پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
رحیم یعقوب‌زاده گفت: البته موضوع نظارت از سال‌های پیش مطرح و بنا شد که تمام هتل‌های بالای 3 ستاره سیستم رزرو آنلاین داشته باشند. اما می‌بینیم که بسیاری از هتل‌ها با تخطی از این قانون و به بهانه خرابی سیستم، مبلغ بالاتری را از مسافران دریافت می‌کنند.

شعارسال: رحیم یعقوب‌زاده گفت: البته موضوع نظارت از سال‌های پیش مطرح و بنا شد که تمام هتل‌های بالای 3 ستاره سیستم رزرو آنلاین داشته باشند. اما می‌بینیم که بسیاری از هتل‌ها با تخطی از این قانون و به بهانه خرابی سیستم، مبلغ بالاتری را از مسافران دریافت می‌کنند.

 یکی از مزایای تکنولوژی امکان رزرو آنلاین هتل‌هاست. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا قبل از رسیدن به شهر مورد نظرشان محل قرارگیری و اسکان خود را بدانند تا دیگر دغدغه سردرگمی، وقت تلف کردن و خستگی بعد از رسیدن به مقصد را تجربه نکنند. این درحالی است که بسیاری از وب سایت‌های این هتل‌ها یا به روز نیستند یا مشکلاتی در رزرو کردن دارد.

به این ترتیب که به اشتباه یا اتاق‌های هتل را پر نشان می‌دهد یا خالی. در حالت اول امکان رزرو برای فرد وجود ندارد و در حالت دوم پس از رسیدن او به هتل مورد نظر امکان اسکان دادن او فراهم نیست.

در مورد قیمت‌های تاریخ گذشته یا سرسام‌آورشان هم که مشکلات یکی، دوتا نیست. در این هیاهوی بی‌انظباطی و بی‌دقتی مردم چه گناهی کرده‌اند؟ آن شخصی که بسته به وضعیت مالی و اقتصادی‌اش و با دیدن هزینه تاریخ گذشته هتل تصور کرده که می‌تواند با خانواده‌اش به یک سفر چند روزه برود و پس از رسیدن در کمال ناباوری به او می‌گویند که: «متاسفیم، سیستم ما اشتباه کرده و برای رزرو باید مبلغی دو برابر قیمت درج شده بپردازید»،چه باید بکند؟ یا دیگری که تازه پس از پرداخت مبلغ سرسام آور هتل متوجه گرانی و به نوعی کلاهبرداری آنان شده و دیگر قانونی برای پس گرفتن پول مازادش وجود ندارد.

این موضوع سبب شده تا افراد دیگر اطمینانی به رزرو آنلاین نداشته و حضوری تمایل به گرفتن اتاقی برای استراحت باشند. این پدیده در نتیجه سبب شده تا هتل ها همینگونه به کار خود ادامه داده و مردم نیز شکایتی از آن ها نداشته باشند چراکه نمی‌خواهد زمان سفرش را به پروسه شکایت و درگیری بگذراند و از طرفی به خوبی می داند که روند قانونی در کشور ما بسیار طولانی و پرپیچ و خم است.

در این راستا با رحیم یعقوب‌زاده رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویی ایران به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید:

بر مراکز گردشگری و تفریحی نظارت وجود ندارد

رحیم یعقوب‌زاده با بیان اینکه در این رابطه دستگاه‌های متولی سیستم نظارتی قابل قبولی ندارند گفت: بر نظارت به مراکز گردشگری و تفریحی باید جدی بود البته این ضعف در بسیاری از سطوح و مراکز کشور دیده می شود که هتل‌ها یکی از این مراکز است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بحث قیمت‌گذاری سقف و کف هتل‌ها، آنان معمولا تمایل به قیمت حداکثری دارند و کمتر مرکز گردشگری وجود دارد که قیمت پایین‌تری را برای اقامت افراد درنظر بگیرد مگر اینکه در فصلی باشند که تعداد مسافرت ها کمتر است.

وی عنوان کرد: این درحالی است که اکثر هتل‌ها تمایل به قیمت بالاتر از سقف تعیین شده دارند حتی اگر مجبور شوند تا بیش از نیمی از اتاق هایشان خالی بماند.

یعقوب‌زاده با بیان اینکه در سیستم رزرو آنلاین هتل ها ضعف های بسیاری وجود دارد توضیح داد: این مورد هم به دلیل کمبود نظارت کافی بر این هتل هاست.

خرابی سیستم راهی برای دریافت مبلغ بیشتر

رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویی ایران با اشاره به اینکه در سازمان میراث فرهنگی اداره ای برای نظارت بر سیستم آنلاین هتل‌ها داریم گفت: با این وجود می‌بینیم که اکثر هتل‌ها سیستم درستی ندارند. البته موضوع نظارت از سال‌های پیش مطرح و بنا شد که تمام هتل های بالای 3 ستاره سیستم رزرو آنلاین داشته باشند. اما می بینیم که بسیاری از هتل ها با تخطی از این قانون و به بهانه خرابی سیستم، مبلغ بالاتری را از مسافران دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنگامی که از سیستم آنلاین استفاده شود از دریافتی‌های خلاف قانون جلوگیری می‌شود، ادامه داد: در مواردی دیده می‌شود که یک هتل 5ستاره که باید نهایتا 800 هزار تومان برای شبی دریافت کند در برخی از فصول تا یک میلیون و پانصد هزار تومان نیز افزایش قیمت دارد.

نظارت بیشتر بر دستگاه‌های متولی

وی عنوان کرد: تنها راه افزایش نظارت، نظارت بیشتر بر دستگاه‌های متولی است. چراکه به عنوان مثال زمانی سازمان میراث فرهنگی می‌تواند بر هتل‌ها بازرسی دقیق داشته باشد که ارگان بالادستی آن مراقبت درستی از این سازمان داشته باشد.

سیاست تنبیه و پاداش برای هتل‌ها

یعقوب‌زاده سیستم تنبیه و پاداش را سیاست درستی در این رابطه عنوان کرد و گفت: در این راستا باید به هتل‌هایی که قیمت مناسب و معقول و هینطور سیستم آنلاین درستی دارند، پاداش دهیم و آنان که تخطی می‌کنند را تنبیه کرده و درجه هتل را تقلیل دهیم. چراکه در غیراین صورت بلبشو ایجاد شده و حق مسافران پایمال می شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار8 شهریور 98، کد خبر:www.borna.news ،  890972

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین