پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
نیروهای ارتش سوریه با تکمیل پیشروی ها در محورهای شرق و غرب شهر خان شیخون، تروریست ها را در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه به طور کامل محاصره کردند.نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه (بیست و نهم مرداد ماه) پس از چند ساعت درگیری سنگین عناصر تروریستی را عقب راندند و خود را به ورودی های شمال خان شیخون رساندند تا این شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب شود.

شعار سال: نیروهایارتش سوریهاواخر روز دوشنبه (بیست و هشتم مردادماه) با آزادی و پاکسازی ایستگاه نظامی النمر، بزرگراه بین المللی «حلب - دمشق» را در شمال شهر راهبردی «خان شیخون» قطع کردند.

با مسدود شدن بزرگراه بین المللی «حلب - دمشق»، ارتباط گروهک های تروریستی در شهر مهم و راهبردی خان شیخون با محور شمال قطع شد و تحولات میدانی در جنوب استان ادلب وارد مرحله ای جدیدی شد.

نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه (بیست و نهم مرداد ماه) پس از چند ساعت درگیری سنگین عناصر تروریستی را عقب راندند و خود را به ورودی های شمال خان شیخون رساندند تا این شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب شود.

با پیروزی های میدانی و پیشروی های گسترده نیروهای سوری در محور غربی شهر خان شیخون، گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در شبه محاصره قرار گرفتند و وحشت بر اردوگاه آنان حاکم شد.


شماری از گروهک های تروریستی که خوب می دانستند گزیته جزء محاصره در انتظار آنان نیست از فرصت استفاده کردند و از تنها باریکه موجود در محور شرقی شهر خان شیخون (حد فاصل ارتفاع ترعی و خان شیخون) عبور و به سمت مرکز استان ادلب متواری شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی از تروریست ها مواضع اشغالی را در شهرک های «کفرزیتا، لطمانه، مورک، البویضه، لحایا، لطمین و...» در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب تخلیه کردند اما گروهی دیگر از تروریست ها ترجیح دادند در مناطق اشغالی باقی بمانند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری که راهبرد محاصره کامل تروریست ها را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب در دستور کار قرار داشتند، صبح روز چهارشنبه (سی ام مردادماه)، عملیات را در محور شرقی شهرخان شیخونآغاز کردند.

نیروهای ارتش سوریه در مرحله نخست، عملیات را برای آزادی و پاکسازی ارتفاع «ترعی» از حومه شهرک «سکیک» آغاز کردند و با عقب راندن تروریست های ناامید موفق شدند گام اول را در محور شرقی شهر خان شیخون محکم بردارند.

به گفته منابع میدانی، پس از تثبیت مواضع در ارتفاع «ترعی»، نیروهای سوری عملیات را به سمت شهر خان شیخون ادامه دارد و توانستند مزارع ترعی، کارخانه شکر و منطقه السوسه و خزانات را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

با آزادسازی این مناطق مهم و راهبردی (پیشروی ۸ کیلومتری از محور شرقی) نیروهای ارتش سوریه به ورودی های شرقی شهر خان شیخون رسیدند و محاصره گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه تکمیل شد.

با رسیدن نیروهای سوری به محله های شرقی خان شیخون، نیروهای مستقر در محور شمالی حرکت خود را برای پیشروی آغاز کردند و وارد محله های شمالی و غربی این شهر شدند تا شکست گروهک های تروریستی کامل شود.

ساعتی بعد نیروهای ارتش سوریه از محور غرب و شرق خان شیخون به یکدیگر محلق شدند و به صورت مشترک به سمت محله های مرکزی و جنوبی پیشروی کردند و در نهایت شهر را به کنترل کامل درآوردند.

در حال حاضر، نیروهای سوری در شهر خان شیخون جست و جو محله به محله را برای کشف انبارهای سلاح و عناصر مخفی تروریست در دستور کار قرار داده اند و در تلاش هستند مناطق آلوده را به طور کامل پاکسازی و همچنین تله های انفجاری کار گذاشته را کشف و خنثی کنند.

به گزارش مشرق، با تکمیل پیشروی ها در محورهای شرق و غرب، گروهک های تروریستی باقی مانده در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربعی محاصره شده اند.


به گفته برخی از منابع میدانی، در لیست گروهک های تروریستی محاصره شده در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه نام «جمیل صالح»، فرمانده گروه تروریستی جیش العزه و شماری از نیروهای تحت فرمانش دیده می شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهایارتش ترکیهمستقر در ایستگاه مراقبتی حومه شهر مورک (جنوب استان ادلب) تصمیمی برای خروج از منطقه نگرفته اند و باید منتظر ماند و دید آنکارا در نهایت به چه جمع بندی خواهد رسید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق ، تاریخ انتشار 31مرداد 98، کد خبر: 985924، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین