پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به جایگاه بانوان در دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: ۴۱ درصد از کارکنان دولت خانم‎ها هستند که تجربیات خوبی دارند و به هر دلیل نسبت مدیریت زنان نسبت به حضور و توانمندی آنها بسیار کمتر است.

شعار سال: معصومه ابتکار عصر شنبه ۹ شهریور در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان تصریح کرد: عدالت یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولتمردان دنبال میکنند و عدالت یکی از مولفههای مهم انقلاب اسلامی ایران بوده و ابعاد مختلفی دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی از زوایایی که ما باید به طور جدیتر در گام دوم انقلاب اسلامی به آن بپردازیم بحث عدالت جنسیتی است.

ابتکار با بیان اینکه به عدالت جنسیتی در تعلیم دینی ما توجه شده است، گفت: باید در همه سیاستها و برنامهها زنان و مردان بتوانند از همه مواهب توسعهای کشور بهرهمند باشد.

وی افزود: موضوع عدالت جنسیتی که در قوانین ما به آن تاکید شده است موضوعی نیست که تنها به یک دستگاه یا بخش بانوان و خانواده ارتباط داشته باشد بلکه همه دستگاهها باید برای تحقق این عدالت برنامه داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: در نخستین جلسه زن و خانواده، شاخصههای عدالت جنسیتی مشخص و ۱۸۶ شاخصه ملی طراحی شد.

ابتکار خاطرنشان کرد: موضوع خانواده، امنیت، حقوق و ورزش و ... این شاخصهها را در بر میگیرد و همه دستگاهها در این موضوعات دخیل هستند.

وی یادآور شد: در دو سال پیش این شاخصهها مشخص شد و هر استان مکلف شد مبتنی بر این شاخصهها و اطلس وضعیت زنان در استان اقدام کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: همه استانها سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده را نهایی کردند و گلستان نهمین استانی است که این سند را در کشور اجرایی میکند.

ابتکار تصریح کرد: در حوزه عدالت جنسیتی در استان هم اختلافی با میانگین کشوری را شاهد هستیم و هم اینکه در بین شهرستانها شرایطها از هم فاصله دارد.

وی افزود: به دلایل فرهنگی، قومیتی و ... دختران بازمانده از تحصیل در استان بیشتر است و باید آموزش و پرورش و دستگاههایی اجرایی برای این مهم برنامهریزی کنند و این سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده به این نکات توجه دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده باید شرایط را بررسی کنیم و مشکلاتی که برای بانوان استان وجود دارد را برطرف کنیم.

ابتکار تصریح کرد: خانواده برای ما اهمیت زیادی دارد و برای تقویت افزایش مهارتهای ارتباطی در خانواده کار کنیم و این مهم نیاز به توجه خاص دارد.

وی گفت: درخواست داریم که استاندار گلستان خود پیگیر اجرای طرح ارتقاء وضعیت زنان و خانواده باشد و جریان اجتماعی برای حل مشکلات خانواده به وجود بیاید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده متذکر شد: در برخی نقاط تا چهار برابر دختران فارغ التحصیل نسبت به پسران فارغ التحصیل بیکار هستند. طرح بسیار خوبی را با همکاری جهاد کشاورزی داریم که در این طرح آموزش زنان برای تولید محصولات روستایی و استاندارد دنبال می‌شود و در استان برند توت فرنگی، خیار و گوجه فرهنگی در قالب این طرح به وجود آمده است.

ابتکار با بیان اینکه گلستان جاذبههای گردشگری و تاریخی بی شماری دارد، افزود: مکانهایی مثل روستای زیارت نیز در این استان وجود دارد که مورد تعرض و آسیب دیده است ولی نقاط بکر که به توسعه استان میتواند کمک کند وجود دارد.

وی افزود: کشور ما مشکلاتی در حوزه تحریمهای ظالمانه آمریکا دارد و این مشکلات به شاخصههای ما آسیبهایی وارد کرده ولی ایستادگی جامعه اثرات مثبتی داشته است.

وی تاکید کرد: دولت دوازدهم سهم ۳۰ درصدی را برای حوزه مدیریت بانوان در عرصه مدیریتی در نظر گرفته و برخی از استانها فاصله زیادی با این عدد دارند و برخی استانها نیز تا ۱۴ درصد توانستند محقق شود.

سند ارتقاء وضعیت بانوان و خانواده در شورای برنامه‌ریزی گلستان نیز مصوب و از آن رونمایی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 9 شهریور 98، کد خبر: 98060904730، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
دیگه شور این قضیه رو هم دارن در میارن هر چی با حجاب و میارن میکنن به کاره ای بدون توجه به توانمندی اون نفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین