پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
ظریف ،وزیر امورخارجه کشورمان هنگام ورود به مسکو در گفت و گو با خبرنگاران افزود که تهران و مسکو دارای روابط راهبردی بوده و روسیه همواره در روزهای سخت کنار جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شعارسال : «محمد جواد ظریف» یادآورشد که سفر هیات ایرانی به مسکو نشانگر روابط راهبردی دو کشور بوده که بر اساس سیاست رهبران طرفین اکنون  روابط جدیدی بین ایران و روسیه رقم زده است.

وزیر امورخارجه کشورمان ادامه داد که  تهران هیچ وقت دوستانی که در روزهای سخت در کنارش بودند را از یاد نمی برد و در این سفر توسعه روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور در دیدار با مقام های روسیه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

ظریف با بیان اینکه در این سفر رضا اردکانیان وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه هیات ایرانی را همراهی می کنند، گفت: در این سفر در آستانه اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در شهر آستانه (نورسلطان)، هماهنگی های لازم در زمینه  مسایل منطقه ای به خصوص سوریه، یمن، افغانستان و تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان بین دو کشور انجام می شود.

تعداد بازدید : 5

زیر امورخارجه ایران دربیست و هفتمین سفر رسمی خود به مسکو در طول شش سال گذشته افزود که پیشتر در خصوص آخرین وضعیت تحولات برجام با مقام های چینی دیدار و گفت و گو کردیم و در سفر به مسکو، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه این کشور را در خصوص آخرین تحولات برجام قرار خواهیم داد.

ظریف به منظور توسعه مناسبات سیاسی و بررسی آخرین تحولات برجام یکشنبه شب در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی وارد مسکو شد.

قرار است وزیر امورخارجه کشورمان در مورد توسعه روابط دوجانبه و راهکارهای کاهش تنش‌های منطقه‌ای، با همتای روسی خود دیدار و گفت‌وگو ‌کند.

ظریف پیشتر بعد از سفر به کشورهای حوزه اسکاندیناوی و حضور در فرانسه و رایزنی‌های فشرده با مقام‌های این کشور برای دیدار و گفت گو با مقام‌های سه کشور چین، ژاپن و مالزی به این کشورها سفر کرد.
 

شعارسال ، یا اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ خبر 11 شهریور 98 ، کد خبر : 83461366 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین