پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
رئیس جمهوری با بیان اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است، گفت: اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد، این کار امکان پذیر نیست، مگر آنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.
شعارسال: رئیس جمهوری صبح امروز و در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی با بیان اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است، ‌گفت:‌ «اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد، این کار امکان پذیر نیست، مگر آنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد». این در حالی است که رئیس جمهور روز گذشته و در همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی گفته بود: «اگر بدانم که به جلسه‌ای بروم و با کسی ملاقات کنم که در نتیجه، کشور آباد شده و مشکلات مردم حل می‌شود، دریغ نمی‌کنم؛ اصل منافع ملی ماست.»

حجت السلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان این که سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت دوازدهم، نسبت به روابط خارجی با دنیا تغییر نکرده است، اظهار داشت: ما از روز اول که ‌آمدیم، شعار ما تعامل سازنده با جهان بود. چهار سال دولت یازدهم را با همین شعار طی کردیم. در این دوسال گذشته دولت دوازدهم هم با همین شعار پیش رفتیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است. یعنی مقام معظم رهبری یک گام هم فراتر از گام دولت برداشته است. ما می گفتیم تعامل سازنده، ایشان گفتند تعامل گسترده و بر همین مبنا ما حرکت می کنیم. روحانی تصریح کرد:‌ ما خواهان تنش با دنیا نیستیم. ما خواهان امنیت منطقه و جهان و خواهان همکاری با همه کشورهای دوست و آماده همکاری هستیم. ما آماده ایم که با همه مقررات بین المللی در چارچوب امنیت و منافع ملی‌مان حرکت کنیم.

به این دلیل مسیری را انتخاب کردیم به نام توانمندتر کردن ایران و قدرت ملی. وی خاطرنشان کرد:‌ هرچه قدرت ملی ما افزایش پیدا کند، ‌امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می‌کند و هرچه قدرت ما خدای ناکرده فرسوده شود، دشمنان امید و طمع بیشتری نسبت به کشور ما خواهند داشت. اصل برای ما امنیت ملی، منافع ملی و پیمودن آرمان های انقلاب است. لازم باشد با کسی حرف می‌زنیم، لازم باشد در جایی بایستیم دفاع کنیم، دفاع می کنیم. اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید برابر زورگو می ایستیم. اما هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است. رئیس دولت تدبیر و امید گفت: ما اگر کشور توانمندی از لحاظ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاست داخلی و خارجی باشیم، کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد؛ این اساس منطق ماست.

منطق ما عوض نمی شود و با همین منطق ما حرکت می کنیم. وی یادآور شد: آنچه هم در هفته‌های اخیر در رابطه با مذاکره با جهان انجام دادیم و امروز انجام می دهیم، بر همین مبنا استوار هست؛ قدرت ایران احقاق حقوق مردم و ایستادگی برابر بدخواهان برای دستیابی به آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

روحانی اظهار داشت: ​​​یکی از قدرت های ما، قدرت دیپلماسی و سیاسی است. ما با دیگران صحبت و مذاکره می کنیم تا منافع مردم و حقوق مردم را تأمین کنیم. اما آنهایی که تحریم را بر مردم ما روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند هر گونه تحول در رفتار ما با آنها از توبه آنها آغاز می شود که بارها این را گفتم. وی افزود: آنها باید به تعهداتشان برگردند؛ باید راه و مسیر خطایی که انتخاب کردند عوض و در خدمت امنیت و منافع جهان حرکت کنند. با احترام و تکریم متقابل انقلاب ما را به رسمیت بشناسند، نظام و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و از خطاهایشان برگردند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در رابطه ایران با آمریکا بدون این که آنها از تحریم ها دست بردارند و روی مسیر غلطی که انتخاب کرده خط بکشند، شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود.

روحانی اظهار داشت: تحولات مثبت، ‌کلیدش در اختیار واشنگتن است. اگر آنها می خواهند در منطقه بزرگ ما از امنیت بیشتر برخوردار باشند و آن طور که ادعا می‌کنند می خواهند با کشورهای منطقه ما روابط بهتری داشته باشند و آن طور که ادعا می‌کنند، می‌گویند از ایران هیچ چیز نمی خواهیم جز آن که ایران بمب اتم نسازد - که این به گفته آنها نیست که ما بمب اتم بسازیم یا نسازیم- ما بمب اتم نمی‌سازیم چه شما بگویید و چه شما نگویید.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: چه شما بگویید واجب است بمب اتم بسازید چه بگویید نباید بسازید که هیچ تاثیری ندارد. چرا که اراده و دکترین نظامی ما برپایه سلاح های متعارف است. ما دنبال سلاح های کشتار جمعی چه هسته ای و چه شیمیایی و چه میکروبی نرفته و نمی رویم.

وی تأکید کرد: نه به خاطر حرف شما، نه به خاطر اخم شما و نه به خاطر تشر شما، بلکه به دلیل اعتقاد و اخلاق و تصمیم امنیت ملی کشورمان و به خاطر فتوای رهبری خودمان این کار را نمی کنیم. اگر راست می گویید نگرانی شما فقط این است، این نگرانی برطرف شده است، پس اولین قدم را بردارید. بدون این قدم این قفل باز نخواهد شد. قدم آن است که از تحریم برگردید. تمام تحریم های علیه ملت ایران که غیرقانونی و ظالمانه و غلط بوده است، باید بگردد.

روحانی اظهار داشت: اگر همه تحریم ها را برداشتید برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آوردید آن وقت شرایط،‌ شرایط دیگری است. دولت دوازدهم بر مبنای منافع ملی خود حرکت و اقدام می کند. ما که مرد مذاکره بودیم و همه دنیا این موضوع را قبول دارند و اهل مذاکره بودیم و هستیم.

به جای عکس گرفتن، دنبال حل مشکلات هستیم

روحانی بیان کرد: دو سال با شش قدرت جهانی مذاکره کردیم. الان هم تقریبا مداوم با آن پنج قدرت دیگر یعنی ۱+۴ مذاکره می کنیم. راه ما روشن است. اگر آنها به تعهداتشان برگردند، ما هم برمی گردیم و به تعهداتمان عمل می کنیم. ما راه خود را ادامه می دهیم و به دنبال حل مشکلات و مسائل از راه معقول هستیم، اما دنبال عکس نیستیم.

وی تأکید کرد: این که کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد، امکان پذیر نیست. البته فتوشاپ آن امکان پذیر است ولی واقعی آن امکان پذیر نیست، مگر آن که یک روزی از تمام تحریم های ظالمانه خود دست بردارند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند، آن وقت شرایط جدیدی است و می شود درباره آن فکر کرد و براساس منافع ملی ما خود حرکت می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1398 ، کدخبر: 920461 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین