پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
عیسی کلانتری در حاشیه سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی با بیان اینکه اکنون بخش عمده‌ای از واردات کشور محصولات تراریخته است، گفت: برآورد شده که امسال ۱۲ میلیارد دلار مواد غذایی وارد کشور شود که از این میزان حداقل ۷ میلیارد دلار آن برای محصولات تراریخته هزینه خواهد شد.
شعار سال:رئیس سازمان محیط زیست با اینکه اکنون بخش عمده‌ای از واردات کشور محصولات تراریخته است، گفت: برآورد شده که امسال ۱۲ میلیارد دلار مواد غذایی وارد کشور شود که از این میزان حداقل ۷ میلیارد دلار آن برای محصولات تراریخته  هزینه خواهد شد.

عیسی کلانتری در حاشیه سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: روغن نباتی، ذرت، سویا و در مواردی حتی گوشت‌هایی که وارد می‌کنیم تغذیه شده از محصولات تراریخته هستند.
وی با اشاره به اینکه این محصولات را وارد و مصرف می‌کنیم، اظهار داشت: قسمتی از مرغ، گوشت و روغن نباتی ما محصولات تراریخته هستند.
کلانتری با اشاره به اینکه تقریبا ۸۰ درصد واردات روغن نباتی ما تراریخته است گفت: بیش از ۹۰ درصد واردات سویا و کنجاله سویا نیز تراریخته است، همچنین بیش از ۷۰ درصد واردات ذرت نیز تراریخته است.
معاون رییس جمهوری اظهار داشت: برای مصرف این مواد هیچ مشکلی نداریم اما برای تحقیق محصولات تراریخته و حتی استفاده در سطح آزمایشگاهی مشکل ایجاد می‌کنند که این تصمیمات ضد و نقیضی است که در کشور گرفته می‌شود.

سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ تا ۱۲ شهریور ماه توسط انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش‌های رازی برگزار می شود.

محورهای اصلی همایش شامل زیست فناوری پزشکی و دارویی، زیست فناوری گیاهی، زیست فناوری جانوری، زیست فناوری صنعت، معدن و محیط زیست، نانو زیست فناوری، بیو انفورماتیک و زیست سامانه ها و مباحث اخلاقی در زیست فناوری است که دارای زیرمحورهایی از جمله زیست داروها، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، ژن درمانی، مهندسی ژنتیک، ژنومیک و زیست شناسی گیاهی، کشت بافت، زیست فرآورده های گیاهی، تولید خوراک، بهنژادی و تولیدمثل، حیوانات تراریخته ، زیست فناوری میکروبی، زیست انرژی، زیست پالایی ، نانو زیست حسگر، نانو داروها، نانو فناوری غذایی، زیست شناسی محاسباتی، الگوریتم های زیستی، زیست سامانه ها و داده کاوی است.

ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان علم بیوتکنولوژی، ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه های مختلف بیوتکنولوژی، جلب توجه مسئولان کشور (سیاستمداران، قانون گذاران و اعضای دولت) به اهمیت علم بیوتکنولوژی و پیشرفت‌های خیره کننده آن در سال‌های اخیر جهت توسعه و پیشرفت کشور، معرفی توان و تجربه انجمن بیوتکنولوژی ایران با حدود نیم قرن سابقه به عنوان یک ساختار مردم نهاد و مشاوری امین و دلسوز در سیاستگذاری، ممیزی، تدوین قوانین و برنامه ریزی کلان بیوتکنولوژی کشور و اجرای برنامه‌های متعدد مرتبط با بیوتکنولوژی در سطح ملی برخی از اهداف این همایش است.

برگزاری هم اندیشی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و تبادل نظر از فعالیت‌های جانبی در این همایش خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:10شهریور1398،کد خبر:83460342،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین