پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
محمد کاظمی در مورد نحوه رسیدگی به پرونده نمایندگانی که متهم به اخلال در بازار خودرو هستند گفت: هیچ کس در مباحث جرایم عمومی مصونیت ندارد اما ‌معمولا این قبیل پرونده‌ها بایستی بعد از دوره نمایندگی مورد رسیدگی قرار گیرند.چراکه نمایندگان منتخب ملت هستند و مصونیت سیاسی دارند البته این به معنای این نیست که اگر نماینده‌ای مرتکب جرم عمومی شود به جرمش رسیدگی نشود.
شعار سال:محمد کاظمی در مورد نحوه رسیدگی به پرونده نمایندگانی که متهم به اخلال  در بازار خودرو هستند گفت: هیچ کس در مباحث جرایم عمومی مصونیت ندارد اما ‌معمولا این قبیل پرونده‌ها بایستی بعد از دوره نمایندگی مورد رسیدگی قرار گیرند.چراکه نمایندگان منتخب ملت هستند و مصونیت سیاسی دارند البته این به معنای این نیست که اگر نماینده‌ای مرتکب جرم عمومی شود به جرمش رسیدگی نشود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: در گذشته هم همین بوده است که اگر نماینده‌‍اي  پرونده‌ای برایش به هر جهت تشکیل می شد روال دستگاه قضایی این بوده است که به جرایم بعد از دوره رسیدگی می کنند.

نماینده ملایر در مجلس بيان كرد: بنده نمي خواهم نفيا يا اثباتا در مورد پرونده اين همكاران صحبت كنم چرا كه هنوز اطلاعاتي ندارم،من خودم به عنوان يک قاضي به دستگاه قضا حق مي دهم كه اگر همكارمان مرتكب بزه عمومي شود دعوت، احضار و تحقيق و بازجويي شود اما اين كار نبايد مانع وظيفه نمايندگي وي شود .

كاظمي تصريح كرد: اگر قرار اين دونماينده تشديد نمي شد بهتر بود چراكه زماني تشديد قرار صورت مي گيرد كه بيم فرار و تباني وجود داشته  باشد وقتي در مورد اين دو نماينده رسيدگي ها صورت گرفته است و كيفر خواست صادر شده است و منتظر تشكيل جلسه دادگاه هستند ديگر تشديد قرار وجهي ندارد.

وي گفت: در نهايت بايد گفت در اين قبيل پرونده ها دستگاه قضا معمولا رسيدگي نهايي را بعد از دوره نمايندگي انجام مي دهد.

این نماینده مجلس در ادامه در مورد اينكه آيا مردم از برخورد با مفاسد اقتصادي خوشحال باشند يا در عين حال از اين تعداد پرونده فساد اقتصادي ناراحت باشند گفت: مردم هم خوشحال هستند و هم در عين حال ناراحت هستند خوشحال هستند از اينكه پنجه  عدالت گلوي مفسدين را فشار مي دهد و ناراحت از اين هستند كه چرا به امانتي كه به دست من و امثال من سپرده اند خيانت شده است،اين درد آور است كه ما شاهد تشكيل پرونده هاي متعدد فساد اقتصادي در كشور باشيم .

کاظمی ادامه داد: در هر دولت و نظام و حكومتي ممكن است كم و بيش از اينگونه پرونده‌ها و مسايل باشد اما توقع و انتظار در جامعه ما اين نيست كه ما شاهد اين تعداد پرونده در ارتباط با مفاسد اقتصادي باشيم .

نايب رئيس كميسيون قضائي و حقوقي مجلس تاكيد كرد: خوشحالم از اين جهت كه تشكيل اين محاكم علني آثار پيشگيرانه خوبي داشته است و هم نهادهاي نظارتي هوشيار شدند كه بايد نظارت بيشتري داشته باشند و هم مديران ما متوجه شدند كه غير از خدا عواملي نيز ناظر عملكردشان است و هم اينكه اينگونه مسائل در صحت جريان امور در آينده تاثير گذار خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصر ایران،تاریخ انتشار:5شهریور1398،کدخبر:686232،www.asriran.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین