پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت گفت: در محصولاتی که دولت در قیمت‌گذاری آنها دخالت می‌کند همچون شکر، گندم و دانه‌های روغنی؛ عمیقا برای آینده (تولید) این سه محصول نگران هستم.

شعارسال: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت گفت: در محصولاتی که دولت در قیمت‌گذاری آنها دخالت می‌کند همچون شکر، گندم و دانه‌های روغنی؛ عمیقا برای آینده (تولید) این سه محصول نگران هستم.

 عباس کشاورز در هفتمین همایش سراسری کشت محصولات زراعی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته کشاورزی با سه مشکل سیل، هجوم ‌ملخ‌ها و افزایش نرخ ارز مواجه بوده است، افزود: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن گندم استان خوزستان به دلیل سیل از بین رفت و افزایش نرخ ارز به سمت واقعی شدن باعث شد تا برکات زیادی برای بخش کشاورزی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سطح برداشت و تولید با کمک موسسه بین‌المللی سیمیت افزایش یافته است، گفت: پکیج علوفه کشور به طور معمول یونجه و ذرت است و ۸۵ درصد علوفه از یونجه تامین می‌شود که این بخش ۲۰ درصد آب کشاورزی را مصرف می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش نرخ ارز باعث رونق تولید پنبه در کشورمان شده است، تصریح کرد: در گذشته بذر پنبه نداشته‌ایم اما اکنون کشاورزانی هستند که در هر هکتار ۵.۵ تا ۶ تن پنبه تولید می‌کنند.

وی در پایان با اظهار به اینکه آفت برای کلزا کاران کرمانشاه مشکلات جدی ایجاد کرده است که سازمان حفظ نباتات باید برای حل این موضوع ورود کند، افزود: آفت سفیدک هم مشکل دیگر برای کلزا است و همچنین آفت گل جالیز هم در این مزارع خسارت جدی وارد می‌کند که باید در این باره کمیته مقابله با این آفات تشکیل شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار: 10 شهریور1398،کدخبر: 98061005325،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین