پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه محققان دانشگاه آزاد توانستند بذرهایی را به تولید برسانند که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در حال حاضر بیشتر بذرهای مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود، بر همین اساس به دنبال کارآمدسازی جریان علم و فناوری در دانشگاه هستیم. خوشبختانه در این زمینه ادبیات نوینی در صندوق نوآوری و شکوفایی حاکم شده و از یک سال گذشته اتفاقات نویی در این زیست بوم شکل گرفته است. علاوه بر این حمایت سازمان اوقاف برای توسعه فناوری بذر تولید شده بسیار موثر بود و امیدواریم ثمرات آن را در سال‌های آینده مشاهده کنیم.

شعار سال: دکتر محمدمهدی طهرانچی، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از توسعه فناوری بذر میان صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در شرایط تحریم فعلی که دشمن جنگ اقتصادی را آغاز کرده، انعقاد چنین تفاهم نامه هایی می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در زمینه ارتباط میان صنعت و دانشگاه اقداماتی با نمادهای غربی صورت گرفته است، اما در طول ۴۰ سال نتیجه درخور توجهی دریافت نکرده ایم. ما ملتی با بازارهای تاریخی هستیم به گونه‌ای که هر شهری زیست‌بوم‌ خاص خود را دارد، از همین رو دانشگاه آزاد تلاش دارد تا با شناخت این شرایط و با کمک فناوری و نوآوری، با بومی سازی نیازهای جامعه، آنها را برطرف سازد.

طهرانچی خاطرنشان کرد:‌ در همین راستا محققان دانشگاه آزاد طی هفت سال گذشته در واحد خراسان تحقیقات گسترده ای را در زمینه تولید بذر مورد نیاز کشور آغاز کرده اند؛ چراکه دشمن می خواهد نه تنها ما را در زمینه هسته‌ای، فضایی و تجهیزات پزشکی وابسته کند، بلکه حوزه فناوری بذر ما را نیز مورد هدف قرار داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در حال حاضر بیشتر بذرهای مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود، بر همین اساس به دنبال کارآمدسازی جریان علم و فناوری در دانشگاه هستیم. خوشبختانه در این زمینه ادبیات نوینی در صندوق نوآوری و شکوفایی حاکم شده و از یک سال گذشته اتفاقات نویی در این زیست بوم شکل گرفته است. علاوه بر این حمایت سازمان اوقاف برای توسعه فناوری بذر تولید شده بسیار موثر بود و امیدواریم ثمرات آن را در سال‌های آینده مشاهده کنیم.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را آماده تولید دانش و فناوری‌های مورد نیاز کشور دانست و گفت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی بذرهای تولید شده در این پروژه را تایید کرده است. علاوه بر این، بذرهای تولید شده توانسته است استقبال ۸۵ درصدی کشاورزان را نیز به همراه داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 12 شهریور 98، کد خبر: 4710245، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
اگر به فناوری F1 دسترسی پیدا کرده باشند، مولتی میلیاردر می شن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین