانشجویی، دانش آموزی، مردمی، مستقل و ... هستند که ۳۳ درصد در مناطق شهری و ۶۷ درصد در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

/


گروه‌های جهادی در حال فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی، فنی و عمرانی، اشتغال زایی و کارآفرینی به فعالیت می‌پردازند.

یکی از دانشجویان دانشگاه میراث فرهنگی گفت: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که دانشگاه را به طور کامل تخلیه کردند تا یک بخش دیگری از آن را به موزه کاخ نیاوران اضافه کنند.

یکی از دانشجویان دانشگاه میراث فرهنگی پیرامون مسائل جدیدی که در این دانشگاه پیش آمده است گفت: اولین قانونی که مشکلات امروز دانشگاه میراث فرهنگی را برای ما به وجود آورد قانونی بود که در سال ۸۲ در هیئت وزیران تصویب شد و طی آن می‌خواستند مراکز آموزشی را تعیین تکلیف کنند تا مراکز دولتی برای خود مراکز آموزشی نداشته باشند.

وی افزود: آن زمان این قانون تصویب می‌شود و همان زمان هم چند مرکز آموزش عالی یا واگذار می‌شوند یا به وزارت علوم داده می‌شوند، اما این قانون تقریبا ۷، ۸ سالی شامل حال ما نمی‌شد تا اینکه در سال ۸۹ رئیس میراث فرهنگی دستور تعیین تکلیف دانشکده ما را می‌دهد در صورتی که این قانون تنها به تعیین تکلیف دانشکده دلالت می‌کند و صحبتی از منحل کردن آن ندارد.

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حذف پایان نامه‌های کاغذی گفت: حذف پایان نامه‌های کاغذی سیاست درونی دانشگاه است که بر اساس این سیاست مصارف کاغذ کاهش پیدا کند.

وی افزود: قانون حذف پایان نامه‌های کاغذی در وزارت علوم مصوب شده و به دانشگاه آزاد هم ابلاغ شده است که بر اساس سیاست داخلی دانشگاه اجرایی می‌شود.

جانشین گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: فعالیت جهادی دانشجویان دانشگاه تهران بر اساس پژوهش و نیازسنجی مناطق انجام می‌شود.

هدا روشندل، جانشین گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ، با اشاره به جزئیات برنامه آموزشی و پزوهشی این گروه جهادی گفت: گروه آموزش کانون جهادی دانشگاه تهران یا سایر گروه‌های جهادی را می‌توان به عنوان تیم پژوهش معرفی کرد. یکی از تیم‌های کلیدی که مجموعه دارد تیم پژوهش است که وظیفه جمع آوری اطلاعات و طبقه بندی و در نهایت تحویل آن‌ها به صورت خام یا پردازش شده به گروه را دارد. از جمله فعالیت گروه آموزش، محتوای آموزشی است در قرار است در منطقه چیده شود که این محتوا به شناسایی آن منطقه برمی گردد و مسئولیت آن با تیم پژوهش است. نیازسنجی مناطق را برعهده می‌گیرد. این تیم‌ها قبل از گروه‌های جهادی وارد مناطق می‌شوند این تیم شامل افرادی است که در موضوع آموزش تبحر خاص دارند.

/

سعیدرضا، عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی در مورد برنامه درسی و سرفصل‌‌ آموزشی 6 رشته دانشگاهی را برای اجراء به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد.


محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به توسعه دانشگاه تهران به عنوان شهر دانش گفت: این پروژه در حال انجام است و ساختمان‌هایی را در اطراف دانشگاه به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: به مصوبه شورای عالی شهرسازی معترض شدیم که اعتراض آن در معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال بررسی است.

/

رئیس دانشگاه تهران افزود: ما معتقدیم این مصوبه شورای عالی شهرسازی لغو مصوبه دولت است که از لحاظ قانونی شورای عالی شهرسازی حق لغو مصوبه دولت را ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 25 مرداد 98، کد خبر: 784536، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین