پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
سید محمود واعظی رئیس دفتر ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ملاقات برای ملاقات مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: برای انجام گفت‌وگو، آمریکا به میز مذاکره ۱+۵ برگردد و به توافقات پایبند باشند تا مردم و دولت ایران بتوانند از همه مزایایی که در برجام است، استفاده کند. وی اظهار داشت؛واعظی اظهار داشت: ما نمی‌دانیم در آمریکا کی صحبت می‌کند و حرف کدام را بپذیریم. به نظر می‌رسد خودشان هم در ارتباط با ایران سرگردان هستند.
شعار سال:رئیس دفتر ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ملاقات برای ملاقات مشکلی را حل نمی‌کند، تاکید کرد: برای انجام گفت‌وگو، آمریکا به میز مذاکره ۱+۵ برگردد و به توافقات پایبند باشند تا مردم و دولت ایران بتوانند از همه مزایایی که در برجام است، استفاده کند. اگر آمریکا به دنبال روش دیگر است، ابتدا باید اشتباهی که در تحریم‌ها کرده را اصلاح کند.

«سید محمود واعظی» ظهر امروز پس از پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران و درباره دیدار احتمالی روسای جمهور ایران و آمریکا گفت: رئیس‌جمهور، دولت و وزیر امور خارجه ما به دنبال آن هستند از تمامی ابزارها در هر شرایطی استفاده کنند تا تحریم‌ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی باید بتواند به نوعی تامین‌کننده نیازمندی‌های کشور باشد، اظهار داشت: آنچه با فرانسه در چند هفته گذشته به ویژه چند روز گذشته در پیش گرفته‌ایم، برای آن است که حقوق ایران در برجام محقق شود و تحریم‌های ظالمانه‌ای که از طرف آمریکا اعمال می‌شود، رفع شود که وزیر امور خارجه در سفرهای اروپایی و آسیایی برای تحقق این هدف گام برمی‌دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: همواره گفته‌ایم ملاقات برای ملاقات مشکلی را حل نمی‌کند تا وقتی در این رابطه اعتماد پیدا نکنیم، صحبت از ملاقات صحیح نیست.

واعظی شرط مذاکره ایران و آمریکا را بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای دانست و تصریح کرد: آمریکا باید به میز مذاکره ۱+۵ برگردد و به توافقات پایبند باشند تا مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران بتوانند از همه مزایایی که در برجام است، استفاده کند.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا به دنبال روش دیگر است، ابتدا باید اشتباهی که در تحریم‌ها کرده را اصلاح کند و بعد وارد گفت‌وگو شود.

اگر پیشرفتی نداشته باشیم قطعا گام سوم را اجرا می‌کنیم

وی درباره جزییات گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای خاطرنشان کرد: درباره جزییات در همان زمان اجرا اعلام می‌شود ولی آنچه امروز می‌توان گفت این است که اگر پیشرفتی نداشته باشیم، گام سوم را قطعا اجرا خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره پیش‌شرط‌های آمریکا برای انجام گفت‌وگو با ایران ابراز داشت: من نمی‌دانم مسئله مطرح شده چیست اما ما در چند ماه گذشته مواضع مختلفی را از زبان آمریکایی‌ها شاهد بودیم؛ از ۱۲ شرطی که وزیر امور خارجه‌شان اعلام کرد تا عقب‌نشینی آنها و این که گفتند ما هیچ پیش‌شرطی نداریم و ترامپ هم اعلام که فقط می‌خواهیم ایران سلاح هسته‌ای نسازد.

واعظی اظهار داشت: ما نمی‌دانیم در آمریکا کی صحبت می‌کند و حرف کدام را بپذیریم. به نظر می‌رسد خودشان هم در ارتباط با ایران سرگردان هستند.

وی درخصوص انتقادات و هجمه‌های وارد شده نسبت به سخنان رئیس‌جمهوری گفت: در شرایطی که کشور با دشمن خارجی مواجه است و شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت ایران اعمال شده است، بیش از هر چیزی به انسجام، یکپارچگی و صمیمت در داخل کشور نیازمند هستیم و پیامی که از ایران به خارج ارسال می‌شود، باید پیام وحدت باشد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه یک اشتباهی را گروه اندکی انجام می‌دهند و تمام دستاوردهای دولت که دستاوردهای نظام و ملت است، زیرسوال می‌رود، یادآور شد: آنها با این دستاوردها مخالفت می‌کنند که این کارآنها برای یکسری اهداف جناحی و انتخابات پیش رو هست. بنابراین ما نباید مانند آنها عمل کنیم. منافع ملی و امنیت ملی از همه چیز مهمتر است.

وی تصریح کرد: مردم باید جواب این گروه اندک را بدهند چرا که در شرایطی که ما نیازمند وحدت هستیم این افراد شعار تفرقه می‌دهند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:6شهریور 1398،کدخبر:498065،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین