پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به شروع فعالیت‌های مربوط به خودکفایی دارو بعد از انقلاب، گفت: این دولت موفق شد به حوزه مواد اولیه داروها ورود کند، کاری که تا به حال خیلی به آن توجه نشده بود.

شعار سال: دکترمصطفی قانعی افزود: حرکت مربوط به خودکفایی دارو بعد از انقلاب شروع شده و ادامه داشته و این دولت نیز ادامه دهنده همین مسیر بوده است.

وی بیان کرد: فقدان فعالیت در حوزه مواد اولیه داروها باعث می‌شد که وابستگی ما به دارو باقی بماند، اقدامی که در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برای تولید مواد اولیه و داروهای بیوتک شده است، تراز جمهوری اسلامی را عوض کرده و از طرفی وابستگی ما به مواد اولیه را به شدت کاهش داده است.

قانعی با بیان اینکه کشور در چند سال اخیر در حوزه واکسن نیز پیشرفت‌های خوبی داشته است، گفت: در حوزه واکسن نیز دستاوردهای خوبی در گذشته بدست آورده‌ایم و از سه سال گذشته بخش خصوصی وارد حوزه واکسن شده است.

وی یادآور شد: در گذشته تولید واکسن فقط در اختیار دولت و ۲ شرکت پاستور و رازی بود اما تا چند سال آینده بخش خصوصی از بخش دولت جلو می‌زند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: اکنون ۱۰ شرکت در عرصه تولید واکسن ورود کرده‌اند، در حالی که هشت سال قبل یک شرکت خصوصی در حوزه واکسن نداشتیم و می‌توان گفت شتاب ما در حوزه شرکت و محصول قابل قبول است.

وی، نوآوری در حوزه‌های زیست محیطی، انرژی‌های نو، جلبک و استخراج دارو و مواد غذایی را از دیگر فعالیت‌هایی برشمرد که در حال شکل‌گیری است و انتظار می‌رود تا ۱۰ سال آینده ایران به رتبه بسیار خوبی در سطح آسیا دست یابد.

قانعی یادآور شد: ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر حمایت در این زمینه‌ها، برنامه کاملی در زمینه مواد غذایی و توسعه فعالان این حوزه برای خودکفایی و فقدان وابستگی به خارج تهیه کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 8 شهریور 98، کد خبر: 83455692، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین