پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
محمدرضا شجاعی، طراح صحنه و لباس سینما، اظهار داشت: من آشنایی و شناخت چندانی نسبت به مسائل حقوقی ندارم اما فکر می‌کنم دلیل اصلی تصمیم مدیران خانه سینما برای ثبت اصناف در وزارت کار عدم امکان ثبت صنف‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد بود. مدت‌ها است که بحث ثبت اصناف در وزارت کار مطرح شده و در این مدت حواشی بسیاری پیش آمده که فکر می‌کنم این روزها یکی از اصلی‌ترین مسائل خانواده سینما رسیدگی به این موضوع باشد.

شعارسال: محمدرضا شجاعی با نادرست دانستن برخی انتقادها به فعالیت‌های خانه سینما تأکید کرد که بهتر است اجازه داده شود تا سازماندهی دقیقی بر اعضای خانواده سینما در خانه سینما صورت بگیرد.

محمدرضا شجاعی، طراح صحنه و لباس سینما، اظهار داشت: من آشنایی و شناخت چندانی نسبت به مسائل حقوقی ندارم اما فکر می‌کنم دلیل اصلی تصمیم مدیران خانه سینما برای ثبت اصناف در وزارت کار عدم امکان ثبت صنف‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد بود. مدت‌ها است که بحث ثبت اصناف در وزارت کار مطرح شده و در این مدت حواشی بسیاری پیش آمده که فکر می‌کنم این روزها یکی از اصلی‌ترین مسائل خانواده سینما رسیدگی به این موضوع باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این مدت که این حواشی گریبانگیر خانواده سینما بوده هیچ مجتهد و در واقع شخص آگاهی نبوده که با نظرات کارشناسی افراد را راهنمایی کند که مسیر درست‌تر و حرفه‌ای‌تری را پیگیری کنند. قطعاً این موضوع می‌تواند با اطلاع‌‌رسانی دقیق برای روشن شدن درست یا غلط بودن مسیر پیش رو، انتخاب بهتری را برای اصناف سینمایی در ثبت شدن در وزارت کار یا وزارت ارشاد داشته باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در خانه سینما عواملی که ثبت صنوف در وزارت کار و رفاه اجتماعی را مدنظر دارند همه جوانب را پیگیری کرده و راه‌های مختلف را برای رسیدگی به این موضوع امتحان کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که صنوف سینمایی در وزارت کار ثبت شود اما همچنان تهدیدها و انتقادهای زیادی به این مسأله وجود دارد و فکر می‌کنم به جای این کارها بهتر است اجازه دهیم یک سازماندهی دقیق برای اعضای خانواده سینما شکل بگیرد.

این طراح صحنه درباره شفاف‌سازی در بودجه خانه سینما تصریح کرد: فشارهای بسیاری به خانه سینما برای عدم شفاف‌سازی در بودجه‌ها آورده شده که به نظر من این فشارها دست نیست و شفاف‌سازی در حد لزوم در خانه سینما صورت گرفته است. ما شاهد عدم شفاف‌سازی در بودجه سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگی هستیم که مبالغش بسیار وحشتناک است اما کمتر کسی به آنها اعتراض می‌کند و می‌بینیم درباره بودجه خانه سینما که در مقایسه با آن سازمان‌ها و نهادها رقم چندانی را شامل نمی‌شود با حواشی بیشتری نسبت به آنها روبرو شده و جالب‌تر اینکه اتفاقاً در این بودجه شفاف‌سازی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان به عیدی خانه سینما اشاره کرد که بسیاری از افراد منتقد، معتقد بودند که در تقسیم بودجه عیدی باید شفاف‌سازی شود. رقم این عیدی به طور کل مطرح شد و خانه سینما این مبلغ را بین اعضایی که نیاز بیشتری به این پول داشتند تقسیم کرد و فکر می‌کنم عدم شفاف‌سازی در این زمینه که پول به چه افرادی داده شده اتفاق شایسته‌تری باشد چرا که در این بین دیگر با شفاف‌سازی اتفاق خوبی نمی‌افتد و اخلاق حکم می‌کند که به شفاف بودن این موضوع چندان نپردازیم.

طراح صحنه و لباس «شبی که ماه کامل شد» اظهار داشت: این موضوع که باید امنیت شغلی هنرمندان سینما از طرف خانه سینما تأمین شود خود مسأله‌ای است که بحث زیادی می‌تواند درباره آن داشت. هنر در بسیاری مواقع یک شغل محسوب نمی‌شود و همانطور که می‌بینیم خیلی از هنرمندان بزرگ تاریخ ما شغل‌ و حرفه‌شان کار دیگری بوده و در واقع به نظر من باید همین طور باشد و یک‌سری فعالیت‌های اجتماعی نباید به عنوان شغل حساب شوند ولی برخی افراد که در خانه سینما عضو هستند شغلی جز آن کار سینمایی ندارند و نیاز به شرایطی هستند که امنیت شغل داشته باشند. به نظر من باید یک بررسی در این زمینه صورت گیرد و آن سینماگرانی که نیاز به تأمین امنیت شغلی دارند در یک وزارتخانه ثبت شوند و از طرفی ثبت صنوف در نهاد، سازمان یا وزارتخانه‌ای انجام شود تا مسائل حقوقی هنرمندان نیز تأمین شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار: 10 شهریور1398،کدخبر:891665 www.borna.news،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
مبالغ هنگفتی که در میان صدا و سیمایی مبادله میشود باید شفاف سازی و مدیریت بشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین