پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
آیا تاکنون پیش آمده که در هنگام سفر، بعد از طی مسیری طولانی، متوجه کمبود یکی از وسایل ضروری سفر شده باشید یا برخی بی‌برنامگی‌ها کام شما را تلخ کند؟
شعارسال: این روزها، با توجه به نزدیک شدن به آخر تابستان و شروع مسافرت‌های موج آخر تابستان، جاده‌ها حال و هوای سفر گرفته‌اند. خانواده‌ها هم این روزهای آخر تابستان را به دلیل فراغت بچه‌ها از مدرسه زمان مناسبی برای مسافرت رفتن می‌دانند. اما سفرهای خانوادگی، به همان اندازه که لذت بخش و خاطره انگیز است، اگر به درستی برنامه‌ریزی نشود،‌ می‌تواند با دشواری‌هایی نیز همراه باشد. مرور نکاتی ساده پیش از سفر، می‌تواند برای پربارتر شدن سفر و راحتی بیشتر در طول مسیر بسیار راهگشا باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم کمی زمان بگذارید وبرای سفر دلخواه خود از پیش آماده شوید.

1- برنامه سفر بچینید

اول از همه هدفتان را از سفر پیشِ رو مشخص کنید. آیا می‌خواهید سفری کاملا تفریحی برای فراغت از مشغله‌های روزمره و کار داشته باشید و یا به دنبال تجربه‌ی هیجان تازه‌ای هستید؟ لیستی از فعالیت‌هایی که در این سفر مایلید داشته باشید را یادداشت کنید و پس از آن، مقصدتان را مشخص کنید.

از بچه‌ها بخواهید در بستن برنامه سفر به شما کمک کنند. این مشارکت، هم بهترین فرصت برای یاددادن نکات کاربردی سفر به آن‌هاست و هم آن‌ها را برای سفر پیش رو بسیار مشتاق‌ترخواهد کرد.

2- ایمنی، ایمنی، ایمنی!

اگر در خانواده خود کودکی به همراه دارید، اطمینان از راحتی و سلامتی کامل او، حتما برایتان از مهم‌ترین مسائل خواهد بود. فراموش نکنید حتی برای بزرگسالان، به همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه در سفر یکی مهم‌ترین ضروریات است.

رعایت نکات فنی ماشین نیز از جمله اقدامات ضروری برای آمادگی سفر است و البته به شما کمک می‌کند با خیال راحت‌تری پا به جاده بگذارید.

3- لطفا مطلع شوید!

شرایطی را تصور کنید که برای یک بازی والیبال کنار دریا با تمامی اعضای فامیل برنامه‌ریزی کرده‌اید و بی‌خبر از روزهای بارانی در آن زمان هستید. ممکن است نامساعدی هوا در زمانی که شما قصد سفر به آن مقصد را دارید به شما فرصت تفریح دلخواه‌تان را ندهد. شما می‌توانید با اطلاع از شرایط آب و هوایی مسیر و مقصد سفرتان پیگیری وضعیت هوا برای تاریخ سفرتان، برای همراه داشتن لباس‌های لازم آماده شوید و فعالیت‌هایتان را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

دانستن نکات ویژه جغرافیایی و فرهنگی مکانی که قصد سفر به آن را دارید، آگاهی از وضعیت ترافیک جاده‌ها و ... اطلاعاتی است که پیش از سفر باید از منابع مختلف کسب کنید. داشتن این اطلاعات گاهی کمک خواهد کرد با ایجاد تغییری کوچک در برنامه سفر، شرایط بسیار مساعدتر شود.

4- تدبیر صرفه جویی در هزینه!

وضعیت اقتصادی این روزها می‌طلبد که در برنامه‌ریزی سفر، مدیریت هزینه با دقت بیشتری انجام شود. حذف هزینه‌های اضافی و غیرضروری به شیوه‌های مختلفی امکان پذیر است. به عنوان مثال می‌توانید خوراکی‌ها و تنقلات سفر را تا جایی که ممکن است از پیش در خانه تهیه کنید. در این‌صورت هم از تنقلات سالم و مطمئن استفاده می‌کنید، هم ناچار نمی‌شوید هزینه زیادی را صرف خرید خوراکی‌هایی کنید که گاهی ممکن است به قیمت گران‌تر به شما فروخته شود.

5-کوله‌های سفر را هوشمندانه بچینید

سعی کنید تا حد امکان از بردن وسایل غیر ضروری صرف نظر کنید و بار سفر را سبک‌تر کنید. اما از همراه داشتن وسایل ضروری سفر مطمن شوید. با تهیه چک لیستی از وسایل، بار سفر خود را مدیریت کنید. اگر در این سفر کودکی به همراه دارید. در همراه داشتن همه ضروریات مورد نیاز کودک‌تان توجه بیشتری به خرج بدهید. رعایت این نکته به این معنی نیست که برای کودک‌تان وسایل اضافی و سنگین بردارید. بلکه توجه کنید وسایل کاملا کاربردی با خودتان به سفر ببرید.

6- مشورت کنید

اگر دوستانی در مقصد سفر دارید یا به طریقی امکان ارتباط با افراد محلی برای شما فراهم است، و همچنین اگر دوستان‌تان پیش از این به مقصد شما سفر کرده‌اند، از راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شوید. این اطلاعات ارزشمند در همه مراحل سفر، از برنامه‌ریزی تا تمام شدن آخرین روز سفر، در خدمت راحتی شما خواهند بود.

7- از اعضای جوان‌تر خانواده غافل نشوید

شما در حال آمادگی برای سفر خانوادگی پیش رو هستید اما مطمن شوید که در برنامه سفر، نیازهای اعضای جوان خانواده نیز لحاظ شده است و به آن‌ها نیز خوش خواهد گذشت. در مراحل مختلف برنامه ریزی سفر، نیازهای کودکان‌تان را بررسی کنید. به عنوان مثال برای انتخاب اقامتگاه، امکانات و تفریحاتی که که برای کودکان موجود است را مورد بررسی قرار دهید و یا برای برنامه ریزی روزهای بازدیدها، مکان‌هایی را نیز برای تفریح آن‌ها در برنامه سفر بگنجانید.

8- از پیش از سفر به اقامت‌تان فکر کنید

در ایام تعطیلات، با توجه به بالا بودن حجم مسافرت‌ها، اگر قصد اقامت در هتل یا اقامتگاه خاصی را دارید بهتر است، قبل از آن که فرصت از شما گرفته شود برای رزرو آن مکان اقدام کنید. خصوصا در رابطه با اقامتگاه‌های بومگردی، با توجه به ظرفیت محدود اقامتی آن‌ها و استقبال روزافزونی که از این نوع از اقامتگاه‌ها در کشور شده است، لازم است که حتما از قبل برای رزرو آن اقدام شود. فراموش کنید که رزرو از پیش برای سفر در ایام شلوغی کمک می‌کند برنامه شما به آسانی و طبق دلخواه‌تان پیش رود و در مقصد برای پیدا کردن فضای مناسب اقامت دچار زحمت نشوید.

9-انعطاف پذیری را چاشنی سفر کنید!

انعطاف‌پذیری، از خصوصیات یک برنامه خوب سفر است. در برنامه‌ریزی خود تا حد ممکن فرصتی برای شرایط پیش‌بینی نشده در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر یک روز از سفر را برای پیاده‌روی در طبیعت در نظر گرفته‌اید و در آن هنگام یکی از اعضای خانواده قادر به طی آن مسیر نباشد، می‌توانید همانجا در طبیعت اتراق کرده و به یک بازی دورهمی اکتفا کنید. یا شرایطی را در نظر بگیرید که قصد بازدید از مکان خاصی را دارید اما به دلیل تعمیرات مکان، از دیدن آن محروم می‌شوید باید پذیرفت که ممکن است همه چیز به به صورت مطلوب طبق برنامه پیش نرود. این خاصیت سفر است که در دل خود تجربیات غیر منتظره‌ای را به همراه دارد. شرایط را پذیرا باشید، انتظارات خود را باشرایط خانواده منطبق کنید و به استقبال چالش‌های سفر بروید.

10- به کم آبی بدن توجه کنید

مهم‌ترین نکته‌ای که در سفرهای تابستانی باید به آن توجه کنید، جلوگیری از ابتلا به کم آبی بدن است. عموماَ در سفرهای جاده‌ای افراد برای اینکه مجبور نشوند از سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی استفاده کنند، آب کمتری مصرف می‌کنند؛ اما در فصل تابستان این موضوع می‌تواند منجر به بیماری و تلخ‌شدن مسافرت برای خودتان و همراهانتان باشد. همیشه یک بطری آب در همه جا همراه داشته باشید. به همین خاطر برای به همراه داشتن آب خنک در طول سفر برنامه‌ریزی داشته باشید و هم به میزان کافی آب بنوشید. علاوه بر این، خوردن آب نارگیل برای جلوگیری از کم‌آبی بدن، به شدت توصیه می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1398 ، کدخبر: 13980315000428 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین