پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۵۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
دبیر دوازدهمین سمینار احتمال و فرآیندهای تصادفی از آغاز این سمینار علمی با حضور چهره برتر این رشته و دانشجویان فعال در این زمینه در دانشگاه سمنان خبرداد و گفت: این همایش علمی که امروز 9 شهریورماه شروع شده تا فردا 10 شهریورماه در سمنان ادامه دارد.

شعارسال :دبیر دوازدهمین سمینار احتمال و فرآیندهای تصادفی از آغاز این سمینار علمی با حضور چهره برتر این رشته و دانشجویان فعال در این زمینه در دانشگاه سمنان خبرداد و گفت: این همایش علمی که امروز 9 شهریورماه شروع شده تا فردا 10 شهریورماه در سمنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، دکتر سعید زال‌زاده در افتتاحیه این همایش علمی اظهار کرد: در مجموع 125 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری مقالات 60 عنوان مقاله به صورت سخنرانی و 38 عنوان مقاله به صورت پوستر در این همایش دو روزه ارائه می‌شود .

وی از برگزاری سه کارگاه تخصصی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: سه کارگاه تخصصی آموزش احتمال و ریاضیات مدرسه‌ای و دانشگاهی ، شبیه سازی فرآیندهای تصادفی با نرم افزار R و نظریه بازی ‌ها در شرایط نااطمینان و محیط‌های بازی از برنامه های این سمینار است .

وی با اشاره به محورهای این سمینار افزود: نظریه‌ احتمال ، فرایندهای تصادفی ، آنالیز تصادفی و ریاضیات مالی، قضیه‌های حدی، استنباط آماری در فرایندهای تصادفی و کاربردهای احتمال و فرایندهای تصادفی در سایر علوم از محورهای این سمینار است .

همچنین رئیس انجمن علمی آمار ایران در این همایش با اشاره به به چاپ 5 عنوان مجله علمی از سوی این انجمن گفت: تعداد پژوهشگرانی که در حوزه احتمال فعالیت دارند بسیار اندک است چرا که متاسفانه درباره نظریه احتمال و فرآیندهای تصادفی دچار غفلت شده ایم .

دکتر وحیدی‌اصل با بیان اینکه این شاخه از ریاضیات بسیار کاربردی و مهم است خواستار توجه بیشتر به این شالخه مهم از علم ریاضیات در کشور شد .

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان هم در این همایش ضمن ارائه گزارشی از دانشگاه سمنان گفت: دانشکده ریاضی آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان دارای 36 عضو هیات علمی است که از سال 89 مجوز فعالیت گرفت .

دکتر سعدالدین با بیان اینکه فعالیت گروه ریاضی از سال 69 و گروه امار و علوم کامپیوتر از سال 86 و 87 آغاز شد افزود: دکتر اسحاقی از اعضای هیات علمی این دانشکده یکی از پژوهشگران برتر و برگزیده دانشگاه سمنان هستند که قرار گرفتن در بین دانشمندان یک درصد برتر جهان، محقق جوان برتر کشور و یکی از کاشفان قضیه ریاضی لیب بعد از 41 سال در ایران از جمله افتخارات دکتر اسحاقی است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مسائل مهم در حوزه جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ، اشتغال است خاطرنشان کرد: باید با همفکری به دنبال ایجاد اشتغال دانش بنیان و پایدار برای فارغ التحصیلان رشته های ریاضی باشیم .

به گزارش ایسنا- دوازدهمین سمنیار ملی احتمال و فرآیندهای تصادفی نهم و دهم شهریور به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود و در پایان از پوستر و نیز داوران برتر مجلات انجمن علمی آمار ایران قدر دانی خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار9 شهریور 98، کدخبر: 986-893-5 ،www. semnan.isna.ir .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
2
مردم ما همین جوری از آمار و ریاضی فراری هستند. با توجه به اینکه مکانیزم آموزش عالی در ایران ، ترویج آموزش بشکل عمومی است(در مقابل آموزش منجر به تخصص حرفه ای)، لذا همین سطح پائین توانمندی در آمار و ریاضی به مدیران منتقل شده و در چشم آنها،آمار و ریاضی، علم کاربری نیست.
بر این قاعده نمی توان انتظار داشت که آنها توان کاربری و استفاده از این علم را داشته باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
سمینارهای آموزشی با چه فرآیند و هدفی برگزار میشن ؟ قطعا هزینه بالایی هم دارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
پیچیده ارائه میدن خیلی ، راهکار آموزشی باید عوض بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین