پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۸۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نحوه برخورد با متخلفان یا متقلبان کنکور سراسری ۹۸ را اعلام کرد.
شعارسال: «ابراهیم خدایی» درمورد آخرین وضعیت برخورد با متخلفان یا متقلبان کنکور سراسری امسال اظهار داشت: نتیجه کنکور داوطلبانی که بحث تخلف و تقلب داشتند اعلام نشد و پرونده آنها توسط هیات بدوی در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: فرآیند رسیدگی به پرونده این متخلفان نیمه قضایی است و در صورت اعتراض به حکمشان امکان اعتراض به این هیات و تجدید نظر در رأی صادر شده را دارند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در صورتی که هیات بدوی تشخیص دهد به فرد خاصی تذکر کتبی داده می شود و دستور انتخاب رشته به صورت موردی برای این افراد صادر می شود.

قوانین برخورد با متخلفان کنکور

به گزارش ایرنا، خدایی پیش از این اعلام کرده بود که ۳۰۰ متخلف در کنکور سراسری امسال شناسایی شدند.

همچنین یک شبکه تقلب پیشرفته در این آزمون پیش از برگزاری کشف شد.

در قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری برای برخورد با متخلفان و متقلبان جرائمی پیش بینی شده است.

موادی از این قانون به این شرح است:

ماده ۵ - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر:

الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون، ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی، استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار، کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها، هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون، افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو، خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

بر اساس ماده شش این قانون، هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب - در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره - آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها است.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از یک میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌ کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 30 مرداد 1398 ، کدخبر: 83445026 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
کلا کنکور برا کسی اهمیتی نداره دیگه راحت پول بده برو هر دانشگاهی و رشته ای که دوست داری درس بخوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین