پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۱۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
رئیس دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه در قبولی‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجویان آمار خوبی دارد و ۳۰ درصد قبولی‌های دانشجویان ارشد دانشگاه‌های دولتی مربوط به فارغ التحصیلان پیام نور است.

شعار سال: محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور صبح امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: آمار‌ها نشان می‌دهند که دانشگاه پیام نور در بحث کیفیت آموزشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد در بین دانشگاه‌های باز دانشگاه پیام نور در سطح بین المللی رتبه ششم را دارد ما همواره در حال تلاش هستیم تا رتبه خود را بیش از پیش ارتقا دهیم.


زمانی ادامه داد: طبق آخرین رتبه بندی در ایران
۲۶ دانشگاه کشور جزو ۹۶۳ دانشگاه برتر دنیا قلمداد می‌شوند که دانشگاه پیام نور در میان آن‌ها است ما هر ساله رتبه‌های بسیار خوبی را نیز در قبولی مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های مختلف کشور به ویژه دانشگاه‌های دولتی داریم.


رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه
۳۰ درصد قبولی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور هستند ادامه داد: دانشجویان ما هم چنین در رشته‌های مختلف ورزشی سرآمد دانشگاه‌های کشور هستند.
به گفته وی در حال حاضر
۲ هزار و ۱۰۰ انجمن علمی ۱۶۰۰ کانون دانشجویی و ۳۴۰ نشریه علمی دانشجویی درر دانشگاه پیام نور فعالیت می‌کنند.


زمانی عنوان کرد: بحث آموزش در دانشگاه پیام نور به صورت ترکیبی از آموزش‌های الکترونیکی، حضوری و نیمه حضوری است و علاوه بر توجه به آموزش دانشجویان این دانشگاه در بحث‌های مختلف نیز فعالیت‌های خوبی را داشته است به عنوان مثال در سال
۹۸ دوازده مقام برگزیده جشنواره رویش و دو مقام برگزیده جشنواره نشریات دانشجویی به دانشگاه پیام نور تعلق دارد.


رئیس دانشگاه پیام نور درباره برگزاری آزمون‌های الکترونیکی بیان کرد: هر ساله حدود
شش میلیون نفر آزمون برگزار می‌کنیم که از این میزان حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار آزمون قابلیت تبدیل شدن به آزمون‌های آنلاین را دارند. تا سال قبل حدود ۱۰ درصد آزمون‌های ما به صورت آنلاین یا الکترونیکی بود، اما حال یک و نیم میلیون (حدود ۲۲ درصد) از این آزمون‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود و در تابستان امسال این میزان را به ۴۷ درصد رسانده ایم.


وی با اشاره به تسهیلات مالی در نظر گرفته شده برای کمک و حمایت از دانشجویان گفت: مسیر‌های مختلفی را برای کمک به دانشجویان در نظر گرفته ایم که معمول‌ترین آن استفاده از صندوق رفاه دانشجویی است و سال قبل توانستیم سهمیه خود برای دریافت تسهیلات را دو برابر کنیم یعنی تعداد دانشجویان بیشتری از دانشگاه پیام نور توانستند تحت پوشش قرار بگیرند. هم چنین با چند بانک عامل وارد مذاکره شدیم و قرارداد‌هایی را با سه بانک عامل به امضا رساندیم که در این راستا هر تعداد داوطلب (حتی تمام
۴۳۰ هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور) خواستار دریافت تسهیلات باشند می‌توانند شهریه دوره تحصیل خود را با کارمزد ۱.۴ دهم درصد در ترم یا ۲.۸ دهم درصد در سال پرداخت کنند. در برخی از این بانک‌ها حتی شرایطی فراهم شده که دانشجو باز پرداختی نهایت تا ۵۴ ماه را داشته باشد.


زمانی ادامه داد: برای دانشجویانی که در مناطق محروم هستند یا توانایی پرداخت شهریه برای ادامه تحصیل خود را ندارند با بنیاد علوی صحبت کردیم و قرار است وام‌های قرض الحسنه با کارمزد صفر درصد و یا وام‌های بلاعوض بسته به شرایط دانشجو ارایه دهند تا راه برای ادامه تحصیل تمام دانشجویان در هر نقطه از کشور فراهم شود.


رئیس دانشگاه پیام نور درباره توجه به بحث مهارت افزایی دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه از سال گذشته تمهیداتی را در برنامه خود قرار داده و توانسته بحث مهارت افزایی را پیش ببرد به گونه‌ای که در ده استان کشور ده مرکز نوآوری راه اندازی شده و هم اکنون حدود
۱۲۰ هسته نوآور و ۲۲ مرکز رشد در حال فعالیت هستند. هم چنین استارت آپ‌هایی در دانشگاه راه اندازی شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به استارت آپ مراقبت اجتماعی و استارت آپ کدنویسی اشاره کنیم.


وی افزود: با معاونت علمی و فناوری تفاهم نامه‌ای امضا کردیم تا مربیانی را برای فعالیت استارت آپ کد نویسی آموزش دهیم و بتوانیم تا پایان سال حدود یک میلیون دانش آموز را به وسیله آن مربیان آموزش کدنویسی دهیم تا هر دانش آموز بتواند برنامه‌های دلخواه خود را کدنویسی کند.

زمانی بیان کرد: طی تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری قرار است مراکز نوآوری و خلاقیت را ایجاد کنیم همچنین با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده ایم برای بهره گیری از تمام توان خود در جهت مهارت افزایی، ایجاد اشتغال و تولید برای جوانان مملکت.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: با
۳۵۰۰ تشکل مختلف قرارداد امضا کردیم تا کانون‌های انجمن صنفی کارفرمایان شکل گرفته در ۳۱ استان کشور بتوانند به دانشجویان خدمات ارزنده‌ای را ارائه کنند بدین صورت که هر دانشجویی طی تحصیل اگر علاقه به حرفه خاصی برای کارآموزی داشته باشد می‌تواند با مراجعه به دفاتر این مراکز در استان‌ها کار خود را پیگیری کند تا شاید در آینده نیز در آن حرفه مشغول به کار دائمی شود.

وی ادامه داد: طی هماهنگی با فرمانداری‌های هفت استان کشور و تفاهم نامه‌ای با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت علمی و فناوری توان ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان در حرفه خاص را تعیین می‌کنیم و دانشگاه مشغول آموزش آن حرفه به فارغ التحصیلان خواهد شد سپس دانشگاه پیام نور گواهی دوره را برای آن فرد صادر می‌کند و مراکز تعیین شده در هفت استان لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، مرکزی، همدان و خراسان رضوی تا سقف
۱۰۰ میلیون تومان وام شش درصد به آن‌ها اعطا می‌کند.

زمانی درباره تبدیل وضعیت کارکنان این دانشگاه اعلام کرد: تبدیل وضعیت کارکنان این دانشگاه بحث مالی در بین ندارد و تنها از لحاظ بحث روانی و ثبات شغلی برای افراد بسیار مهم است در حقیقت این تبدیل وضعیت هیچ بار اضافه‌ای را برای دانشگاه و دولت نخواهد داشت ما منتظر هستیم که صحن علنی مجلس به بحث تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه پیام نور رای دهد تا وضعیت
۳۰۰۰ نفر از کارکنان این دانشگاه مشخص شود.

وی درباره ساماندهی مراکز آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: به جای استفاده از لغت ادغام از لغت ساماندهی استفاده می‌کنیم بدین معنا که پتانسیل مراکز را بررسی و در صورت نیاز به تقویت شدن برای داشتن عملکردی بهتر آن‌ها را ساماندهی و تربیت می‌کنیم و در صورت نداشتن توانمندی‌های لازم برای ادامه کار آن‌ها را ساماندهی و با توجه به پتانسیل منطقه ماموریت شان را تغییر می‌دهیم. مثلا طبق تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری برخی از این مراکز به عنوان مراکز نوآوری یا مراکز رشد انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم از تمامی امکانات مراکز آموزشی خود استفاده بهینه داشته باشیم البته در شناسایی توانمندی واحد‌ها تنها معیار ما پذیرش دانشجو نیست چرا که ممکن است یک واحد آموزشی در یک منطقه تنها حضور داشته باشد در این صورت حتی اگر دانشجویان کمی در آن مرکز مشغول به تحصیل باشند ما نیز بحث ساماندهی را برای آن واحد اعمال نخواهیم کرد.

زمانی تصریح کرد: تعداد دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند نسبت به سال قبل کاهش پیدا می‌کنند چرا که مصوبه مجلس است که آزمون و کنکور باید لغو شود خانواده دانشجویان علاقه‌مند هستند که آن‌ها حتما در آزمون شرکت کنند لذا فرصت زیادی برای ثبت نام وجود دارد که در صورتی که دانشجویان از طریق آزمون سراسری نتوانند نتیجه مطلوب دست یابند از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرش شوند در واقع پیش بینی ما این است که به محض اعلام نتایج کنکور آمار دانشجویان ثبت نام کننده در رشته‌های با سوابق تحصیلی بیشتر شود.
ت. تایپیست
۱۳:۵۹
به گفته وی سال گذشته روند کاهشی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور وجود نداشت و حتی نسبت به سال
۹۶ درصدی نیز افزایش جذب داشته اند.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به فرصت‌های مطالعاتی عنوان کرد: در این دانشگاه آئین نامه‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند برای اعزام شدن به فرصت‌های مطالعاتی درخواست دهند با توجه به تغییرات نرخ ارز مصوبات جدیدی را در هیئت امنا داشتیم تا بتوانیم مبلغ کمکی به افراد درخواست کننده فرصت مطالعاتی را افزایش دهیم. اعزام به خارج از کشور برای گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی به خود فرد بستگی دارد که آیا می‌تواند با مبلغ کمک ما اعزام شود یا خیر.

زمانی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه پیام نور توجهی به بحث تامین خوابگاه و تغذیه دانشجویان داشته است یا خیر گفت: الزامی به داشتن سیستم خوابگاهی نداریم هر چند که در برخی از مراکز آموزشی خود سیستم اسکان برقرار است.

وی ادامه داد: تا سال گذشته سهمیه چندانی برای تغذیه دانشجویی نداشتیم، اما اوایل امسال طی صحبت با سازمان دانشجویان سهم خوبی برای تغذیه گرفته شد و این سهمیه را به مراکزی دادیم که از قبل بحث تغذیه دانشجویی را داشتند.

وی در پایان درباره افزایش شهریه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید تاکید کرد: در حال حاضر تصمیمی برای افزایش شهریه نداریم و اگر قرار باشد چنین مسئله‌ای رخ دهد به حداقل مجاز افزایش شهریه اکتفا می‌کنیم. در واقع اگر تعداد بیشتری دانشجو جذب کنیم بحث افزایش شهریه را برای ما جبران می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 11 شهریور 98، کد مطلب: 788563: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین