پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
طی هفته اخیر دو بازیکن ایرانی به یوپن بلژیک منتقل شدند و در فصل جدید در سطح اول فوتبال این کشور به میدان خواهند رفت.
شعارسال: سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی، زوج اصلی خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در فصل جدید فوتبال اروپا که از چند هفته قبل آغاز شد، بازی خواهند کرد. این دو بازیکن بعد از چندین هفته بلاتکلیفی و مذاکره با تیم‌های ایرانی، در نهایت راهی یوپن شدند.

یوپن در فصل جاری از شش بازی اخیرش تنها دو امتیاز کسب کرده و شرایط خوبی ندارد و به نظر در این فصل باید برای فرار از سقوط به لیگ دسته دوم بلژیک تلاش کند و انتقال این دو بازیکن به این تیم، برای کمک به فرار از انتهای جدول رده بندی است.

* مالکیت قطر بر یوپن بلژیک

نام یوپن بلژیک، فصل گذشته و با انتقال مرتضی پورعلی‌گنجی بر سر زبان‌ها افتاد. مدافع ایرانی که از سال‌ها قبل مشتریان خوبی در فوتبال اروپا داشت، بعد از یک فصل حضور در تیانجین تدای چین و چند فصل حضور در السد قطر، راهی این تیم بلژیکی شد. او بعد از نیم فصل به همکاری با یوپن و کلود ماکه‌له‌له، به قطر بازگشت و به العربی ملحق شد.

انتقال بازیکنان ایرانی به بلژیک با توجه به مالکیت این تیم بسیار جالب است. در واقع سران فدراسیون فوتبال قطر بانیان اصلی این نقل و انتقالات هستند و خبری از حضور استعدادیاب‌های اروپایی نیست.

یوپن از سال ۲۰۱۲ توسط حکومت قطر خریداری شد و به آکادمی فوتبال اسپایر پیوست تا به پروژه پرورش استعدادهای فوتبال در این کشور کمک کند.

در نهایت با تزریق منابع مالی از سوی قطر، یوپن توانست در فصل ۲۰۱۵ به سطح اول فوتبال بلژیک صعود کند و از آن موقع تاکنون هموراه جزو تیم‌های میانه جدولی بوده است.

یوپن فصل گذشته را نیز در رده دوازدهم به پایان رساند تا یک فصل دیگر در رده بالای فوتبال بلژیک بماند. هدف از خریداری یوپن استفاده از این تیم به عنوان سکوی پرتابی برای بازیکنان پرروش یافته آمریکایی، آفریقایی، آسیایی و اروپایی در آکادمی اسپایر است.

* کمک بازیکنان ایرانی به برنامه رشد فوتبال در قطر

این دو بازیکن که به طور قرضی به بلژیک منتقل شدند، برای استمرار این پروژه در فصول آتی به یوپن کمک خواهند کرد و شاید بتوانند با درخشش در قطر، راه خود را برای ادامه حضور در اروپا باز کنند.

به جز این دو بازیکن ایرانی، چهار بازیکن آفریقایی جوان هم به طور مستقیم از آکادمی اسپایر به یوپن ملحق شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 ، کدخبر: 98061105735 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
قطر چه تاثیرات مثبت و خوبی روی فوتبال ایران گذاشته خدایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین