پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۹۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امید دانشجویان به پاسخگویی را ناامید کرده است.

شعارسال:رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امید دانشجویان به پاسخگویی را ناامید کرده است.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس شورای اسلامی تاکنون چندین‌بار در پاسخ به دعوت دانشجویان از حضور و پاسخگویی به دانشجویان امتناع کرده است. این فرار از پاسخگویی عارف در حالی رخ می‌دهد که پیش‌ازاین وی در پاسخ به سؤالی دانشجویی درباره اینکه فراکسیون امید به چه دردی می‌خورد، می‌گوید: «هیچ به درد نمی‌خورد

پیام مرادی دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری اجلاس پایان دوره این اتحادیه دانشجویی خبر از ارائه دعوت‌نامه به رئیس فراکسیون امید داده ولی اعلام کرد که وی جوابی به درخواست دانشجویان نداده است.

علی کیان، معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی نیز در تشریح میهمانان دوره شهید دیالمه که با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد اعلام کرد که از محمدرضا عارف نیز برای حضور در این دوره دعوت شده است.

فراکسیون امید باید گزارش دهد!


محمدرضا عارف بهمن‌ماه گذشته در دومین کنگره سراسری مجمع فرهنگیان ایرانیان اسلامی گفته است: ما به مردم تعهد داریم؛ فراکسیون امید باید گزارش دهد. هیچ راهی به‌ غیر از ارائه گزارش نداریم. ما همچنین باید در سال آینده از عملکرد شوراهای شهرها هم گزارش بدهیم.

رئیس فراکسیون امید اما درباره اینکه چه کسی در فراکسیون امید باید گزارش عملکرد این فراکسیون را ارائه کند، سخنی نگفته است.

فراکسیون امید باید صادقانه پاسخگوی مردم باشد

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «‌اینکه این یا آن طیف در اقلیت است یا اکثریت ندارد، توجیهی برای مسئولیت‌گریزی نمی‌شود؛ یک فراکسیون حتی اگر اقلیت باشد به همان اندازه در قبال مردم مسئول است. فراکسیون امید باید صادقانه به مردم گزارش دهد چقدر به وعده‌ها عمل کرده و چه کارهایی خواسته بکند که با مانع برخورد کرده است».

هیئت‌رئیسه فراکسیون امید به منتقدانگزارشی قابل دفاع ارائه دهد!

قاسم میرزایی‌نکو، عضو فراکسیون امید در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: معتقدم هیئت‌رئیسه فراکسیون امید باید عملکرد و گزارش‌های قابل دفاع خود را ارائه دهد، چراکه هرچه به انتخابات مجلس یازدهم نزدیک‌تر می‌شویم، فراکسیون امید بیشتر موردحمله و انتقاد اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد.

فراکسیون امید در زمان انتخابات ۱۲۰ وعده به مردم داده است

محسن رهامی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره نقد عملکرد مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است:لیست امید زمان انتخابات مجلس دهم برنامه‌هایی را در ۱۲۰ سرفصل به مردم اعلام کرد، حال باید ارزیابی شود و این فراکسیون بگوید از این وعده‌ها به طور مثال به ۱۰۰یا ۵۰ مورد عمل کرده است.

وی با اشاره به انتقادات افکار عمومی به عملکرد فراکسیون امید گفت: انتقادی که می‌توان به عملکرد فراکسیون امید گرفت آن است که باید به مردم گزارش دهند و بگویند «مردم شما رأی دادید و ما با شما پیمانی داشتیم. مثلاً برنامه‌ای که در شورای سیاست‌گذاری تصویب شد هر سال چه میزانش به اجرا درآمد«.

عارفی که خانه‌نشین می‌شود!

با توجه به اینکه رئیس و اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همگی خواهان ارائه گزارش عملکرد فراکسیون متبوع خود هستند، به نظر می‌رسد این افراد به دنبال تریبونی برای ارائه گزارش هستند و چه تریبونی بهتر از دانشگاه، از محمدرضا عارف که سابقه ریاست بر دانشگاه تهران را داشته و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز است انتظار بیشتری برای حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی به این قشر وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که به‌عنوان عضو انجمن اسلامی دانشجویان به یاد دارد که چه تحلیل‌های دقیقی برای امام خمینی (ره( برای انتخاب نام نظام می‌فرستاد؛ باید اعتقاد داشته باشد که دانشجو قشر فرهیخته و آگاه جامعه است و نظرات دانشجویان در قبال عملکرد این فراکسیون و شخص او بسیار دقیق و کارشناسی خواهد بود.

با این همه باید دید این فراکسیون و اعضای آنکه همواره خود را برخاسته از بدنه دانشگاه می‌دانند چرا در تریبون‌های تشکل‌های دانشجویی حضور نیافته و پاسخگوی این قشر نمی‌شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار7 شهریور 98، کدخبر: 412837،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین