پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: نیروی انتظامی هیچ‌گاه در زندگی خصوصی افراد دخالت نمی‌کند و در بخشی که جنبه عمومی دارد، برابر اخلاق باید به وظیفه خود عمل کرده و در واقع به رعایت حقوق شهروندان کمک می‌کند.

شعارسال: رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: نیروی انتظامی هیچ‌گاه در زندگی خصوصی افراد دخالت نمی‌کند و در بخشی که جنبه عمومی دارد، برابر اخلاق باید به وظیفه خود عمل کرده و در واقع به رعایت حقوق شهروندان کمک می‌کند.

 حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی در حاشیه سفر به کرمان در جمع خبرنگاران با تشکر از تلاش کارکنان نیروی انتظامی در کشور و استان کرمان درباره اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: در نظام اسلامی مردم ولی نعمت هستند و حکومت اسلامی برای ایجاد نظم و امنیت شهروندان جامعه و حتی کسانی که شهروند غیرمسلمان این جامعه هستند، وظیفه دارد نظم و امنیت را برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از امنیت، سیاسی و اجتماعی و بخشی از آن امنیت اخلاقی و روانی است، افزود: در نظام اسلامی همه مردم به عنوان عضو پیکر جامعه، مسوولیت دارند که ارزش‌ها را در بین خودشان نهادینه کنند و منکرات و عوامل زشتی جامعه را با نهی از منکر بزدایند.

ادیانی با اشاره به اینکه انزجار قلبی، تذکر لسانی و اقدام عملی از مراتب امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: تذکر لسانی کار عموم مردم است و در همه نظام‌های سیاسی زمانی که کسانی از ارزش جامعه تخطی می‌کنند، پای حکومت به میان می‌آید.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تاکید بر اینکه حکومت، نماینده مردم است و هرجا ببیند عده‌ای از قانون تعدی می‌کنند باید ورود کند، افزود: نیروی انتظامی که فرزندان این ملت هستند با افرادی که قانون را زیر پا گذاشته و به امنیت اخلاقی و روانی خدشه وارد می‌کنند و البته بخش محدودی هستند، با قوه قهریه به عنوان بخشی از حاکمیت نظام ورود و برخورد می‌کند.

وی افزود: نیروی انتظامی هیچوقت در زندگی خصوصی افراد دخالت نمی‌کند و بخشی که جنبه عمومی دارد، برابر اخلاق باید به وظیفه خود عمل و در واقع کمک می کند به شهروندان که حقوق آنها رعایت شود.

ادیانی گفت: همراهی، همدلی، خواست و تذکر لسانی مردم، به عدم ورود پلیس و به ویژه اقدام عملی کمک می‌کند و مردم باید با قانون و حقوق جامعه آشنا شده و برابر قانون رفتاری را تنظیم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کسانی که برای ترویج ارزش و زدودن ضدارزش به عنوان خیرخواهان و دلسوزان جامعه برای امر به معروف و نهی از منکر ورود می‌کنند، اگر کشته شوند شهید امر به معروف محسوب می‌شوند.

رییس عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: یکی از راه‌ها در امر به معروف و نهی از منکر، کار گروهی است؛ زیرا اقدام گروهی موثر است و اگر در مرحله تذکر لسانی، مردم به صورت جدی ورود کنند، قطعا اثر می‌گذارد.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی ناجا حمایت از آمران به معروف است و مسیر رییس جدید قوه قضاییه در این مدت همین بوده و به جامعه امید دمیده و بنا دارد از آمران به معروف دفاع و با مرتکبان اعمال زشت به شدت برخورد کند.

ادیانی اظهار کرد: مردم ایران شریف هستند و بخش محدودی از جامعه قانون را رعایت نمی کنند که بخشی از آن به دلیل جهل است و بخش دیگر ناشی از این است که نرخ جرم کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مردم قانون را رعایت می‌کنند، گفت: باید قوانین اصلاح و به روز شود؛ زیرا جریمه‌های فعلی بازدارنده نیست و نوع کسانی که قانون شکن هستند، متمولان هستند و باید جریمه متناسب با جرم باشد. باید نرخ جریمه افزایش یافته و خطاکاران محرومیت اجتماعی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی همچنین در همایش امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش شده یاد و اظهار کرد: امام حسین (ع) بزرگ‌ترین شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

ادیانی با تاکید بر اینکه باید ارزش‌های اسلامی را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم و حوزه علمیه متکلف تبیین و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، تصریح کرد: حوزه های علمیه دچار غفلت اساسی در امر به معروف و نهی از منکر شده‌اند.

وی بیان کرد: اگر چیزی ضرورت پیدا کند، وجود نیز پیدا می‌کند؛ لذا نیروی انتظامی ضابط اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و غیر از این کاری ندارد و اگر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه حس کنیم و مخاطبان را به چنین ضرورتی برسانیم یا به قول قرآن تبیین کنیم، موفق خواهیم بود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه اسلام در معرض آسیب‌های اجتماعی از درون و بیرون است، گفت: دین به وسیله امر به معروف بر پا می‌شود و یک بخشی از دین باید و نباید است.

وی همچنین گفت: اسلام برای برون رفت از تهدیدهای خارجی، جهاد را در خود تبیین کرده است.

ادیانی اظهار کرد: برخی‌ به جهاد و شهادت خیلی تاختند؛ اما امروز اگر آمریکایی‌ها پیغام می‌دهند برای این است که روحیه جهادی و ایستادگی در مقابل دشمن و مقاومت در کشور زنده است و امام و رهبری در این زمینه نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی افزود که چون جهاد را به خوبی به فرهنگ تبدیل کرده‌ایم افراد برای حضور داوطلبانه در سوریه حاضر می‌شوند.

ادیانی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی اقدامات بانک‌ها ابراز عقیده کرد: امروز بخش اعظمی از بانک‌های ما ربوی هستند و بانک اسلامی نداریم و یک متدین هیچ وقت پول ربا نمی‌گیرد؛ زیرا ربا همانند جنگ با خدا است.

وی در ادامه با اشاره به « تهدیدهای درونی که آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و منکرات سیاسی»، به انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: امروز ارزش‌های جامعه عوض شده که به شیخ محمد یزدی رای نمی‌دهند و به یک فرد بی نام و نشان رای می‌دهند.

وی با هشدار نسبت به اینکه مردم دچار آسیب سیاسی و منکر سیاسی شوند، افزود: مجلس واداده، معلول منکر سیاسی است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در بخش دیگر سخنانش یکی از ویژگی‌های رهبران پیشرو را «قدرت گفتمان‌سازی و خلق ادبیات جدید» برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب قبل از رسیدن به رهبری به «تهاجم فرهنگی» اشاره کردند، اما برخی متوجه نمی‌شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز پاشنه آشیل نظام، منکرات اقتصادی است، افزود: برای برون رفت از منکرات سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و برای نهادینه کردن معروفات و ارزش های جامعه و قبیح کردن زشتی ها، اسلام در درون خود امر به معروف و نهی از منکر را تعبیه کرده است.

ادیانی با بیان اینکه دریا هیچ مرده‌ای را در خود نگه نمی دارد و امر به معروف نیز کارکردی اینچنینی در درون اسلام دارد، گفت: اگر نگفتیم و این مهم را نهادینه نکردیم، آن‌ وقت شاهد عقبگرد جامعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به تعداد افراد جامعه ارزش داریم و ارزش ها نسبی هستند، لذا تاکنون بخشی از جامعه و مسئولان ما به این موضوع توجه نکرده‌اند که امر به معروف و نهی از منکر برای ارزش کردن معروف و منکر کردن منکرها است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی (ناجا) بیان کرد: مسئولان باید امر و نهی نیروهای پایین دست خود را بپذیرند، لذا نخستین قدم ترویج امر به معروف این است که مسئولان پذیرش این مهم را پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم امر به معروف در نیروهای مسلح به فرهنگ تبدیل شود باید خودمان اول آن را بپذیریم.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار: 12 شهریور1398،کدخبر: 98061206604،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
نمی تواند دخالت کند. نباید هم دخالت کند. اگر این کار را بکند. در کوتاه مدت پیروز میدان است و در میان مدت شکست خورده و در بلند مدت، نابود شده خواهد بود. آزادی و حریم خصوصی ، حق مسلم انسان بوده و در تمامی ادیان و نظام های سیاسی هم مورد تاکید موکد است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین