پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
پس از آنکه دبیر کل حزب الله لبنان از واکنش به حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی سخن گفت، همگان و صهیونیستها بر حتمی بودن پاسخ کوبنده حزب الله تاکید کرده اند.منابع نظامی رژیم صهیونیستی به روزنامه اسرائیل الیوم اذعان کردند که ارتش این رژیم با جدیت تمام به تهدیدات نصرالله می نگرد و از حتمی بودن واکنش مطمئن است. این منابع اعلام کردند: «تجربه نشان می دهد که حزب الله دست به واکنش عجولانه و سریع و بدون حساب نمی زند بلکه خوب طراحی می کند و قبل از عملیاتی شدن عملیات به خوبی آنرا مورد بررسی قرار می دهد».

شعار سال: از یکشنبه شب گذشته که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود بر حتمی بودن واکنش به حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروتتاکید کرد، صهیونیستها خواب و خوراکندارند.

صهیونیستها برحتمی بودن واکنش تاکید دارند

منابع نظامی رژیم صهیونیستی به روزنامه اسرائیل الیوم اذعان کردند که ارتش این رژیم با جدیت تمام به تهدیدات نصرالله می نگرد و از حتمی بودن واکنش مطمئن است. این منابع اعلام کردند: «تجربه نشان می دهد که حزب الله دست به واکنش عجولانه و سریع و بدون حساب نمی زند بلکه خوب طراحی می کند و قبل از عملیاتی شدن عملیات به خوبی آنرا مورد بررسی قرار می دهد».

همزمان روزنامه صهیونیستتی هارتص هم گزارش داد: «اسرائیل می داند که نصرالله به وعده خود عمل می کند. این رسانه به نقل از یعقوب عمیدورر آورده است که تهدید حتما عملی خواهد شد زیرا سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تهدید کرده است».

نوعام تیفون نظامی ارشد سابق صهیونیست هم اذعان کرد: «ما در ارتش، تهدیدات نصرالله را جدی می گیریم زیرا وی ویژگی شخصیتی دارد که صادق بودن وی است و از این رو اگر بگوید واکنش نشان می دهد حتما واکنش نشان خواهد داد».

این در حالی است که تل آویو محدودیتهای شدیدی برتحرکات نظامی در منطقه نزدیک لبنان به عمل آورده است و سعی کرده که نظامیان خود را از تیررس مقاومت لبنان دور کندتل آویو محدودیتهای شدیدی برتحرکات نظامی در منطقه نزدیک لبنان به عمل آورده است و سعی کرده که نظامیان خود را از تیررس مقاومت لبنان دور کند با این برداشت که واکنش حزب الله حتما به مراکز نظامی خواهد بود.

همزمان کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: «اینکه تهدیدات نصرالله در جدول برنامه های نتانیاهو است و وی مجبور به مطرح کردن آن شده، مفهومش این است اسرائیل تاکید دارد که حزب الله واکنش کوبنده ای خواهد داشت».

الاخبار در گزارشی در این باره آورده است: «تهدیدات نتانیاهو و دیگر مسئولان اسرائیلی هم در راستای مرحله قبل از واکنش است و هدف از آن ممانعت از واکنش بزرگ است. آنها می کوشند که از شدت واکنش حزب الله با این حرفهای خود بکاهند. در واقع مقامات صهیونیست می کوشند که با این موضع گیری ها، واکنش حزب الله را تحت تاثیر قرار دهند و از این رو عربده کشی می کنند که هر گونه اقدام به منزله پاسخ قوی به لبنان خواهد بود.

واکنش ابزار است و هدف تثبت قواعد درگیری است

این رسانه لبنانی می نویسد: به هر حال آنچه درباره واکنش حزب الله می توان گفت این است که هدف تثبیت قواعد درگیری میان لبنان و رژیم صهیونیستی است. در واقع اینگونه که برخی ساده اندیشان تصور می کنند این نیست که حزب الله واکنشی به خاطر حمله صهیونیستها صرفا انجام دهد بلکه واکنش ابزاری برای هدف بزرگ است و آن تثبیت قواعد درگیری است. حزب الله لبنان به دنبال واکنشی است که اسرائیل دیگر به لبنان حمله نکند زیرا اگر اینگونه نشود صهیونیستها لبنان را عرصه تاخت و تاز خود قرار خواهند داد و دست به هرکاری که دوست دارند می زنند که این نتایج ناخوشایندی برای لبنان به دنبال دارد.

الاخبار نوشت: اما درباره زمان واکنش هم در زمان مناسب خواهد بود و تاخیر در انجام آن فقط تاکتیکی است واینکه زمان واکنش چند روز یا بیشتر به درازا انجامد مفهومش این نیست که از اثرش خواهد کاست و ضربه محدود و کم اثر باشد. تحلیلگران بر این باورند که واکنش عملیات انتقام جویانه نخواهد بود که هدفی زده شود یا نظامی صهیونیست کشته شود بلکه همانطور که گفته شد هدف ایجاد معادله جدید است که دشمن هرگز به ذهنش تعدی جدیدی خطور نکند و به عبارت دیگر به اقدامات ناقض خود در عرصه زمینی، دریایی و هوایی پایان دهد.

غربی ها هم بر حتمی بودن واکنش حزب الله تاکید دارند

الاخباریه در ادامه می نویسد: بُعد دیگر ناامیدی غرب است. آمریکایی ها مطابق معمول از عدم مبالغه سخن گفته اند. انگلیسی ها علاقه ای برای رایزنی ندارند و فرانسوی ها هم بر اینکه واکنش حزب الله حتمی است تاکید دارند. آلمانها هم از هرگونه ورود به رایزنی و میانجی گری خودداری کرده اند. به عبارت دیگر کل دنیا می دانند که واکنش حتمی است و مسئولان لبنانی هم برحتمی بودن واکنش تاکید کرده اند. میشل عون رئیس جمهور و نبیه بری رئیس مجلس از هر گونه واکنش مقاومت لبنان به حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت فورا حمایت کرده اندمیشل عون رئیس جمهور و نبیه بری رئیس مجلس لبنان از هر گونه واکنش مقاومت لبنان به حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت فورا حمایت کرده اند. شورای عالی دفاع لبنان هم بر حق لبنانی ها برای دفاع از خود تاکید کرده است. این اولین بار از زمان امیل لحود است که همه لبنانی ها از واکنش نشان دادن حمایت می کنند».

«پیرفول» مشاور «میشل عون» رئیس جمهور لبنان هم تأکید کرد کهپاسخ این کشور به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی برق آسا خواهد بود.

رفول گفت: «شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ قطعنامه شماره ۱۷۰۱ را تصویب کرد اما اسرائیل آن را همواره نقض کرده است».

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله هم در جریان دیدار روز گذشته با مبلغین عاشورایی که همه ساله قبل از سال جدید قمری برگزار می شود، گفت: «آسوده بخوابید واکنش امروز نیست. زمان حمله قنیطره که ۶ شهید برجای گذاشت ما ۱۰ روز صبر کردیم الان عجله نداریم و اسرائیل همچنان در آماده باش بماند.

درباره پهپادها نیز نصرالله گفت: حزب الله تعهدی نداده است که همه پهپادها را سرنگون کند. مقاومت تشخیص می دهد کی و کجا بزند. امکان ساقط کردن برخی هواپیماها وجود دارد تا تحرکات جاسوسی اسرائیل محدود شود اما سلاح خاص داریم که نمی خواهیم آنرا خرج پهپادها کنیم».

عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب درباره واکنش حزب الله به حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروتنوشته است: «شکی نیست که حملات انتقام جویانه ای که سید حسن نصرالله وعده داده است محقق خواهد شد؛ اماسئوالی که در محافل منطقه ای وجود دارد این است که این حمله کی و چگونه و چه تاثیری خواهد داشت و چه تبعاتی به دنبال خواهد آورد؟

وی می نویسد: دیدگاه متفق القول حاکی از آن است که انتظار حکم اعدام از اجرای آن دردناکتر است و این بر اوضاع کنونی صهیونیستها حاکم است و اشغالگران در وحشت و هراس حمله قریب الوقوع به سر می برند و در آماده باش بی سابقه ای هستند و نظامیان و جنگنده ها و گنبدهای آهنین خود را در حال آماده باش کامل قرار داده اند.

عطوان می نویسد: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان زمان حمله تلافی جویانه را اعلام نکردهو به این اکتفا کرده است که یک روز، دو یا سه روز بعد خواهد بود و این طبیعی است زیرا فرماندهان نظامی حزب الله طرح را آماده و مجریان آنرا بر می گزینند و درباره زمان آن تصمیم می گیرند و اینکه چه اهدافی مورد هدف قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 6 شهریور 98، کد خبر: 4705269، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین