پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
نتایج یک تحقیق ده ساله نشان می دهد بیش از ۳۰ هزار کتیبه فارسی بر بناهای تاریخی جاذبه های گردشگری هند وجود دارد."قلیچ خانی" بابیان اینکه مشاهده این کتیبه ها حس غرور و افتخار به تمدن و فرهنگ ایرانی و زبان فارسی را به هر ایرانی می بخشد برحفاظت از دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران در شبه قاره تاکید کرد.

شعار سال: "حمیدرضا قلیچ خانی" از محققان برجسته کشورمان در مدت 10 سال با سفر به شهرهای مختلف هند از جمله دهلی ،آگرا، بمبئی، جیپور، لکنهو، حیدر آباد و کلکته از کتیبه های فارسی این شهر ها مستندنگاری کرده است.

وی افزود: علاوه بر شهرهای بزرگ هند در صدها شهر کوچک و روستاهای این کشور کتیبه های فارسی فراوانی وجود دارد که به علت هزینه های مالی و کمبود وقت نتوانستیم آنها را شناسایی کنیم.

"قلیچ خانی" بابیان اینکه مشاهده این کتیبه ها حس غرور و افتخار به تمدن و فرهنگ ایرانی و زبان فارسی را به هر ایرانی می بخشد برحفاظت از دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران در شبه قاره تاکید کرد.

"حمیدرضا قلیچ خانی" متولد ۱۳۴۷ خوشنویس، پژوهشگر، فارغ التحصیل ادبیات نمایشی، کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه دهلی است که تاکنون چندین کتاب و مقالات متعدد او به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

تعداد بازدید : 34

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 31مرداد98، کد خبر: 2505848، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین