پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
«بانکداری جامع» اصطلاحی است که در مورد موسسات مالی به کار می‌رود که پیشنهادهایی در ابعاد وسیع در زمینه خدمات بانکی به مشتریان خود ارائه می‌دهند و بر اساس الزام بانک مرکزی، مقرر شده است تا بانک‌ها مشتریان خود را بر اساس معیارهایی طبقه‌بندی کرده و خدمات خود را متناسب با طبقه مشتریان ارائه کنند که اهم آن عبارتند از : بانکداری خرد، بانکداری تجاری، بانکداری شرکتی و بانکداری سرمایه‌ای.

شعار سال: در این شیوه از بانکداری تمامی مشتریان و بازار طبقه بندی می شوند و تمامی واحدهای سازمانی درگیر آن هستند. فعالیت ها و تفکیک خدمات در بانکداری جامع شامل ، بانکداری اختصاصی (Private Banking)، بانکداری شرکتی (Corporate Banking) ، بانکداری تجاری (Banking Business or Commercial) و بانکداری خرد (Retail Banking ) می باشد. از این رو، یک بانک جامع دارای تشکیلات، نظامات، خدمات، ابزار و نیروی انسانی مناسب برای ارایه خدمات برای انواع مشتریان بر حسب نیازمندی های آنان بصورت ویژه و خاص می باشد.

تمرکز فعالیت های بانکداری اختصاصی ارائه خدمات به اشخاص ثروتمند است. بانکداری شرکتی فعالیت های خود را برای ارائه خدمات مالی و بانکی به شرکت ها متمرکز می نماید. با تفکیک بانکداری شرکتی از فعالیت های بانک، بانکداری تجاری وظیفه تامین احتیاجات مالی اصناف و کسب وکارها را به دوش دارد و بانکداری خرد نیز وظیفه ارائه خدمات بانکی به مشتریان عادی را بر عهده دارد.
شکل زیر تقسیم بازار را در مدل بانکداری جامع نشان می دهد:
 

در بانکداری مدرن، بانک ها چگونه به مشتریان خود خدمات می دهند؟

تفکیک بازار و ارائه خدمات خاص به انواع مشتریان بر حسب نیاز آنها، از رویکردهای بانکداری نوین است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ خبری اقتصادبرتر، تاریخ انتشار: تاریخ انتشار 7 فروردین 1397، کدخبر: - ، www.eghtesadbartar.com/blog 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین