پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
علی نیک‌رفتار ،رییس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه امنیت شغلی در سینما از انتشار «کتاب سال عکاسان سینمای ایران» خبر داد.

شعارسال :علی نیک‌رفتار رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما، درباره فعالیت‌های اخیرانجمن و چاپ کتاب عکس‌های سال سینمای ایران گفت: امسال نیز در ادامه برگزاری جشن سالانه عکاسان سینما سعی کردیم تا جشنی در خور انجمن و اعضای آن برگزار کنیم. بازخوردهای خوبی از برگزاری این دوره از جشن گرفتیم و امیدواریم که سال‌های آینده جشن عکاسان پربارتر ازهمیشه برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم پنجمین دوره برگزاری جشن عکاسان سینما، چاپ کتاب عکس سال با عنوان «گاهی-نگاهی» بود و طبق روال هر سال از فیلم‌های تولید و یا اکران سال گذشته فراخوانی برای ارسال عکس به دبیرخانه جشن، اعلام عمومی شد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما توضیح داد: از جشن اول تا سال گذشته نیزنمایشگاه عکس همزمان با برگزاری جشن عکاسان سینما برپا می‌شد. اما امسال تصمیم گرفته شد تا به جای برگزاری نمایشگاه عکس که در سال‌های گذشته عموماً فقط در افتتاحیه بازدیدکنندگان زیادی داشت، کتابی از آثارعکاسانی که عکس‌هایشان را برای شرکت در مسابقه عکس ارسال کرده‌اند چاپ شود. تا افراد بیشتری با دیدن این کتاب با عکس‌های منتخبی که به دبیرخانه جشن در پنجمین دوره برگزاری ارسال شده است، آشنا شوند.

نیک رفتار بیان کرد: امسال از ۲۲ عنوان عکس فیلم که به دبیرخانه ارسال شد، به انتخاب هیأت مدیره عکس‌هایی برای چاپ در کتاب انتخاب شد. سعی کردیم از تمام عکس‌هایی که ارسال شده است، حداقل ۲ فریم انتخاب کنیم و در مجموع ۷۸ قطعه عکس از ۱۷ عکاس در این کتاب وجود دارد.

وی تاکید کرد: این کتاب در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده شد و مجوز وزارت ارشاد را گرفت. از زمان رونمایی کتاب در جشن بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم. کتاب سال سینمای ایران به زودی در دسترس مخاطبان و علاقه مندان به عکاسی سینما قرار خواهد گرفت. چاپ این کتاب جز با حمایت خانه سینما و مؤسسه «سینما شهر» ممکن نبود و از حمایتشان تشکر می‌کنم.

عکاس فیلم سینمایی «سربازهای جمعه» گفت: با توجه به حرکتی که از چند سال پیش در انجمن عکاسان سینما آغاز شد، طی چند ماه گذشته و در دوره جدید بیشترین تمرکز روی امنیت شغلی عکاسان گذاشته شده است و پیگیر مطالباتمان در این زمینه از مدیران فرهنگی هستیم. در این مدت جلسات بسیاری با سایر صنوف خانه سینما از جمله انجمن‌های بازیگران، کارگردانان، مدیران تولید، برنامه ریزان و دستیاران کارگردان برگزار شد و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی تاکید کرد: معتقدم چنین جلساتی باید با صنوف دیگر ادامه داشته باشد و کارگروهی تحت عنوان امنیت شغلی تشکیل شود که تماماً روی این موضوع متمرکز شود و پیگیر مطالبات شغلی در این زمینه باشد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما ادامه داد: امیدوارم موضوع پیگیری امنیت شغلی از طریق شماره نظام سینمایی توسط مدیریت سینما پیگیر شود که قطعاً با جدی گرفته شدن آن، شاهد اتفاقات بهتری در زمینه امنیت شغلی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر بحث امنیت شغلی طی چند ماه گذشته در کنار عکاسی سینما، اعضای انجمن عکاسان سینما، در نمایشگاهی به مناسبت سومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی در گالری ایوان شرکت کردند و عکس‌هایی از عکاسان سینما در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که خارج از نگاه سینمایی و فارغ از قاب سینما بود که البته با نظر به شیوه و سبک عباس کیارستمی در آثارش برگزار شد

نیک رفتار در پایان گفت: این نمایشگاه بسیار موفقی بود چرا که عکاسان سینما نشان دادند علاوه‌بر تخصص در عکاسی سینما، این توانمندی را دارند خارج از قاب سینما یا پلان فیلم، آثاری را خلق کنند که بسیار چشمگیر و جذاب است. خوشبختانه نمایشگاه پربیننده‌ای بود و یک‌سری از آثار هم به فروش رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ خبر 10 شهریور 98 ، کدخبر 4702428،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
کلا عرصه فرهنگ جایی برای مدیران حرفه ای در این حوزه نداره و مدیرانش ره گذرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
متاسفانه در عرصه هنر به هنرمندان کم لطفی همیشه بوده در حالی که هنر دست قدرتمندی دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین