پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه ما باید استارتاپ هایی داشته باشیم که بتوانند کتابخوانی را ترویج دهند، گفت:شهرهای هوشمند پلتفرمی است که هر روز موضوع جدیدی را به شهروندانش ارائه می دهد.سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح کتابخانه خلیج فارس بوشهر شرکت کرد.

شعار سال: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح کتابخانه خلیج فارس بوشهر شرکت کرد.

ستاری با بیان اینکه یکی از راه های ترویج کتابخوانی در کشور توسعه شرکت های نوپا و خصوصی در این حوزه است، گفت: اصولا مفاهیم آموزش در دنیا درحال تغییر است. به این معنا که زمان داشتن مقاطع تحصیلی دبستان، دبیرستان و دانشگاه تمام شده است. آموزش آینده در دنیا، آموزش تا لحظه مرگ است. یک ساختار آموزشی باید ایجاد شود و آن را جایگزین دوره های آموزشی کنیم و این ساختار در قالب شهرهای هوشمندعمدا پیاده سازی می شود و این شهر ها در آینده دنیا نقش مهمی ایفا می کنند.

رییس ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در ادامه گفت: زمانی که از شهر های هوشمند صحبت می شود اصولا منظور یک پلتفرم است که هر روز موضوعات جدیدی را به شهروندانش ارائه می کند و در حال انتقال این آموزش ها به آنها است. اکنون سایه هایی از این اتفاق رامی بینید،هرروز مردم از خواب بیدار می شوند یک اپلیکیشن جدید یا یک استارتاپ تازه به مردم سرویس می دهد و اگر مردم استفاده کنند تحت آموزش آن قرار می گیرند.

ستاری در ادامه گفت: افراد مسنی که در خانه هستند اگر با موبایل کار می کنند دلیل اصلی آن این است یا می خواهند هتل رزرو کنند یا تاکسی بگیرند یا حساب شان جا به جا کنند یا پول خرج کنند. این مسایل باعث انتقال آموزش به افراد می شود.

در انتهای این مراسم، ستاری کتابی از پدربزرگ خود که تحریر آن مربوط به سال ۱۳۳۶ است و بعد از ۶۳ سال تجدید چاپ شده است و به چاپ دوم رسیده به کتابخانه بوشهر اهدا کرد.

آب شور جزیره شیف،شیرین می شود

در ادامه سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان بوشهر کلنگ پروژه آب شیرین کن جزیره شیف با بهره گیری از فناوری های نوین به زمین خورد.

عمليات اجرايى مخزن ذخيره ١٠ هزار مترمكعبى و خط انتقال آب شیرین كن ٣٥ هزار متر مكعبى به طول ٨ كيلومتر با اعتبارى بالغ بر ٣٧٠ ميليارد ريال با حضور سورنا ستاری حضور معاون علمى و فناورى آغاز شد.

در حال حاضر ٣٠ هزار متر مكعب حدود ١٠ درصد آب شرب موردنياز استان از طريق دو سايت آب شیرین كن تامين می شود كه با تكميل و بهره بردارى این پروژه ها بيش از ٤٠ درصد آب موردنیاز از این طريق تامين خواهد شد.

استان بوشهر با جمعيتى بالغ بر يك ميليون و سيصد هزار نفر بعلت شرايط اقليمى و جغرافيايى با كمبود منابع آب شيرين سطحى و زير زمينى مواجه است كه در حال حاضر بيش از ۸۰درصد منابع تامين آبشرب خارج از استان و از استانهاى همجوار تامين مي شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، تاریخ انتشار 6 شهریور 98، کد خبر: 326985، www.dolat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین