پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
هادی کریمی اصل سرپرست اداره کل بهزیستی قم ،در سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: به لطف توجه و عنایت‌های ویژه رهبر معظم انقلاب و همچنین پیرو ابلاغیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه، مواجه با آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های روز جامعه است.
شعار سال:سرپرست اداره کل بهزیستی قم گفت: در سال‌های اخیر آسیب‌های اجتماعی در کل جهان، کشور و همچنین قم قابل‌توجه است و مقابله با این موضوع هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه و نهادها به‌ویژه فرهنگی را می طلبد.

هادی کریمی اصل روز پنجشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: به لطف توجه و عنایت‌های ویژه رهبر معظم انقلاب و همچنین پیرو ابلاغیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه، مواجه با آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های روز جامعه است.

وی با اشاره به گروه کاری آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از سه گروه کاری زیرمجموعه این کارگروه و مصوب استان بر اساس سند تحول اجتماعی گفت: طلاق، اعتیاد، خشونت خانگی،  کودکان کار و خیابان، دختران فراری و آسیب‌های فضای مجازی و آسیب‌های نوپدید که هر یک با یکدیگر رابطه علت و معلولی دارند، از اولویت‌های این گروه کاری طبق نظر اعضای آن است.

وی با برشمردن برخی از وظایف این گروه کاری خاطرنشان کرد: تسهیل و بسترسازی برای تصمیم‌های کارگروه اجتماعی فرهنگی، بررسی و ارائه راهکارهای شناسایی و نیازسنجی آسیب‌های اجتماعی، اولویت‌بندی آسیب‌ها، تدوین طرح نامه کاربردی اجرایی با همکاری اعضا برای ارائه طرح‌های کاربردی پیشنهادی بررسی می‌شود و ارائه راهکارهای جلب مشارکت بخش غیردولتی بخشی از این وظایف به شمار می‌آید.

سرپرست بهزیستی قم افزود: بررسی و ارائه سازوکارهای نحوه هزینه کرد اعتبارات در حوزه آسیب‌ها و طرح‌های مرتبط بانشاط و شادی اجتماعی و مهارت‌های زندگی، ارائه راهکارهای ارتقاء سلامت اجتماعی و مثبت نگری در این زمینه، بررسی سازوکارهای تحکیم و حمایت از نهاد خانواده و بررسی و ارائه راهکارهای توانمندسازی زنان و دختران در معرض یا آسیب‌دیده اجتماعی و بررسی مسائل و مشکل‌ها و نیازهای جوانان از قبیل اوقات فراغت از دیگر وظایف است.

 کریمی اصل گفت: تاکنون دو جلسه این گروه کاری تشکیل‌شده و طی آن موضوع‌های مختلفی از قبیل معرفی نمایندگان تام‌الاختیار هر دستگاه، ارسال اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی طبق نظر هر دستگاه، ارسال طرح‌ها و پیشنهادهای کاربردی به اعضای کارگروه در خصوص آسیب‌های اجتماعی و تقدیر از دستگاه‌های فعال در گروه کاری با تایید دبیرخانه و توسط استانداری در پایان سال و همچنین ضرورت حضور منظم اعضا در جلسه‌ها بررسی و تصویب‌شده است.

زنان و خانواده متعالی، آسیب‌های اجتماعی، سلامت و امنیت غذایی ازجمله گروه‌های کاری سه‌گانه در زیرمجموعه کارگروه اجتماعی و فرهنگی  زنان و سلامت خانواده استان می‌باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:31مرداد1398،کدخبر:83446662،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
زنان و مادران بنیاد اصلی خانواده برای تربیت نسل آینده هستند در نتیجه نگاه ویژه ای را می طلبد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین