پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
امروزه نظارت بر موارد خصوصی زندگی افراد تبدیل به امری بسیار متداول شده است و دلایل زیادی برای جاسوسی کردن از افراد وجود دارد.دلایلی مثل اینکه شما یک فرد مهم از نظر اجتماعی،سیاسی و یا دولتی باشید،اینکه همسر و شریک شما به شما شک داشته باشد،افراد نزدیک به شما تحت نظر باشند و غیره. بنابراین بسیار مهم است که بدانید آیا تحت نظارت هستید و یا خیر. در ادامه نشانه هایی که احتمال شنود شدن شما را می دهند و راههای پیدا کردن وسایل شنود و جاسوسی را بیان میکنیم.

شعارسال: در دنیای گسترده امروز و با بالا رفتن ارتباطات بین افراد و پیشرفت تکنولوژی امکان جاسوسی کردن برای کسب اطلاعات افراد و سوء استفاده از آنها افزایش یافته است که با دانستن مواردی ساده می توانیم از احتمال جاسوسی شدن کامپیوتر و یا تحت کنترل بودن گوشی های هوشمند آگاه شویم.

علائم و نشانه های شنود شدن شما

اگر تصور میکنید که هدفی برای شنود شدن هستید، ممکن است افراد به مکالمات شما گوش دهند و اطلاعاتی را از این طریق به دست بیاورند. اگر کسی که می شناسید مثل دوست، همسایه در مورد موضوعی که از آنها پرسیدید چیزی را که قبلا در مکالمات خود گفته اید را میداند اما به صورت فرضیه خودش و یا اینکه کس دیگری به او گفته است نشان می دهد،با او بحث را ادامه ندهید و بدانید که مکالمات شما شنود شده است.

یکی دیگر از نشانه ها بسیار مهم شنود شدن،دیدن اطلاعاتی مرتبط با خودتان را در اخبار و رسانه ها است که هیچ کس حتی دوستان نزدیک به آنها دسترسی نداشتند.یکی از ترفندهای جاسوسان برای ایجاد ترس در قربانیان خود،این است که آنها بدانند تحت نظر و جاسوسی هستند.نشانه دیگر این است که خانه شما به هم ریخته شده باشد اما چیز خاصی دزدیده نشده است.

ابزار استراق سمع

به نویزهای موجود و یا هر صدای غیر عادی دیگر مثل خش خش، قطع صدای طرف مقابل برای چند ثانیه در تلفن های ثابت حین مکالماتتان دقت کنید چون ممکن است نشانه تغییر خط،افزایش صدا و شنود باشد.ممکن است تلفن شما زمانی که در حال استفاده از آن نیستید صداهایی ایجاد کند که این میتواند نشان دهنده شنود شدن و استفاده از تلفن به عنوان دستگاه شنود باشد.تماسهایی که در آن کسی صحبت نمیکند در صورتی که صداهایی مثل بوق یا خش خش شنیده شود هم می تواند نشانه شنود شدن توسط دستگاه تلفن باشد.

کشف و پیدا کردن دستگاه استراق سمع

رادیو را روشن کنید و روی بلندترین و آخرین موج اف ام تنظیم کنید.رادیو را در اطراف بچرخانید و اگر صداهایی از آن شنیدید آنرا به حرکت در بیاورید تا صدای شنیده شده بلندتر شود.این گونه می توانید منبع استراق سمع را پیدا کنید.

تا تاریک شدن هوا صبر کنید سپس با استفاده از یک چراغ قوه نورانی،نور را به آینه ها بندازید و سپس به زمین.اینکار را چندبار تکرار کنید تا اگر وسیله ای برای استراق سمع وجود دارد پیدا کنید.

زمانی که خونه ساکت است و صداهای بیرون خانه هم کم است در خانه بگردید و تمامی وسایل برقی مثل یخچال یا کامپیوتر را خاموش کنید.در سکوت در خانه به دنبال صدای غیرعادی بگردید و سعی کنید منبع آنرا پیدا کنید.

تمامی کلیدها و پریزهای برق را چک کنید.سعی کنید آنها را تکان دهید تا اگر اخیرا جا به جایی در آنها صورت گرفته باشد را متوجه شوید.به هر کدام که مشکوک شدید با قطع برق و باز کردن آن،مطمئن شوید که پشت آن چیزی قرار داده نشده است. لامپ ها،زنگ خطر آتش و دیوارها را نیز چک کنید.روی دیوارها به دنبال نشانه ای از ضربه و یا خراب شدن رنگ بگردید.وسایل خانه را برعکس کنید تا بتوانید زیر آنها را برای وجود دستگاه احتمالی ببینید.هم چنین هر سوراخ و قفل درها را نیز چک کنید.

ردیابی و پیدا کردن دستگاه شنود

دستگاه ردیابی شنود قادر است دستگاههای الکترونیکی که در خانه جاسازی شده اند را با فرستادن امواج الکترومغناطیسی ردیابی کنند. با در دست گرفتن آنها و گشتن در خانه، در صورت وجود دستگاه شنود هشدارهایی را می شنوید.ممکن است با استفاده از این دستگاهها و به خاطر موج اف ام رادیو در زمان نزدیک شدن به رادیو نیز هشدارهایی بشنوید.بنابراین هر دستگاهی که ممکن است روی عملکرد این ردیابها تاثیر بگذارد را خاموش کنید. هم چنین یک نوع ردیاب های GPS وجود دارند که با استفاده از آنها میتوان دستگاههای شنود جاسزی شده در خانه،ماشین و غیره را پیدا کرد.

استفاده از گوشی هوشمند برای ردیابی وسایل جاسوسی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما گوشی های هوشمند قادرند دوربین های مخفی را شناسایی کنند که دو راه متداول برای شناسایی وجود دارد و در انزل وب قبلا روشهای تشخیص دوربین های مخفی آموزش داده شده است.راه اول استفاده از سخت افزار گوشی هوشمند برای شناسایی امواج الکترومغناطیسی است که با نصب یک اپلیکیشن و گشتن در یک منطقه،با دیدن امواج قوی الکترومغناطیسی می توان دوربینهای مخفی را پیدا کرد.راه دیگر شناسایی از طریق بازتاب نور از لنز است که این روش شاید زیاد قابل اطمینان نباشد.

استفاده از برنامه گوشی اندروید یا iOS برای شناسایی دوربین های مخفی

برای هر دو سیستم عامل گوشی های هوشمند اپلیکیشنهایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید دوربین های مخفی را پیدا کنید. به عنوان مثال اپلیکیشن Hidden Camera Detector برای iOS یکی از گزینه های خوب است و برای اندروید هم اپلیکیشن Hidden Camera Detector مناسب است.هم چنینی میتوانید از Glint Finder برای شناسایی لنزهای مخفی استفاده کنید.

آموزش کار با دوربین یاب اندروید ، Hidden Camera Detector

Hidden Camera Detector یک اپلیکیشن قدرتمند و رایگان در اندروید است. با اجرا شدن این اپلیکیشن،توسط ردیابی امواج رادیویی به آسانی میتوان دوربینهای مخفی شده را پیدا کرد.الگوریتم این شناسایی کاهش نویز ایجاد شده امواج الکترومغناطیس است.

بعد از اجرای برنامه در صورت پیدا کردن دوربین،علامت قرمزی در اپلیکیشن ظاهر می شود و در برخی مواقع ممکن است به خاطر وجود دستگاههای دیگر این علامت ظاهر شود بنابراین لازم است با دقت مکانها را جست و جو کنید.یک ویژگی دیگر موجود در این اپلیکیشن،وجود حالت مادون قرمز است که دوربینهای دورتر را نیز می توان شناسایی کرد.این کار با قرار دادن موبایل در منطقه ای که ممکن است دوربین وجود داشته باشد و نمایش دیسک سفید روی موبایل امکان نشان دهنده وجود دوربین است.


تشخیص دوربین مخفی و مداربسته با گوشی‌های هوشمند

اگر به هر دلیل مشکوک هستید که شخصی شما را توسط دوربین مداربسته کنترل می‌کند و یا می‌خواهید مطمئن شوید که در اطراف شما دوربین مداربسته‌ای کار گذاشته‌شده است یا نه در ادامه با نکست همراه باشید تا به شما روش یافتن دوربین‌های مداربسته اطرافتان را به‌وسیله گوشی هوشمند آموزش دهیم.

شما تحت نظر هستید؟!

شاید این روزها مطرح کردن چنین مسئله ای کمی مضحک باشد اما بارها برای شما پیش‌آمده که نسبت به وجود یا عدم وجود دستگاه‌های شنود و به‌ویژه فیلم‌برداری مخفی و دوربین‌های مداربسته احساس شک کرده‌اید پس چه‌بهتر است اگر بتوانید با گوشی خود آنها را در صورت وجود تشخیص دهید.

شاید وجود دوربین‌های مداربسته در خیابان‌ها و مراکز خرید امری طبیعی باشد اما آیا وجود آنها در خانه، محیط کار و … که کمی خصوصی‌تر هستند شمارا به فکر فرو نمی‌برد، و جالب‌تر آنکه شما می‌توانید با گوشی هوشمند خود وجود دوربین‌های نظارتی، گوشی‌ها، تبلت‌ها و دوربین‌های در حال فیلم‌برداری را کشف کنید

گوشی‌های هوشمند می‌توانند دوربین‌های مداربسته را کشف کنند

شما هم به‌سادگی مانند فیلم‌های جیمز باند می‌توانید وجود دوربین‌های نظارتی و مخفی را با گوشی هوشمند خود تشخیص دهید دو روش کلی برای تشخیص وجود دوربین‌های نظارتی و مداربسته در درون دیوار و وسایل وجود دارد

روش اول استفاده از سخت‌افزار گوشی هوشمند برای تشخیص میدان مغناطیسی است برای این کار کافی است یک اپلیکیشن را نصب کنید و با حرکت گوشی در اطراف اتاق و یا محل موردنظر وجود میدان مغناطیسی قوی و درنهایت دوربین مداربسته را کشف کنید

روش دیگر برای این کار می‌توان از گوشی‌های هوشمند استفاده کرد استفاده از نور بازگشتی لنزها است که البته خروجی آن چندان قابل‌اطمینان نیست

استفاده از اندروید و iOS برای تشخیص دوربین مخفی

در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل اپلیکیشن های مختلفی برای این کار هستند اما برای آیفون بهترین برنامه Hidden Camera Detector است که حدود ۵ دلار قیمت دارد اما با یک جستجو در گوگل می‌توانید نسخه رایگان آن را بیابید و بر روی گوشی خود نصب کنید، برای اندروید هم می‌توانید از اپلیکیشن Hidden Camera Detector. استفاده کنید (برای دیدن اپلیکیشن ها بر روی لینک آنها کلیک کنید) و درنهایت برای یافت بازتاب نور لنزها و دوربین‌ها می‌توانید از اپلیکیشن Glint Finder استفاده کنید

البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد برای مثال اگر شما به یک دوربین مادون‌قرمز دسترسی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید از وجود هرگونه دوربین نظارتی در اطراف خود باخبر شوید. همچنین با جستجوی لیست اکسس پوینت‌های اطراف خود می‌تواند از وجود لینک بین دوربین و سرور مطلع شوید

استفاده از برنامه Hidden Camera Detector در اندروید

اپلیکیشن Hidden Camera Detector برای اندروید یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تشخیص دوربین مخفی و مداربسته است و البته رایگان، این اپلیکیشن از الگوریتم تشخیص اشعه برای کاهش نویز اشعه الکترومغناطیس با کمک آنتن و سایر سخت‌افزارها استفاده می‌کند


بعد از نصب اپلیکیشن آن را اجرا کنید بعد نرم‌افزار در صورت قرار گرفتن در دید یک دوربین نقطه‌ای قرمزرنگ نشان می‌دهد البته در صورت قرار گرفتن نزدیک سایر دستگاه‌های تولیدکننده اشعه هم نقطه قرمزرنگ مشاهده خواهد شد اما چنانچه عدد وسط دایره در ان به ۱۰۰ نزدیک شد احتمال وجود دوربین بسیار بالا است

    ۴ اپلیکیشن برای تبدیل گوشی به دوربین نظارتی

آیا شما روش بهتری برای تشخیص دوربین های نظارتی، مدار بسته و یا مخفی می شناسید ؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انزل وب، تاریخ انتشار:3خرداد1396 ، کدخبر: - : www.anzalweb.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین