پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که لایحه تعیین تکلیف وضع فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هم‌اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

شعارسال: حسن نوروزی درباره آخرین وضع لایحه تعیین تکلیف وضع فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اظهار کرد: این لایحه ابتدا از سوی شورای نگهبان به دلیل مشکلات امنیتی برای رفع ایرادات به مجلس بازگردانده شد که ایرادات آن برطرف شد و به شورای نگهبان ارسال شد اما مجددا به دلیل ایراد در دو عبارت موجود در لایحه به مجلس بازگردانده شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: در ماده واحده اصلاحی قانون بعد از عبارت «درخواست مادر ایرانی» عبارت «در صورت نداشتن مشکل امنیتی»، به «تشخیص وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران» و بعد از عبارت «پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی» عبارت «در صورت نداشتن مشکل امنیتی»، به «تشخیص وزارت اطلاعات» اضافه شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه لایحه مذکور برای بررسی به صحن علنی ارجاع شده است، گفت: لایحه تابعیت هم‌اکنون در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار دارد تا پس از بررسی در صحن علنی برای تایید نهایی در اختیار شورای نگهبان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان حاصل از ازدواج شرعی از مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده‌اند یا می‌شوند، قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی «با تشخیص وزارت اطلاعات» به تابعیت ایران در می‌آیند. همچنین فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی در صورت تقاضا نکردن مادر ایرانی می‌تواند تابعیت ایران را تقاضا کند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی «با تشخیص وزارت اطلاعات» به تابعیت ایران پذیرفته می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:8شهریور1398 ، کدخبر: 891578: www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین