پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۸۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
پلمپ مدرسه تازه تاسیس شهید رزاقی نشتارود از توابع شهرستان تنکابن آن هم یک سال پس از بهره‌برداری علاوه بر نگرانی خانواده‌های دانش آموزان این مدرسه، مردم و مسئولان شهرستان تنکابن را هم شوکه کرد.

شعار سال: این مدرسه با شکایت سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید انقلاب اسلامی پلمپ شده است . این بنیاد شکایت کرده که زمینی که مدرسه در آن ساخته شده ، متعلق به آنهاست.

کلنگ ساخت مدرسه شهید رزاقیسال ۹۳ و در پی تخریب مدرسه قبلی بر اثر بارش برف به زمین زده شد و پارسال همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور برادر و مادر شهید رزاقی و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

شهروندان تنکابنی می پرسند چرا بنیاد کوثر و آموزش و پرورش اختلافشان بر سر زمین مدرسه ای را که از سال پنج سال پیش ساختش آغاز شد و سال گذشته به بهره برداری رسید، حل نکرده بودند؟

برای حفظ حرمت شهدا نباید مدرسه پلمپ می شد

یکی از اولیای دانش آموزی که در مدرسه شهید رزاقی تحصیل می کند با ابراز تاسف از پلمپ شدن این واحد آموزشی ، گفت : بعد از سالها دانش آموزان منطقه نشتارود از یک مدرسه نوساز و مجهز بهره مند شده بودند که متاسفانه با این اتفاق تاسف بار مواجه شدند.

حبیب اسماعیلی افزود : اولیای دانش اموزان به دنبال مشخص کردن مقصر نیستنداما بهتر بود مسئولان به خاطر حفظ حرمت شهید رزاقی ، این مشکل را در بین خودشان برطرف می کردند و کار به پلمپ درمدرسه نمی رسید.

وی اظهار داشت : همین مسئولان در بسیاری از جلسات و مراسم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارند و به دیگران هم توصیه می کنند که شهدا را حرمت بگمارند اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند که اصلا در شان و منزلت یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی نیست.

این شهروند نشتارودی گفت: تامین منافع مالی یک موسسه یا یک ارگان خاص نباید به گونه ای باشد که خون شهدا پایمال و ارزش های انقلاب نادیده گرفته شود.

وی از مسئولان مربوطه خواست تا هر چه سریعتر نسبت به بازگشایی مدرسه شهید رزاقی اقدام و مشکلاتشان را در جای دیگر برطرف نمایند.

اسماعیلی افزود: اینکه چرا مدیران آموزش و پرورش نسبت به این موضوع بی اطلاع بودند و سازمان اقتصادی کوثر نیز در ابتدای روند احداث این مدرسه موضوع را به اطلاع آموزش و پرورش استان نرساند جای سئوال دارد؟

مذاکرات تاکنون بی نتیجه مانده است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تنکابن هم با اعلام این که مدرسه شهید رزاقی در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۶۰ متر مربع فضای آموزشی در قالب پنج کلاس درس و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد و شصت میلیون تومان احداث و بهره برداری شد، گفت: حدود یک ماه پیش مطلع شدیم که این مدرسه با شکایت سازمان اقتصادی کوثر پلمپ شده و آنها مدعی هستند که مالک زمین مدرسه هستند.

علیرضا سعدی پور افزود: پس از بررسی های لازم مشخص شد که ادعای آنها درست بوده و باید چاره ای برای این موضوع اندیشیده شود تا فعالیت مدرسه به حالت عادی گذشته خود برگردد.

وی با بیان اینکه اولیاء و دانش آموزان این مدرسه نسبت به این موضوع بسیار نگران هستند ، گفت: برای رفع این مشکل پیشنهاد داده شد تا زمینی دیگری را با زمین مدرسه معاوضه شود اما تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نکرده ایم و مشکل کماکان به قوت خود باقیست.

وی خواستار تعامل و همکاری همه دستگاه ها برای رفع این مشکل شد تا نگرانی و سردرگمی اولیاء و دانش آموزان مدرسه شهید رزاقی به پایان برسد.

جمعیت دانش آموزی شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن ۱۲ هزار نفر است .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 30 مرداد 98، کد مطلب: 83444773: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین