پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
یک جلسه فرضی و محرمانه را درون سازمان مرکزی ام آی سیکس انگلستان در لندن ، با حضور کارشناسان تراز اول غربی و رژیم صهیونیستی تصور کنید. دستور کار جلسه اینست :چگونه مردم را از امام حسین دور کنیم !

شعار سال: یک جلسه فرضی و محرمانه را درون سازمان مرکزی ام آی سیکس انگلستان در لندن ، با حضور کارشناسان تراز اول غربی و رژیم صهیونیستی تصور کنید.

دستور کار جلسه اینست :

چگونه مردم را از امام حسین دور کنیم !

به نظر شما این افراد متخصص و صاحب نظر برای رسیدن به این هدف ، چه راهکارهایی ارائه می دهند !!؟

شاید بلافاصله فکر کنید احتمالا چنین پیشنهاد هایی ارائه خواهند داد :

با استفاده از رسانه هایمان از اساس منکر واقعه کربلا و نهضت عاشورا شویم !!؟

مقدسات شیعه را به سخره بگیریم !!؟

علیه امام حسین کتاب چاپ کنیم !!؟

با خط دهی افکارعمومی کاری کنیم که فلان سلبریتی ، بازیگر سینما و یا فوتبالیست در صفحه شخصی اینستاگرامش علیه ماه محرم پست منتشرکند !!؟

یا در مجالس محرم و صفر شیعیان بمب منفجر کنیم !!؟

خیر دوست عزیز . روا نیست برنامه های افرادی با این میزان از تخصص و تجربه را اینقدر ساده فرض کنیم .

در واقع هیچ کدام از گزینه های بالا جزو پیشنهادات این افراد خبره نیست .

نه اینکه موارد بالا اتفاق نمی افتد ؛ می افتد ، اما نه به سفارش مستقیم آنها ، بلکه این اتفاقات اثر ثانویه طرح ریزی اولیه آنهاست و ابتدا به ساکن هیچکدام ازین موارد نتیجه قابل توجهی برایشان به ارمغان نخواهد آورد .

شاید بپرسید پس خروجی جلسه چیست و این افراد از چه راهکارهایی برای دور شدن مردم از امام حسین و در نهایت ضربه زدن به شیعه بهره می برند !!

پس دعوت میکنم کمی صبور باشید و تا انتهای مطلب همراه .

بعد از ساعتها گفتگوی همه جانبه ، نقد وبررسی و تبادل نظرات مختلف ، همه بر این اصل به توافق میرسند که هیچ راهی بهتر از وارونه نشان دادن آرمانها ، استحاله و نیز تبدیل کردن عزاداری از وسیله ای برای قرب خدا و تذکری برای رعایت بیش از پیش حق الله و حق الناس به عزاداری فقط برای عزاداری و دیگر هیچ نیست .

مامور ویژه اطلاعاتی انگلستان در امور ایران در جمع بندی پایانی می گوید :

باید ترتیبی داده شود که درجامعه ایران و سایر جوامع شیعه ، مراسم عزاداری با بی نظمی ، مزاحمت ، آلودگی صوتی ، بی قانونی و در یک کلام با پایمال کردن حق الناس گره بخورد و نفس عزاداری برای امام حسین توجیه کننده هر تضییع حقی باشد .

اطلاع حداقلی از دین ، هدف امام حسین و پیام عاشورا از ارکان پیاده سازی این هدف می باشد که جز با استفاده از اِعمال مدیریت افراد نا آگاه و خالی کردن هیات های مذهبی از سخنران های دین پژوه و آگاهی بخش که زمینه ساز تفکر و تعمق در دین و حرکت امام حسین هستند ، و میدان دادن به مداحانی که ترویج کننده نگاه ابزاری به عزاداری و محرک و قلیان دهنده احساسات بدون فکر نوجوانان و جوانان هستند قابلیت تحقق ندارد .

گره زدن کل قیام عاشورا و نهضت امام سوم شیعیان به مسائل عاطفی و پررنگ کردن ابعاد احساسی آن و زدودن این حوزه از هرگونه ابعاد عقلانی و منطقی .

نحوه اجرای دستورالعمل ها برای رسیدن به هدف نهایی

باید کوشید تا مجالس عزاداری با این شیوه ها برگزار و کلیت آن به این سمت و سو سوق پیدا کند :

-برگزاری هیات در خانه های آپارتمانی بدون کسب رضایت و هماهنگی با سایرطبقات و عزاداری تا پاسی از شب همراه با صدای زیاد بلندگو جوری که نه تنها ساکنان دیگر طبقات آپارتمان بلکه همسایه های چند خانه آنورتر هم تا صبح نتوانند لحظه ای پلک روی هم بگذارند .

- پارک ماشین جلوی درب همسایه های هیات به طوریکه امکان ورود و خروج ماشین از پارکینگ وحتی رفت و آمد به هیچ وجه فراهم نباشد تا تمام کارهای ضروریشان مثل آوردن فرزندان از مدرسه ، رفتن به دکتر ، سرکار ، خرید خانه و ... مختل شود .

- نصب بیرق های عریض و طویل هیات در خیابانها به گونه ای که حداقل نصف خیابان و دو سوم راه مردم در پیاده روها را بگیرد و هرشب سر حداقل ۱۰ الی 15 نفر از عابرین پیاده براثر برخورد با چوب بیرق منجر به شکستگی شده و راهی بیمارستان جهت بخیه و پانسمان شوند .

- نصب پرچم بین دو تیر چراغ برق ، همانطور که در سالهای قبل در مشهد ، نصب این پرچم ها به سر ستون ها همراه با وزش باد شدید منجر به سقوط نگهدارنده عظیم الجثه لامپ ستون چراغ برق گردید .

- استفاده از مداح بی سواد و عشق بلندگو که نوحه هایش را از سبک ترانه خواننده های شیش و هشت داخلی و یا لس آنجلسی استخراج می کند ، تا برای مدت های طولانی کلیپهایش باعث خنده و هرهر و کرکر افراد در کافه ها و جمعهای دوستانه ، و نیز نَقل شب نشینی های خانواده های ایرانی گردیده و هم سوژه و دستاویزی شود برای شبکه های اسلام ستیز و تکفیری

- برپایی خیمه های صلواتی در محل های نامناسب با صدای زیاد بلندگو ، به همراه اشغال تمام پیاده رو بدون رعایت نکات ایمنی و با عدم مهار بیرون زدگی فلزات و پیچ های سرتیز به طوریکه در هرشبانه روز شکم 18/17 نفر از عابرین با برخورد با این اجسام تیز پاره شود

- توزیع شربت در سطح شهر به گونه ای که ترافیکی ۳ کیلومتری ایجاد کند تا هم حجم تصادفات افزایش پیدا کرده و هم مردم از معطل شدن در هوای گرم اعصابشان به هم ریخته و کلافه شوند .

- برپایی مراسم آتش زدن خیمه در روز عاشورا ، بدون در نظر گرفتن همه جوانب ضروری و رعایت حداکثری اصول ایمنی ، عدم حضور ماشین آتش نشانی ، نبود هرگونه امکانات حداقلی برای اتفاع حریق و حتی یک کپسول آتش نشانی . مانند مراسم خیمه سوزانی سال 95 در رشت که باعث سوختن یک پسر 7 ساله و یک زن 37 ساله شد و نیزچندین مراسم دیگر در سالهای گذشته و در چند نقطه ایران

عدم استقرار سطل زباله هنگام توزیع چای و شربت ، تا لیوان های یکبار مصرف ، کف خیابان ، در جوب آب و فضای سبز اطراف آن ریخته شود . با اینکار مهم هم چهره شهر نازیبا خواهد شد و هم پدرِ کمرِ پاکبانان در می آید .

- برپایی مجالس خنده و شوخی آخر شب اعضای هیات ، بعد از اتمام جلسه ، به مدت نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه جلوی درب هیات ، و بعد هم روشن کردن موتور و اقدام به 15 دقیقه گاز دادن جهت گرم شدن موتور و صاف شدن صدای اگزوز .

- بوق زدن های ممتد شبانه جهت چاق سلامتی و خداحافظی و زا به را کردن همسایه ها.

- بلند کردن صدای مداحی در ماشین ، آخر شبها ، به نحوی که با عبور از هر کوچه ای ، اهالی محل وحشت زده از خواب بیدار شوند

- ذبح گاو ، گوسفند و شتر در خیابان های اصلی همراه با ازدحام جمعیت خصوصا جلوی چشم کودکان خردسال . مراسم نحر ((ذبح)) شتر در اصفهان، وسط انبوه جمعیت،با شیوه ای که گویی شتر فَلک زده جزو لشگر شمرابن ذی الجوشن است ،که در نهایت باعث رَم کردن حیوان شد و عده ای از مردم،آسیب دیده ، راهی بیمارستان شدند و نیز به تعدادی از ماشین هاخسارت وارد شد ، ایده ی بسیار جالب و تاثیرگزاری بود .

- استفاده از چوب و کُنده ی درخت برای پخت و پز بجای گاز شهری و سیلندری ، بگونه ای که حداقل ۳۰ الی ۴۰ نفر از ساکنین محل دچار مسمومیت با گاز دی اکسید کربن شده و زندگیشان را بوی دود بردارد .

- بیرون کردن بچه ها در پایان مراسم و هنگام نهار و شام از مجلس . اینکار تاثیر بسزایی در فاصله گرفتن این بچه ها از ماه محرم و هیات در بزرگسالی خواهد گذاشت .

- سنگین تر کردن علم ها و علامت ها برای عَلم کشی و علامت کشی در ایام محرم و روز عاشورا ، با انواع و اقسام اشیای قدیمی مثل مجسمه شیر ، اژدها ، اسب ، فرش دستباف ، گُرز ، ترازو ، زنجیر ، عصا ، ظروف مسی و ... تا در هر هیات حداقل ۱۵ الی ۲۰ جوان و نوجوان علم کش ، دچار بیرون زدگی دیسک کمر ، پارگی رباط صلیبی ، مینیسک زانو و باد فتق شوند .

- برگزاری مراسم قمه زنی و زنجیر تیغی ، لطمه زنی ، سینه زنی با پای لخت روی خار ، روی زغال و درون آتش در ظهرعاشورا و فیلمبرداری ازآن و اشتراک بلافاصله در شبکه های اجتماعی و صفحه شخصی اینستاگرام ، خصوصا قمه زنی کودکان و نوجوانان .

- مجاز جلوه دادن رد شدن از چراغ قرمز ، سد معبر ، پارک غیر مجاز ، سوار کردن ۲۰۰۰ نفر بر روی یک وانت و ... هر کار خلاف قانون دیگر در ماه محرم

اما مهترین و نهایی ترین ضربه آنجاست که وقتی کسی بخاطر عدم رعایت حق الناس و سلب آسایش مردم اعتراض به حقی کرد ، سریع و بدون فوت وقت باید اورا از لشگریان یزید معرفی کرده و به او انگ دشمنی با امام حسین چسباند .

ختم جلسه فرضی و محرمانه برای اینکه چگونه مردم را از امام حسین دور کنیم !

حال به نظر شما ، این متخصصین جنگ نرم ، برای دور شدن و فاصله گرفتن مردم از امام حسین ع ، واقعا پیشنهادهایی غیر ازین موارد بالا مطرح می کنند !!؟

و سوال اینکه ما خودمان چقدر از رفتارهای توصیه شده این معاندین را به صورت تماما ناآگاهانه و کاملا داوطلبانه ، هر سال و هر محرم انجام می دهیم !!؟

و یا بارها با آن مواجهه داشته اما بی تفاوت و حتی بدون یک تذکر کوچک از کنار آن گذشته ایم !!؟

رفتارهایی که با ارائه تصویر مخدوش و سراسر تناقض از نهضت عاشورا ، رفته رفته ماه محرم را تبدیل به ماه آلودگی صوتی ، بی نظمی ، بی قانونی و تضییع حقوق سایرین تبدیل کرده و منجر به دلزدگی نسل جدید از این ماه خواهد شد .

پس اگر ادعای محبت اهل بیت را داریم و خود را شیعه میدانیم ، با پیروی از منش ایشان ، زمینه تحقق اهداف مورد نظر این کارشناسان را فراهم نکنیم .

چراکه پیروی حقیقی اهل بیت خود را ملزم به رعایت حق الله و حق الناس دانسته که خود مهترین معیار و مرزبندی بین شیعه حقیقی از شیعه تقلبی است .

جابرابن عبدالله انصاری در روایتی نقل مي‌کند که امام باقر«سلام‌الله‌علیه» به من فرمودند : اى جابر! آيا كسى كه ادعاي تشيّع دارد، دم زدن از محبّت ما خاندان برايش کافي است !!؟ سپس فرمودند : به خدا قسم شيعۀ ما نيست ، مگر آن كسي که تقوا داشته باشد و خدا را اطاعت نمايد .

اى جابر !! شيعيان ما با فروتنى، تواضع، امانت‌داري، مداومت بر ياد خدا، روزه، نماز ، نيكى به پدر و مادر، مراعات حقوق همسايه، رسيدگي به فقرا، اداي قرض بدهکاران، کمک به يتيمان ، صداقت، تلاوت قرآن، خوش زباني و رفتار نيکو شناخته مي‌شوند .

بعد فرمودند: اى جابر! اگر کسي بگويد : من علي را و بالاتر از آن رسول خدا را دوست دارم، ولي از سيرۀ ايشان پيروي نکند ؛ اين محبّت ، به او هيچ سودى نخواهد بخشيد .

پس تقوا پيشه کنيد که خداوند با هيچكس خويشاوندی ندارد ، محبوب‌ترين و گرامي‌ترين بندگان نزد خداوند ، کسي است که بيشتر تقوا داشته باشد و بيشتر او را اطاعت کند.

به خدا قسم، جز با اطاعت خداى تبارك و تعالى، تقرّب به او امکان ندارد .

و در آخر نيز فرمودند : هر كه مطيع خدا باشد، دوست و شيعۀ ماست و هركه نافرمانى خدا كند، دشمن ما خواهد بود و

(( ولايت ما به جز با عمل كردن و پرهيزکاري به دست نمي‌آيد ))

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری الف ، تاریخ انتشار 8 شهریور 98، کد خبر: 3980606103، www.alef.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین