پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
محمدحسین قربانی، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: کارتخوان مصداق مناسبی برای گرفتن مالیات از جامعه پزشکی نیست. متاسفم که سازمان امور مالیاتی بعد از 40 سال هنوز نتوانسته سازوکار مناسبی برای دریافت مالیات از همه اقشار طراحی کند. ضمن اینکه دلیل مخالفت پزشکان با استفاده از کارتخوان فرار مالیاتی نیست، بلکه مقابله با توهینی است که به آنها شده است.
شعارسال: محمدحسین قربانی، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: کارتخوان مصداق مناسبی برای گرفتن مالیات از جامعه پزشکی نیست. متاسفم که سازمان امور مالیاتی بعد از 40 سال هنوز نتوانسته سازوکار مناسبی برای دریافت مالیات از همه اقشار طراحی کند. ضمن اینکه دلیل مخالفت پزشکان با استفاده از کارتخوان فرار مالیاتی نیست، بلکه مقابله با توهینی است که به آنها شده است.

محمدحسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در انتقاد از اخباری مبنی بر فرار مالیاتی پزشکان و استفاده نکردن از کارتخوان گفت: به نظر من تا حد زیادی در حق جامعه پزشکی اجحاف شده است و انتشار اخبار کذب از نظر اخلاقی هم درست نیست. جامعه پزشکی قانونمندترین قشر کشور است و تلاشی برای فرار مالیاتی نداشته و ندارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ وقت از جامعه پزشکی نشنیده‌ام که نباید مالیات بپردازیم، از طرفی در هر قشری ممکن است فرار مالیاتی وجود داشته باشد و این فرار مالیاتی در جامعه پزشکی کمترین مورد است و تاکید می‌کنم که سازوکار جلوگیری از فرار مالیاتی هم دستگاه کارتخوان نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متاسفم که سازمان امور مالیاتی بعد از 40 سال هنوز نتوانسته سازوکار مناسبی برای دریافت مالیات از همه اقشار از جمله جامعه پزشکی طراحی کند. سازمان امور مالیاتی باید با صنوف مختلف جلسه تشکیل دهد و سازوکار دریافت مالیات را طراحی کند. نظام پزشکی هم آمادگی دارد تا برای جامعه پزشکی همه بسترهای پرداخت مالیات را فراهم کند.

قربانی اضافه کرد: کارتخوان هم مصداق مناسبی برای گرفتن مالیات از جامعه پزشکی نیست. باید بررسی کرد که آیا این فضا را برای همه مشاغل مهیا کرده‌ایم؟ قطعاً این‌طور نیست ولی اگر تصور می‌شود استفاده از کارتخوان ایجاد تسهیلات برای ارباب رجوع و مردم است، بله حرف درستی است و معتقدم باید این فضا را مهیا کنیم.

او همچنین گفت: فضا فضای استفاده از اینترنت و کارتخوان است و کمتر کسی برای انجام امور روزانه خود پول نقد همراه دارد. این حرف درست است که برای تسهیل کار مردم از کارتخوان استفاده شود، ولی برای جلوگیری از فرار مالیاتی درست نیست و توهین به جامعه پزشکی و فرار به جلو است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی از گارد گرفتن برخی پزشکان در مقابل استفاده از کارتخوان انتقاد کرد: گارد گرفتن برخی از افراد جامعه پزشکی در برابر استفاده از کارتخوان هم کار درستی نبوده است. این کار در فضای عمومی این امر را تداعی می‌کند که پزشکان دنبال فرار مالیاتی و مخالف پرداخت مالیات هستند در حالی که این درست نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: در حال حاضر چیزی حدود 90 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم که کمترین میزان فرار مالیاتی مربوط به جامعه پزشکی است. البته برخی اعضای انجمن پزشکی با استفاده از کارتخوان مخالفت کرده‌اند، ولی نفس کارشان مخالفت با پرداخت مالیات نیست، بلکه به دلیل توهینی است که به جامعه پزشکی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 ، کدخبر: 334961 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین