پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
معمولا در جریان برگزاری انتخابات و هر کنش سیاسی دیگر، نیروهای سیاسی به ویژه آنهایی که با هم در تعارض هستند و اختلاف سلیقه دارند، سعی می‌کنند با بیان نقاط ضعف یکدیگر، سبد رأی یا فضای عمومی را به سمت خود سوق دهند؛ از این روی، فضای رقابتی امروز بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در همین شکل و نوع است.
شعارسال: یک چهره سیاسی گفت: اظهارنظر درباره اینکه کدام جریان پیروز انتخابات مجلس خواهد بود، پذیرفته نیست و تنها ماهیت رقابتی دارد.

مصطفی هاشمی‌طبا از فعالین سیاسی درباره فضای سیاسی حاکم در کشور، با توجه به برگزاری انتخابات مجلس و تأکید اصولگرایان بر شکست اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات به دلیل عملکرد مجلس دهم و دولت روحانی اظهار کرد: بنده بر این باورم که بر خلاف ادعا و اظهارات برخی چهره‌های سیاسی، این دوره از انتخابات مجلس نیز به مانند ادوار گذشته و در یک قالب مشخص صورت می‌گیرد.

وی افزود: معمولا در جریان برگزاری انتخابات و هر کنش سیاسی دیگر نیروهای سیاسی به خصوص آنهایی که با هم در تعارض هستند و اختلاف سلیقه دارند، سعی می‌کنند با بیان نقاط ضعف یکدیگر، سبد رأی یا فضای عمومی را به سمت خود سوق دهند؛ از این روی، فضای رقابتی امروز بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در همین شکل و نوع است.

این چهره سیاسی تصریح کرد: از نظر بنده اینکه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان را بازنده انتخابات آینده معرفی می‌کنند، رویکردی غیرقابل پذیرش است، چون اصلاح‌طلبان نیز به مانند رقیب سنتی خود، وارد گود انتخابات شدند؛ از این روی، می‌توان با یک نگاه شفاف، عملکرد احزاب و جریانات هر دو جناح را یکسان ارزیابی کرد.

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند اصلاح‌طلبان شانسی برای پیروزی در انتخابات مجلس ندارند، رویکردی قابل قبول نیست، چون این امر قابل پیش‌بینی نیست.

وی تأکید نمود: در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۷۶ نیز عده‌ای تأکید داشتند که ناطق نوری بر خاتمی غلبه خواهد کرد، ولی برعکس شد؛ بنابراین، اظهاراتی که در پیش‌بینی انتخابات مجلس از سوی برخی چهره‌های سیاسی مطرح می‌شود، به هیچ وجه قابل استناد نیست.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تفاوت ماهوی میان جریانات سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در کشور وجود نداشته و همیشه رقابت بین آنها وجود دارد و این رویکرد نتیجه برقراری دموکراسی است که به زعم بسیاری قابل قبول نیست.

هاشمی‌طبا با اشاره به اینکه باید بستر حمایت از مردم و جریانات سیاسی مشخص شود، اظهار کرد: بدون شک در این دوره از انتخابات نیز به مانند ادوار گذشته، مردم مشارکت قابل قبولی خواهند داشت؛ اما اینکه به کدام جریان یا حزب سیاسی رأی دهند، به عملکرد نمایندگان احزاب مختلف در مجلس ارتباط دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1398 ، کدخبر: 921305 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین