پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
یک رسانه متعلق به دانشگاه آزاد در اقدامی عجیب، تلاش کرده است تا جشن فارغ التحصیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از نظر منابع اقتصادی آن زیر سوال برده و مشکوک جلوه دهد.
شعار سال: یک رسانه متعلق به دانشگاه آزاد در اقدامی عجیب، تلاش کرده است تا جشن فارغ التحصیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از نظر منابع اقتصادی آن زیر سوال برده و مشکوک جلوه دهد.

متن مطلب رسانه دانشگاه آزاد نشان می دهد که هدف آنها از گزارش مذکور، حمله به یک بانک خصوصی است. یکی دیگر از رسانه های متعلق به دانشگاه آزاد نیز در چند هفته اخیر بارها ادعاهای متعددی علیه این بانک یعنی بانک پاسارگاد منتشر کرده بود.

جالب اینجاست که یکی از این حملات در روزهای اخیر هم به یک دانشگاه دیگر انجام شده بود؛ یعنی دانشگاه غیرانتفاعی خاتم که در سال های اخیر از موفق ترین دانشگاه های کشور بوده است. از این نوع حملات به دانشگاه ها، چنین برمی آید که گویی دانشگاه آزاد از حمایت بانک پاسارگاد از مراکز و فعالیت های علمی رضایت و دل خوشی ندارد.

دلیل رسانه دانشگاه آزاد برای حمله به جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آن است که بنا بر ادعای این رسانه، بانک پاسارگاد 200 میلیون تومان به این جشن کمک مالی کرده اما در ازای آن هیچ تبلیغی در مراسم انجام نداده و اسمی از آن آورده نشده است. رسانه تحت مدیریت دانشگاه آزاد چنین القا کرده که این حمایت مالی بدون انجام تبلیغات مشکوک است و پشت پرده ای دارد!

برای پیگیری این ادعا، تصاویر و متن سخنرانی های مربوط به این مراسم را به سادگی از طریق سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بررسی کردیم اما در همان آغاز مشخص شد این ادعا کاملا کذب است. زیرا هم پرچم بانک پاسارگاد در مراسم در کنار پرچم ایران و پرچم دانشگاه وجود دارد و هم مجری مراسم و نیز آقاجانی، رئیس و خدادوست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سخنان خود از حمایت های مالی بانک پاسارگاد برای برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی کردند. عجیب است و سخت بتوان باور کرد که تهیه کنندگان این گزارش ادعایی، حتی یک بار تصاویر این مراسم را هم نگاه نکرده اند تا متوجه وجود پرچم بانک پاسارگاد در مراسم مذکور شوند.





دو تصویر بالا مربوط به مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی است؛ پرچم بانک پاساگاد به عنوان حامی مالی مراسم، در کنار پرچم ایران و پرچم دانشگاه دیده می شود

رسانه های تحت مدیریت طهرانچی در هفته های اخیر هجمه های عجیبی علیه بانک پاسارگاد ترتیب داده اند که همگی بر پایه ادعاهای نادرست بنا شده اند. یک بار مدعی شدند این بانک 80 درصد وام ها را به خودش داده که این ادعای عجیب نادرست از آب درآمد و حتی مشخص شد که عده ای که وام های کلان می خواستند و با پاسخ منفی بانک پاسارگاد مواجه شده بودند، گویا پشت این ماجرا بودند. یک بار هم به دانشگاه خاتم حمله کردند که به طور کلی هیچ دلیل قانع کننده ای هم برای ادعاهایشان وجود نداشت و اکنون جشن فارغ التحصیلی دانشگاه شهید بهشتی را بهانه کرده اند که با یک بررسی ساده کذب بودن ادعای مذکور مشخص می شود.

ادعای مالی درمورد بانک پاساگاد و دانشگاه شهید بهشتی در حالی است که دانشگاه آزاد خود از ثروتمندترین نهادهای آموزشی کشور به شمار می رود و مواردی مانند شهریه این دانشگاه همواره محل بحث های انتقادی افکار عمومی بوده است.

آیا بهتر نیست جناب طهرانچی به جای طرح این ادعاهای نادرست، اکنون که 11 روز از پایان مردادماه گذشته، یک بررسی ساده انجام دهد و ببیند آیا حقوق اساتید دانشگاه آزاد پرداخت شده یا خیر؟

دانشگاه آزاد رسانه های پرشماری در اختیار دارد. رفتارهای اینچنینی از این رسانه ها نیز یک شائبه را تقویت می کند و آن اینکه چنین گزارش هایی صرفا در خدمت اهداف عده ای خاص برای فشار به مجموعه های دیگر است؛ آیا بهتر نیست جناب طهرانچی به جای صرف هزینه فراوان در این رسانه ها و کمک به این افراد خاص، درآمدهای دانشگاه آزاد را صرف پیشرفت علمی و کمک به دانشجویان و اساتید کند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص  و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398، کدخبر: 499128 ، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین