پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: امروز نزدیک 100 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود اما یک روز هم به خاطر آلودگی تعطیل نشده است و این تاثیر را به طور مستقیم در اقتصاد و سلامت می‌بینیم.
شعار سال: مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: امروز نزدیک 100 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود اما یک روز هم به خاطر آلودگی تعطیل نشده است و این تاثیر را به طور مستقیم در اقتصاد و سلامت می‌بینیم.

علیرضا صادق آبادی، درباره تولید بنزین با کیفیت و لزوم حذف سولفور با توجه به اعلام IMO اظهار داشت: سال 96 ما از پالایشگاه اصفهان 11 میلیون لیتر و از شازند 17 میلیون لیتر یعنی در کل 28 میلیون لیتر بنزین یورو که از لحاظ میزان گوگرد، بنزن، الفین، آروماتیک و سایر آلاینده‌ها استاندارد بود، تولید می‌کردیم. امروز 45 میلیون لیتر از ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر از پالایشگاه بندرعباس و 3 میلیون لیتر از پالایشگاه تبریز به این 28 میلیون لیتر اضافه شده است. یعنی 60 میلیون لیتر به بنزین با کیفیت کشور افزوده شده و به رقم تولید 88 تا 90 میلیون لیتر رسیده‌ایم.

یک روز تعطیلی معادل یک میلیارد دلار خسارت به کشور

وی افزود: سال‌های 90 و 91 با اینکه مصرف بنزین در کشور حدود 60 میلیون لیتر بود روزهای بسیار زیادی به دلیل آلودگی تعطیل می‌شد و خسارت‌ها و آسیب‌های مستقیمی به محیط زیست و سلامت انسان‌ها به لحاظ بیماری‌های ریوی و سرطان وارد می‌شد که شاید قابل اندازه گیری نباشد، اما در اقتصاد قابل اندازه‌گیری است، کشوری که  GDP  آن 400 میلیارد دلار است، یک روز تعطیلی یک میلیارد دلار خسارت وارد می‌کند.

مصرف 100 میلیون لیتر بنزین بدون یک روز تعطیلی بابت آلایندگی

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: امروز نزدیک 100 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود اما یک روز هم به خاطر آلودگی تعطیل نشده است، این تاثیر را به طور مستقیم در اقتصاد و سلامت می‌بینیم.

950 PPM گوگرد گازوئیل کم شد/ تولید نفت‌گاز به 70 میلیون لیتر می‌رسد

وی خاطرنشان کرد: ما امروز حدود 50 میلیون لیتر نفت‌گاز تولید می‌کنیم که میزان گوگرد آن از 1000 PPM به 50 PPM رسیده یعنی 950 PPM کم شده است. امیدواریم با به مدار آمدن واحد تصفیه هیدروژنی گاز پالایشگاه اصفهان حدود 20 میلیون لیتر دیگر هم به این 50 میلیون لیتر اضافه شود.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: در هر حال یک روزی همه تحلیل می‌کردند که ما روزانه 40 میلیون لیتر بنزین وارد خواهیم کرد اما می‌بینیم که امروز صادرکننده شده‌ایم بنابراین اینکه هر کاری انجام می‌شود بعدا در مورد آن می‌توان قضاوت کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1398، کدخبر: 804960 ، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
کیفیت محصولانت حوزه نفتی به نظر هیچ تغییر محسوسی نکرده و این صحبت ها باید بررسی اساسی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین