پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۲۸۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
دانشگاه آزاد اسلامی تنها نهاد علمی خصوصی دارای رشته‌های دکترای حرفه‌ای اعم از پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کشور است.ما در کشورمان شاهد حضور موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌‌هایی هستیم که دارای رشته‌های غیر پزشکی هستند..

شعار سال: رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۶۴ با چهار رشته پزشکی عمومی، پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی آغاز به کار کرد و در طی این سالیان به تربیت دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی پرداخته و می‌پردازد.

ما در کشورمان شاهد حضور موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌‌هایی هستیم که دارای رشته‌های غیر پزشکی هستند ولی به‌ جز دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی تنها نهاد علمی خصوصی در کشورمان است که در رشته دکترای حرفه‌ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی) با توجه به الزامات و قوانین وزارت بهداشت دانشجو می‌پذیرد. ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس اعلام وزارت بهداشت است.

هم اکنون بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان پزشک، دندانپزشک، داروساز، پرستار ودر سمت‌های مختلف اعضای هیئتعلمی دانشگاه‌های دولتی و آزاد، کادر درمانی در بیمارستان‌ها و یا در مطب‌های خود در داخل کشور و همچنین در خارج از کشور به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

دانشگاه آزاد اسلامی در حد استاندارد و الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبه منظور تربیت دانشجویان امکانات آموزشی را فراهم کردهو مداوم سعی در ارتقایآن دارد و از اساتید مجرب دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی در امر آموزش بهره می‌برد، این در حالی است که این دانشگاه از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و هزینه‌های خود را تا کنون از راه شهریه کسب کرده است و در تلاش است تا از راه‌های غیر شهریه‌ای نیز بتواند کسب درآمد کند.

در دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون بیش از ۴۸ هزار دانشجوی رشته‌های علوم پزشکی در حال تحصیل می‌باشند و ۴۰ درصد آموزش پرستاری کشور بر عهده این دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای رشته‌هاو مقاطع مختلفی به شرح جداول زیر است؛

یکی از مزایای این دانشگاه حضور دانشکده‌ها و واحدهای مجری علوم پزشکی در ۳۰ استان از ۳۱ استان کشورمان است که امکان ادامه تحصیل برای علاقه مندان در نزدیکی محل زندگی‌شان را فراهم آورده است.

دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای ۱۵ واحد دانشگاهی مجری رشته پزشکی عمومی، ۳ واحد دانشگاهی مجری رشته داروسازی، ۶ واحد دانشگاهی مجری دارای رشته دندانپزشکی و ۱۰۰ واحد دانشگاهی مجری رشته‌های پرستاری، مامایی و پیراپزشکی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار 31مرداد 98، کد خبر: 411685، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
دیگه دانشگاه رفتن خیلی مسخره شده از اینم مسخره تر وجود نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین