پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین ضمن اعلام پشتیبانی کشورش از همه تلاش ها جهت حفظ برجام گفت: چین خواست عادلانه ایران را درک کرده و معتقد است در مقابل ادامه اجرای برجام، ایران باید از پاداش شایسته بهره مند شود.
شعار سال: وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین ضمن اعلام پشتیبانی کشورش از همه تلاش ها جهت حفظ برجام گفت: چین خواست عادلانه ایران را درک کرده و معتقد است در مقابل ادامه اجرای برجام، ایران باید از پاداش شایسته بهره مند شود.

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه چین، «وانگ یی» عصر دوشنبه در دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پکن افزود: چین از تلاش های جهانی برای حمایت همه جانبه از برنامه هسته ای ایران موسوم به «برجام» حمایت خواهد کرد.

او تصریح کرد: چین به عنوان کشور مسئولیت شناس مایل است ضمن اجرای برجام و انجام وظایف بین المللی خود، برای تنش زدایی در منطقه خلیج فارس نقش سازنده ایفا کند.

وانگ یی با اشاره به ناآرامی کنونی جهانی و افزایش یک جانبه گرایی و زورگویی سیاسی گفت: چین و ایران به عنوان شرکای همه جانبه راهبردی لازم است به تقویت رایزنی راهبردی بپردازند.

او گفت: چین مایل است همراه با دیگر کشورها، به طور مشترک از چندجانبه گرایی دفاع کرده و ضمن پایبندی بر قواعد اساسی مناسبات بین المللی، از حقوق و منافع مشروع کشورها حراست کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار گفت: در شرایط کنونی، پدیده نادیده گرفتن و تحقیر قوانین بین المللی افزایش یافته که امنیت و صلح جهانی را مورد تهدید قرار داده است ایران قاطعانه با هر گونه اقدام مداخله جویانه در امور داخلی کشورهای دیگر مخالفت می کند.

وی افزود ایران مایل است همکاری خود با چین را در امور سیاسی، اقتصادی، دانش و فناوری، فرهنگ و سازندگی مشترک "کمربند و جاده" تقویت بخشیده و به پیشبرد توسعه مستمر روابط همه جانبه مشارکتی راهبردی دو کشور بپردازد.

وزیر خارجه ایران در این دیدار همچنین وضعیت رایزنی خود با طرف ها درباره حفظ برجام در جریان سفر خود به اروپا را به وزیر خارجه چین اطلاع داد و بر حل مساله از طریق گفت و گو و رایزنی توسط ایران تأکید کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز دوشنبه در صدر هیاتی وارد فرودگاه پکن شد و از سوی مقامات این کشور و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد استقبال قرار گرفت.

ظریف بعد از دو روز اقامت در پکن، راهی ژاپن خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1398، کدخبر: 83453020 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
تنها کشوری که فکر کنم به برجام پایبند بود چین بود حتی روسیه درلفظ حامی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین