پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: سن ازدواج در آقایان و خانم‌ها 4 تا 6 سال و در برخی از استان‌ها 17 سال افزایش یافته است.

شعار سال: مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: سن ازدواج در آقایان و خانم‌ها 4 تا 6 سال و در برخی از استان‌ها 17 سال افزایش یافته است.

محمد اسماعیل مطلق در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک برای ارتقای نرخ باروری کلی در ساری، با اشاره به رویکرد دفتر متبوع در برنامه‌های سلامت باروری برای ارتقای نرخ باروری کلی گفت: روند مرگ و میرمادران در سال 91 تا 93 نسبت به استان‌های دیگر بهتر است.

وی افزود: ارتقای مشاوره‌ای هنگام ازدواج و پس از ازدواج با تاکید بر مهارت‌های زوجین، پیشگیری از بارداری پرخطر و سقط جنین، تامین مراقبت‌های کیفی، تدوین بسته آموزشی برای ارتقای آگاهی و... از مهمترین اقدامات در دست اجرا در افزایش نرخ رشد باروری است.

مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم، افزود: باید در پیشگیری از ناباروری در کشور بیشتر تلاش کنیم.

وی درباره عواقب سقط جنین افزود: افسردگی، انزوا، اندوهگین شدن، عذاب وجدان، عفونت و ناباروری از عواقب روحی و جسمی سقط جنین است.

مطلق اظهار کرد: بهم خوردن توازن نسلی، کمرنگ شدن همبستگی اجتماعی، افزایش احتمال طلاق در نسل آینده، افزایش انزوای والدین در زمان پیری از عواقب تک فرزندی است.

وی با اشاره به وجود 27 هزار بیمار ایدزی در کشور افزود: 30 درصد موارد ابتلا به بیماری ایدز از طریق تماس جنسی است.

مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 9 درصد زنان به اعتیاد مبتلا هستند، عنوان کرد: در 10 سال اخیر اعتیاد زنان 4 درصد افزایش داشته است.

وی سطح جانشینی جمعیت را 2.1 دانست و ادامه داد: در دنیا کارشناسان بهداشتی وقتی میزان جمعیت باروری کمتر از 2.1 می‌شود آن را تهدید جمعیتی عنوان می‌کنند.

مطلق گفت: نرخ باروری کلی در سال 1362 ، 6.8 بوده که این رقم در سال 1390 به 1.8 رسیده است.
وی یکی از چالش‌های کاهش نرخ باروری را بالارفتن سن ازدواج عنوان کرد و اظهار کرد: سن ازدواج در آقایان و خانم‌ها 4 تا 6 سال و در برخی از استان‌ها 17 سال افزایش یافته است.
این مسئول با بیان اینکه 11 میلیون دختر در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد، عنوان کرد: تاخیر در ازدواج در سلامت خانواده آسیب ایجاد می‌کند و افزایش سن زنان یعنی بارداری در سنین بالای 35 سال به علت هجوم بیماری‌های فشارخون، نارسایی کلیه و... با مشکلات زیادی به همراه خواهد بود.
مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان اینکه روند ازدواج در کشور کاهش 6.5 درصدی و روند طلاق در کشور افزایش 2.5 درصد دارد، بیان کرد: 724 هزار و 345 ازدواج در سال 93 صورت گرفت که نسبت به سال 92 و 91 روند کاهشی داشته و تحقیقات نشان داده از سال 1385 تا 1393 طلاق در کشور روند افزایشی داشته و درسال 93 تعداد 163 هزار و 572 طلاق در کشور خ داده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت اعتدال، تاریخ انتشار دوشنبه 11 آبان 1394، كد مطلب: ۱۲۷۷۲۴: www. etedaal.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین